17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    dams1

print screen in www.macosx plakken?

misschien een wat domme vraag: als is apple-s doe kan ik een selectie van print screen doen en plakken in elk programma (apple-v) Maar waarom lukt mij dat niet als ik in dit forum wil reageren en daar een screen shot wil plakken? Wat doe ik verkeerd of heb ik iets niet gezien? Ik heb al 10 minuten gezocht maar ik kan dit niet vinden op dit forum. Nogmaals: bij alle andere programma’s heb ik geen probleem met deze functie.

Bijdrager
    Yaris

Bijdrager
    dams1

bedankt. Ik kon dit item zo gauw niet vinden, maar dat komt natuurlijk omdat het onder foto en plakken stond. Ik ga het gauw doen.

Geblokkeerd
    Carp

Klik hierboven even op FAQ, daar kan je al dit soort vragen beantwoord vinden.

Bijdrager
    Yaris

Die FAQ’s zijn dan wel erg verouderd:

Kan ik Afbeeldingen posten?
    Afbeeldingen kunnen inderdaad worden getoond in uw post. Alhoewel, er is geen funktie tot uploading van afbeeldingen naar deze board.

Bijdrager
    dams1

Met jgep lukt het wel. Maar wat met een screenshot gemaakt met apple/S. ik kan dan alleen maar plakken in een programma, niet op mijn bureaublad bv. Hoe doen jullie dat dan in dit forum?

Bijdrager
    Yaris

Je moet je screenshot als een bestand bewaren en dat bestand naar het forum uploaden. Het is wat ingewikkelder dan gewoon plakken.

Bijdrager
    Oppie
    ”dams1″

…een screenshot gemaakt met apple/S.

???
    Appel+S is in elk programma de ‘safe’ functie; da’s toch geen screenschot?!

Bijdrager
    dams1

het is gelukt via voorvertoning en dan ” schermafbeelding” .Dat dan opslaan in upload map van forum. Dan slepen van fotomap nar dit forum invul blok. alleen dan moet je de link openen. Hoe krijg ik nu die screenshot direct in beeld? Bedankt

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=17463

Bijdrager
    dams1

Dat apple/S heb ik zelf gemaakt, omdat ik de originele toetskombinatie te lang vond.
    vandaar.

Bijdrager
    Freek.
    ”dams1″

Hoe krijg ik nu die screenshot direct in beeld?

ctrl+klik op het plaatje, open afbeelding in nieuw venster, kopiëer de link uit dat venster naar je bericht en plof ‘m tussen de img-tags.

Bijdrager
    Yaris

Je moet in die url ‘page’ nog wel door ‘pic’ vervangen, dus:
    http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17463

en dan tussen img /img zetten.

Bijdrager
    dams1

sorry, wat zijn IMG tags ? Ik zie het niet tussen zoeken staan

Bijdrager
    Yaris

Zie de knoppenbalk als je een bericht aan het schrijven bent, voorlaatste knop = Img.

Bijdrager
    dams1

volgens mij heb ik het nu geleerd. Ik dank jullie voor het geduld!!

Bijdrager
    Yaris

Ik ben zeer vereerd dat je van mijn avatar een screenshot hebt gemaakt. :D

Bijdrager
    Freek.
    ”Yaris”

Je moet in die url ‘page’ nog wel door ‘pic’ vervangen, dus:
    http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17463

en dan tussen img /img zetten.

Als je het doet zoals ik omschreef (ctrl+klik op het betreffende plaatje) hoef je alleen maar de link te plakken en die tussen de img-tags te zetten.
    Zoals Yaris aangeeft staan die[ img] en [ /img] (maar dan zonder spaties als button in het venster van ‘Plaats bericht’.

Btw: als je in dit bericht op ‘Citeer’ klikt kun je zien hoe het eruit ziet.

Edit: Oops, je snapt ‘m al :)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.