3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    one2know

Printbeheer maakt geen printers aan

Toen ik wilde printen kreeg ik, Out of the blue een melding dat er geen printers beschikbaar waren. Bij het openen van Printbeheer bleek inderdaad dat alle printers verdwenen waren.
    De procedure voor het aanmaken van een nieuwe printer verliep allemaal normaal, echter na afloop werd de nieuwe printer niet zichtbaar in de printerlijst en dus was printen niet mogelijk.
    Privileges na laten kijken en laten repareren loste het probleem niet op.
    Toevallig moest ik het systeem nog updaten naar 10.2.4 en dit bracht de oplossing. Bij het openen van Printbeheer waren al mijn printers er weer.

– Is dit een bekend probleem?
    – Waar worden de voorkeuren en aangemaakte printers bewaard en kan/mag ik deze verwijderen?
    – Wat te doen als het probleem zich opnieuw voordoet?

Bedankt,
    Pieter[/list]

Bijdrager
    thd

zelf heb ik een (ook nog steeds niet opgelost) probleem met mijn usb-netwerkprinter. Altijd netjes zichtbaar (in roze, in de printerlijst) als netwerk (-usb) printer. Sinds vorige week is deze om onverklaarbare redenen verdwenen. Het gaat om een HP Deskjet 930C die via een iMac altijd in de printerlijst op de G4 1Ghz DP zichtbaar is geweest (uiteraard als de iMac ook aan stond). Iemand enig idee?

Bijdrager
    thd

even iets verder moeten zoeken….
    na de laatste update is in systeemvoorkeuren/netwerk/voorzieningen “printersamengebruik” niet meer aangevinkt. Even een vinkje geplaatst en voila; de usb-printer is weer netjes roze in beeld in de printerlijst.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.