26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank Visser

Prijzen T-mobile gelekt iPhone 5S/C

Zojuist lees ik op telecomvergelijker dat de prijzen van de iphone 5s/c (16GB) zijn uitgelekt i.c.m. met abbo als bestaande en niet bestaande klant. Ze zijn gemiddeld 100 a 150 euro duurder geworden dan de iPhone 5! schrikbarend al zeg ik het zelf..

Bijdrager
    francisbacon

Lijkt wel alsof het duurder is dan bij de iphone 5

Bijdrager
    Frank Visser

@ francisbacon, dat zeg ik ook haha.
    gemiddeld 100 a 150 euro duurder dan de iphone 5. Terwijl die los evenduur is/was..

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

En dan hebben we het waarschijnlijk over de 16 Gb versie… Triest. Dat wordt gewoon even bij de AppleStore langs en een kaal abo nemen (en daar heb ik T-Mobile niet voor nodig).

Bijdrager
    Frank Visser

UPDATE:

Betreft inderdaad de 16 GB versie, T-Mobile heeft gereageerd bij iPhoneclub dat het nog niet officieel de prijzen zijn, die maken zij pas 25 oktober bekend.

Lijkt er op dat ze zijn geschrokken van de reacties. Of dat het inderdaad taboe is. Afwachten op de 25e of dit inderdaad de juiste prijzen zijn.
    Ik zit zelf ook bij T-Mobile en vond 260 bijbetalen (wat bij de iphone 5 moet) nog wel acceptabel. Maar 380 als ik een 5s wil met hetzelfde maandbedrag. pfft! geld graaiers. 60 euro per jaar per abonnee voor elk verkochte 5s toestel extra..

Bijdrager
    bartvdv

Ik vermoed dat Apple de telecom-operatoren in de tang heeft en de toestellen vrij duur aan hen verkoopt, dus met een kleine korting.

Bijdrager
    wouwout

Met deze prijzen daalt het aandeel van de iPhone weer snel. Een galaxy S4 is circa 160 euro goedkoper bij dezelfde abonnementsvorm. En dan vergelijk ik een 16Gb iphone 5S met een 32 Gb S4.

Bijdrager
    micat13

Ha,

een sim only en applestore Iphone zou dus beduiden goedkoper moeten zijn…. De abbo prijzen durven ze er niet eens bij te zetten.

Geblokkeerd
    Anoniem

In principe is het los aanschaffen van een toestel altijd voordeliger dan het afbetalen via een abonnement; bovendien zit je dan niet aan zo’n vage leaseconstructie vast. Maar ja, niet iedereen heeft 750 euro klaarliggen natuurlijk en als je dan toch perse een iPhone wilt heb je alleen de keuze om je per maand arm te betalen. Ben benieuwd wat de kartelgenote… eh, concurrenten van T-Mobile gaan verzinnen.

Bijdrager
    Frank Visser

Ik zou 1172 euro over 2 jaar kwijt zijn bij Tmobile, (1000mb internet, 150 belminuten en onbeperkt sms)
    Koop ik hem los met sim only bij hollands nieuwe 550 belminuten/sms en 1000mb internet voor: 963

209 eurotjes goedkoper.. van de zotte!

Bijdrager
    makasa

Mijn ervaring met t-mobile is dat ik tov de prijs op de site extra korting heb gekregen. Ik heb aan het eind van het abonnement gebeld en gevraagd welk voorstel ze voor verlening hebben. Dat heeft me voor het toestel 100,- extra korting opgelevert. Ook op het abbo heb ik extra korting gekregen. Gratis internet.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Frank Visser: ik kom met aanschafprijs en abo bij die combi op 1367 euro. Doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    Hermanko

Vanmorgen ergens een 5S offerte gevraagd en mijn 4S 32 GB dan inruilen; de voorlopige offerte was een schrikbarend dure 5S . Er werd meteen bij gezegd dat de prijzen 25 okt zouden kunnen dalen. Ik laat het nog een jaar de 4S zijn.. Verbaasd me niet dat Samsung en HTC goede zaken doen.

Bijdrager
    Frank Visser

@iIja.nieuwland

Ik denk dat het verschil tussen bestaande klant en nieuwe klant is.

Even snel gekeken,

als nieuwe klant, 37 euro en 430 los: 1318 euro
    als bestaande klant, 33 euro en 380 los: 1172 euro

Ik denk dat ze de prijzen wat je los moet betalen zo houden.
    Is natuurlijk wel afwachten of 33 en 37 ook daadwerkelijk 33 en 37 blijven en niet omlaag of omhoog gaan.

Is wel gebasseerd op een Abbo op de iphone 5 bij tmobile en de ‘losse’ prijs van de 5S, maar neem dus aan dat het abonnement geld per maand hetzelfde blijft. Maar dat ze ‘gewoon’ meer los vragen.

Hoe kom jij aan jou bedrag als ik vragen mag?

Bijdrager
    Frank Visser

@ hermanko

T-Mobile heeft inderdaad gezegd dat de officiele prijzen pas de 25e komen. Maar dit is niet voor niets ‘gelekt’ Misschien verlagen ze het inderdaad nog wel. Laten we het hopen. Of dat deze aanschijfprijs hoger is. Maar dat je minder per maand hoeft te betalen. Zou ook nog kunnen. Maar ben bang dat ze het zo houden.

PS: Ik heb ook de 4S maar ben zo van het zwarte afgekeken en na 2 jaar deze mobiel dat ik graag de nieuwe 5S wil. Alleen zulke hogen prijzen zijn bijna belachelijk..

Bijdrager
    Nikita

Ik meen me te herinneren dat ik in 2009 voor de (toen net nieuwe) iPhone 3GS 16 GB i.c.m. een i150 abonnement (dat was: 150 min. én SMS + onbeperkt internet voor € 29,95 per maand voor 2 jaar) iets van € 99,- moest bijbetalen.

Het lijkt erop dat T-Mobile in de iPhone net zo’n melkkoe ziet als Apple zelf. En geef ze ’s ongelijk. Alleen is de vraag in hoeverre dat ook werkt voor ze, gezien de concurrentie. Het lijkt me wel handig als ze zichzelf niet uit de markt prijzen door honderden euro’s duurder te zijn op termijn t.o.v. een sim-only met een losse, simlockvrije iPhone.

Bijdrager
    Frank Visser

@ Nikita

Het is hun goedrecht op de prijzen te verhogen. Maar dusdanig verhogen dat ze plotseling bijna 20% duurder worden schrik je veel mensen mee af. Ik betwijfel ook nu of ik wel bij Tmobile wil blijven. Ben ruim 200 euro goedkoper als ik het toestel los koop met een sim only bij een ander.

Dit zijn alleen nog geen officiele prijzen. Maar ze komen wel bij Tmobile vandaan, mischien doen ze er dus nog wat mee.

Bijdrager
    jf
    ilja.nieuwland op 17 oktober 2013

In principe is het los aanschaffen van een toestel altijd voordeliger dan het afbetalen via een abonnement;

Nee hoor. Een maand of twee geleden nog maar eens een vergelijkende berekening gemaakt obv de iPhone 5 (32GB) en in totaal was het goedkoper om het via het abonnement af te betalen (uiteindelijk niet gedaan, gewacht tot de 5s/c). Wel voor de voor mij specifieke omstandigheden natuurlijk, maar het toont in ieder geval aan dat het de moeite waard blijft om voor je eigen specifieke situatie de mogelijkheden goed door te rekenen.

En dat geldt ook voor de 5s/c. Met deze prijzen zou het zomaar kunnen zijn dat het voor mij nu wel voordeliger wordt om het toestel los te kopen en over te stappen op sim-only. Gelukkig is dat voor mij een optie.

Bijdrager
    Frank Visser

Bij mij scheelde het nog geen 5 euro als ik het met een abonnement zou kopen of los met sim only. Komt door mijn klantenkorting, als ze deze prijzen gaan toepassen ben ik bijna 100 a 200 euro goedkoper uit met een los toestel met sim only. Beetje dom van Tmobile. Ik twijfel nu om weg te gaan en het toestel los aan te schaffen. Eerst de officiele prijzen maar even afwachten.

Bijdrager
    sanderman

Ik heb het toen ooit eens helemaal uitgeplozen, met de grotere providers en de wat goedkopere (kleinere) providers. Uiteindelijk bleek het (toen, ik weet de actuele situatie niet) wel degelijk altijd goedkoper te zijn om het toestel los aan te schaffen en een Sim Only er in te drukken. Daarbij heb ik toen rekening gehouden met data/sms/minuten en internetsnelheid. Het goedkoopst was Ben, om toch enige internetsnelheid te houden en de kosten enorm te drukken.

Elk ander abonnement (inclusief toestel) was per saldo duurder.

Bijdrager
    Frank Visser

@sanderman

Als nieuwe klant ben je altijd duurder uit als je het combineert. Als bestaande klant krijg je vaak korting waardoor het net wat goedkoper uitvalt.

Bijdrager
    jf

@sanderman: wat Frank Visser al zegt, en echt, ik heb het ook heel goed uitgezocht. Voor mij was het eerder dit jaar goedkoper om die iPhone bij het door mij gewenste abonnement te nemen. Wat daarbij meespeelt is dat sommige sim-only abonnementen dan wel iets goedkoper uitkwamen, maar ook wat kleine lettertjes, mitsen of maren hadden die ik bij dat abonnement met toestel niet zou hebben. De sheet is inmiddels al lang in de prullenbak verdwenen, dus details haal ik niet meer boven water, maar het is echt per persoon individueel verschillend.

Geblokkeerd
    Anoniem

@jf & @sanderman: toegegeven, het is weer even geleden dat ik het helemaal uitploos, maar toen maakte het best een behoorlijk verschil. Het enige is dat Sim-only’s bijna allemaal per minuut afrekenen, en abonnementen doorgaans per seconde – en dat moet je ook meetellen. Maar providers maken het natuurlijk niet erg eenvoudig om die berekening precies te maken.

Bijdrager
    jf

@ilja: zoals ik zei: het is ook wat je zoekt in een abonnement. Voor mij was het niet echt een criterium, maar als je bijvoorbeeld niet per minuut maar per seconde wilt afrekenen, kan het zo zijn dat heel veel sim-only alternatieven om die reden al afvallen. Dan kunnen ze best goedkoper zijn, maar ze voldoen simpelweg niet aan de eisen.

Ik wil graag niet teveel betalen, maar wil daarvoor ook geen dingen opgeven die ik wel belangrijk vind.

Bijdrager
    Xcode
    sanderman op 17 oktober 2013

Ik heb het toen ooit eens helemaal uitgeplozen, met de grotere providers en de wat goedkopere (kleinere) providers. Uiteindelijk bleek het (toen, ik weet de actuele situatie niet) wel degelijk altijd goedkoper te zijn om het toestel los aan te schaffen en een Sim Only er in te drukken. Daarbij heb ik toen rekening gehouden met data/sms/minuten en internetsnelheid. Het goedkoopst was Ben, om toch enige internetsnelheid te houden en de kosten enorm te drukken.

Elk ander abonnement (inclusief toestel) was per saldo duurder.

Yep, ik kwam tot dezelfde conclusie en ik ben er nog steeds blij mee dat ik het gedaan heb.

Bijdrager
    jf

De prijzen hierboven zullen ben ik bang aardig kloppen. Vanochtend een mail gekregen als vaste klant dat ik de iPhone 5c/s alvast kan bestellen met een beperkt assortiment aan abonnementen (minimaal 200 belminuten) en dan liggen de prijzen met die 200 belminuten zelfs nog wat boven de prijzen hierboven.

Het lijkt er dus op dat het absoluut voordeliger is het toestel los aan te schaffen.

edit: excuus, ik keek naar de 32GB, terwijl het prijslijstje hierboven over 16GB zou gaan. Dan lijken de prijzen wel aardig in de pas te lopen (komen ietsjes lager uit)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.