16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Reg

printen in pdf

besten,
    ben nieuw in mac
    heb een printer aangesloten op nieuwe imac
    heb adobe reader programma
    wil een document vanaf internet in pdf printen : lukt niet ttz zowel op ‘print’ duwen vanuit safari of op ‘ print’ duwen terwijl je met de muis op het document bent en je een icoon ‘print’ ziet verschijnen, geen van beide lukt
    kent iemand dit probleem
    thanks

Bijdrager
    jjmac1975

wil een document vanaf internet in pdf printen

In het printvenster linksonder selecteer je pdf en kies je “bewaar als pdf…”

zie abeelding:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bovenstaande methode werkt trouwens in alle programma’s waarin je af kunt drukken.

Bijdrager
    Fester

Als je naar beneden in je document scrolt, zie je een wazig pop up menu, daarin staat je printer.

Bijdrager
    Reg

besten,
    het is gek,
    als ik de pdf file wil printen zoals jullie hierboven vermelden, blijft het document ‘in de wachtrij’ (je ziet dan zo’n rood cijfer kniepperen aan het icoon van de printer), de printer wil het maar niet afdrukken
    Nochtans denk ik de printer goed geinstalleerd te hebben, usb connecite, driver werd automatisch geïnstalleerd

Bijdrager
    jjmac1975

ah… Je wilt een pdf, vanaf het internet gedownload, printen met de printer?

Dan eens kijken bij Systeemvoorkeuren/Afdrukken en scannen en bij de bewuste printer “open afdrukwachtrij..”
    Als het goed is wordt hier vermeld wat de status is van de printer… Bijvoorbeeld gepauzeerd of “De printer is niet aangesloten”
    Tevens kun je in dit venster de overbodige printtaken verwijderen…

Apple Support Artikel m.b.t. afdrukken in OS X vindt je hier.

Bijdrager
    Reg

als ik een pdf file in safari wil printen via de print toets in de balk bovenaan, krijg ik in de voorvertoning gewoon een zwart blad

Bijdrager
    jjmac1975

Het wordt steeds duidelijker…

Misschien gooit een adobe reader plugin roet in het eten…
    Om deze te verwijderen sluit je eerst Safari af.
    In Finder klik op ga en dan “ga naar map…”
    Je vult nu in wat tussen de aanhalingstekens staat “/Library/Internet Plug-Ins”
    In het venster wat nu opent zoek je naar alle Plug-Ins waar pdf in voorkomt en verplaatst deze naar de prullenmand.
    Ditzelfde doe je ook in de map “~/Library/Internet Plug-Ins”

Nu kun je Safari opnieuw starten en testen of het werkt.

Bijdrager
    Reg

alvast dank
    ik geraak maar in de helft : het speciale teken voor /Library.. vind ik nergens, is dat een ‘tilde’ ?
    sorry ik ben nog te nieuw in Mac

Bijdrager
    Reg

en zou ook graag een ‘screenshot ‘ willen tonen in dit forum, hoe kan ik dat doen ?

Bijdrager
    jjmac1975

Je kunt de tilde “~” hier uit de tekst selecteren en copy pasten…
    Bij mij zit hij naast de shift toets aan de linkerkant van het toetsenbord.

Bijdrager
    jjmac1975

(Command) + Shift + 3 voor het hele scherm
    (Command) + Shift + 4 voor een selectie naar wens
    (Command) + Shift + 4 en hierna de spatiebalk voor een venster naar keuze

In het reactie venster hier op OMT klik je dan op Img om de schermafbeelding te selecteren en te uploaden.

Bijdrager
    Reg

oké, het zwarte is weg, voorvertoning is nu oké
    als ik print zie je dat het document in de wachtrij 2 minuten blijft hangen ! en dan print hij
    gek is dat

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Even een terzijde: je zou er goed aan doen Adobe Reader zo in te stellen dat hij niet als PDF-lezer gebruikt wordt door Safari. Safari kan keurig zelf PDF’s weergeven, en ook voor het normaal bekijken van PDF’s (buiten Safari om) heb je Adobe Reader niet nodig: Voorvertoning kan dit ook en is over het algemeen veel sneller dan Adobe Reader. Er zijn gevallen waarin dat laatste programma wel handig is, maar over het algemeen kun je best zonder:)

Afgaande op je taalgebruik neem ik aan dat je Belg bent; in dat geval kun je een een tilde typen door ⌥N in te drukken en dan een toets van een teken waar géén tilde op kan komen — de spatiebalk bijvoorbeeld. (Op een QWERTY-toetsenbord is er aparte tilde-toets.)

Bijdrager
    Reg

bedankt voor de tip

Bijdrager
    Reg

heb adobe reader verwijderd, inderdaad, nu gaat alles beter !
    bedankt mensen voor de tips

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.