8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Print Screen, waar is mijn rechterdeel?

Met CMD + SHIFT + 4 + Spatie kan je mooi een printscreen maken van een venster zoals een safari scherm. Echter valt bij mij al tijden de rechter kant weg. Iemand een oplossing?

Bijdrager
    BasiX

Is dit ook bij het orgineel? Ik krijg dit effect namelijk vaak als ik een screenshot upload.

Moderator
    Strifer

Het is een bug in Snow Leopard. Die bug is er al best wel een tijdje en ik begrijp niet waarom Apple de bug nog niet heeft opgelost.

Het gebeurd alleen wanneer je vensters full screen of bijna full screen zijn. Neem je bijvoorbeeld met ‘command shift 4 spatie’ een foto van je systeemvoorkeuren, dan gaat het wel goed. Neem je met ‘command shift 4 spatie’ een screenshotfoto van je full screen Safari venster, dan gaat het mis.

Voorheen was het zo dat OSX er ruimte omheen plakte voor de schaduw en netheid van de screenshotfoto… in die zin zou dus een screenshotfoto van een volledig scherm groter moeten zijn dan je eigenlijke scherm (meer pixels dus) en daar gaat het dus mis: wanneer je screenshotfoto neemt van je hele scherm wordt de foto maximaal de maximale pixels van je scherm.

De enige work-a-around die ik je tot nu toe kan geven is de vensters minder breed te maken. Dan werkt het wel goed.

Bijdrager
    AppleStef

je kunt nog altijd cmd+shift+4 doen en dan gwn zelf selecteren maar met spatie is idd makkelijker .

Moderator
    Strifer

Ja, of gewoon “command shift 3” voor heel je scherm. Enkel krijg je op deze manier en op de manier van AppleStef geen shaduw bij je screenshotfoto’s. En dat is nou juist zo mooi.

Bijdrager
    strigoi

Bah, daar was ik al bang voor. De andere toetsen combinatie was reeds bekend maar juist de groovy schaduw rondom het venster is erg fijn. Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    AppleStef

@strifer maar dan heb je wel je dock enzo erbij eh, marja als dat niet erg is dan is het een goede oplossing.

Bijdrager
    Yggdrasil

Vreemd, ik heb er nauwelijks tot nooit last van gehad. Zelfs niet met de spatie-methode om één venster te selecteren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.