25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Prijzen iMac 27''

Omdat ik (voorzichtig!!) overweeg een nieuwe iMac 27 inch te kopen, verbaas ik me over de officiële Apple-prijzen (in negatieve zin) als over de prijzen in deze url (in positieve zin). Deze laatste prijzen, hoe kan dat?
    https://goo.gl/P9P4ft

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is een vreemde doorlink-site voor Centralpoint(?)

Waar een instap iMac € 1.27 goedkoper is dan bij Apple zelf.

(n.b.: Ik hoop dat je ziet dat de prijzen in de schreeuwerige banner ex. b.t.w. zijn?!)

Moderator
    Mac Daddy

LOL. Het lijkt erop dat ze allemaal echt een paar euro goedkoper zijn ja. Dat is wel een flinke korting dan ja.
    Goeie truc om zonder BTW zo groot neer te zetten. Of je hem nu zakelijk of persoonlijk aanschaft. Je bent bij Apple net zo duur uit als bij deze schreeuwverkoper.

Maar de prijzen van Apple is altijd even slikken ja. Het enige wat ik zo weet wat je daaraan kan doen, zijn 3 dingen.
    – Wachten tot er een nieuwe reeks iMacs uitkomt en dan snel de vorige generatie ergens vandaan halen.
    – Uitkijken naar een aanbieding van Media Markt (btw vrije dagen bijvoorbeeld) of iBood of een andere die weleens daadwerkelijk met prijzen stunt.
    – Een goede tweedehands aanschaffen.
    Een optie 4 zou nog refurbished of open box zijn, maar dat komt veel minder bij Macs voor dan bij iOS devices.

De aanbiedingen komen niet vaak voor, maar het is een kwestie van je oren en ogen goed open houden en dan eerst prijzen vergelijken met Apple zelf. Ik heb ook weleens een ‘aanbieding’ gezien waarin ze een Apple Watch van 699 voor 250 aanbieden. Dan is het uiteindelijk een Apple Watch 1 en een model wat nooit die originele prijs heeft gehad.

Ik zelf hoop binnenkort te kunnen shoppen voor een tweedehand MacBook Pro. Dat doe ik ook vanwege de hoge nieuwprijs, maar ook omdat het een 2e machine voor onderweg wordt en ik de rekenkracht al thuis heb staan. Ik begrijp dat je bij een iMac dat niet zo snel hebt, maar wellicht is het een idee wat je zoekt in een nieuwe iMac en of een tweedehands dan niet net zo goed voldoet.

Bijdrager
    sedikit

Dank! Karel Willem, ik heb inderdaad niet gezien dat de prijzen ex-btw zijn. Voor een tweedehands/refurnished ben ik wat huiverig. Hangt natuurlijk af bij wie, en de eventuele garantie. Overigen wordt er steeds “gefluisterd” dat de nieuwe iMacs in het najaar verschijnen. Je kunt er donder op zeggen dat die wéér duurder gemaakt worden, met het “excuus” dat er dan een SSD-schijf in zit.

Inactief
    Anoniem

Ik ben benieuwd naar de nieuwe iMac.

Bijdrager
    Ziegler

@sedekit
    Als ze al duurder zullen zijn, zal dit vooral te maken hebben met de dure dollar van het moment. Er zijn nog geen voortekenen dat €/$ koers binnenkort zal veranderen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ze al duurder zullen zijn, zal dit vooral te maken hebben met….

… Apple die het wel weer denkt te kunnen maken om steeds minder voor steeds meer te verkopen.

Bijdrager
    Ziegler

Denken ze dat onterecht dan?

Bijdrager
    sedikit
    Ziegler op 20 januari 2017

Denken ze dat onterecht dan?

Vanuit Apple’s standpunt niet natuurlijk, ze lijken onderhand onverzadigbaar te raken. Maar vanuit het standpunt van hun klanten, die wel wat gewend zijn, is dit klantonvriendelijke gedrag, al een tijdje niet terecht. Zo eenvoudig ligt het.

Bijdrager
    Ziegler

Dan begrijp ik werkelijk niet waarom je (voorzichtig) overweegt om één van de meest over-prijsde modellen te gaan aanschaffen.
    Ik wil niet direct twijfelen aan je beoordelingsvermogen, maar als ik een bedrijf klantonvriendelijk vind, maak ik dat ik weg kom. Je moet niet zeuren over de prijzen als je overal elders terecht kan voor een vergelijkbaar product. dat laatste is overigens direct het probleem en de simpele waarheid: apple heeft iets dat jij heel graag wilt en dat de concurrent helemaal niet biedt: een iMac.

Moderator
    Night

Op refurbished producten wordt in de regel gewoon garantie gegeven. En als het goed is zijn deze machines dubbel en dik getest, voordat ze de verkoop ingaan.

Wel lachen overigens; ze pretenderen de goedkoopste aanbieder te zijn, maar zo’n doorstoot-gigant als Wehkamp zit gewoon onder hun prijs.

Bijdrager
    HJ

Indien je op zoek bent naar 2e hands mac’s, is dit wel aan te bevelen. Veel beter dan Marktplaats.

http://www.tweedehandsmac.nl/

Bijdrager
    sedikit

@Ziegler. Ik zei toch dat ik voorzichtig overwoog (dat is dubbelop!)? En dat het in die context toch niet toevallig is dat ik die site liet zien? Ik heb al jaren, ook hier, beweerd dat ik een fan ben van het product, maar zeker niet van het bedrijf Apple. Dit geluid moet je toch ook wel van anderen hebben opgevangen, met name de laatste tijd. Er is een toenemend aantal klanten die kritiek begint te krijgen op Apple’s prijsbeleid. Apple is bezig z’n eigen glazen in te gooien. Wat de prijs betreft: ik merk dat ik een grens bereik van wat ik op het gebied van prijzen acceptabel vind. Ik weiger kritiekloos alles te slikken. Dat is toch niet zo vreemd? Ik wil niet lullig doen, maar ik heb niet zo veel zin in dit soort eindeloze en zich herhalende discussies.

Bijdrager
    Ziegler

Volgens mij begin je zelf een nogal loos draadje over de prijzen van de producten van Apple.
    Kritiek op prijsbeleid? Tja, wat zal ik daarvan zeggen. ‘You are voting with your dollars’ zeggen ze aan de andere kant van de plas. En Apple krijgt ruim voldoende votes. Jij overweegt ook voorzichtig om er ruim €2000 aan Apple te overhandigen.
    En Apple gooit zijn eigen glazen in zeg je? Zeg je dit met je langdurige ervaring als CEO van een globaal opererend bedrijf? Of heb je toevallig drie vrienden die het ook zeggen?

Als je het te duur vindt koop je geen Apple. Daar heb je geen draadje op dit forum voor nodig.

Bijdrager
    sedikit

Kijk, dit bedoel ik nou. Ik had nóóóóit over de prijzen van Apple moeten beginnen, pure blasfemie. Vergeving, en misschien amen?

Bijdrager
    Ziegler

Nu maak je er een zielig verhaal van. Je overweegt (voorzichtig) zo’n beetje de duurste iMac te kopen die er is en gaat zeuren over de prijs.
    Dat is gewoon wat sneu. Ik heb nog nooit een BMW-liefhebber horen klagen dat een bmw duurder is dan een Volkswagen. Een BMW is duurder dan een volkswagen. Als je daar moeite mee hebt moet je geen BMW kopen.

Moderator
    Night

Je betaalt voor het design, het Apple logo, het gratis OS dat vrij goed met de hardware overweg kan en je status.
    Ohja, je betaalt ook nog een beetje voor de computer. Deze is weliswaar opgebouwd uit A-kwaliteit componenten, maar deze zijn marktconform toch een beetje gedateerd.

Bijdrager
    Outragemac

Ik snap de kritiek wel. Remember (als ik me goed herinner) voorjaar 2015 toen Apple ff een euro/dollar koerscorrectie doorvoerde waardoor 2 jaar oude hardware zomaar ruim 10% duurder werd? Dat is pas sneu…

Bijdrager
    GoeieDag

Ach, zo’n iMac G3 kleurending was 20 jaar geleden ook al een zwaar overpriced kreng. Ook nog eens met een matig OS 8 erop. Dus dat is nooit anders geweest, toch?

Bijdrager
    sedikit

Wordt mijn vraag eigenlijk wel goed gelezen? Ik vroeg alleen iets over een site, en maakte een terloopse, tussen haakjes geplaatste, opmerking over Apple’s prijzen. Zéér symptomatisch dat op die zijdelingse opmerking gerageerd wordt. Misschien dat de lange tenen eens worden ingetrokken over en ik bespaard blijf van de herhaalde, al jaren bekende en eindeloos durende riedel over disign e.d. Ik heb het zijdelings over de in mijn ogen te hoge prijzen. Zou dat alsjeblieft mogen?

Bijdrager
    Ziegler

Tuurlijk mag dat. Het komt alleen beetje vreemd over dat je ondanks dat de prijzen in jouw ogen te hoog zijn er toch (voorzichtig) overweegt één te kopen. En dan ook nog één van de duurste modellen te koop.

Als ik iets te duur vind, zoek ik een alternatief. Jij niet. Jij gaat zeuren dat Apple te duur is.
    Jij wilt een iMac, maar het doet net iets teveel pijn in je beurs.
    Maar stiekem toch een iMac willen.

Kennelijk doen ze daar toch iets goed bij Apple.

Bijdrager
    Hanky Dussen

@sedikit: Wat wil je nou eigenlijk? Je uit je kritiek op de prijzen van Apple-producten, maar accepteert het niet dat anderen daar soms anders over denken en veegt hun argumenten van tafel.

Los daarvan, er zijn officiële Apple-prijzen (zie Apple Store), maar sommige aanbieders gaan daar net wat onder zitten. De een wat meer dan de ander.

Bijdrager
    sedikit

@Ziegler, ik ben bang dat je het niet begrijpt. Ik ben in jouw ogen een ketter (zoek maar naar de juiste betekenis). Behalve dat je op mijn eerste tekst selectief reageert, blijk je dat ook weer op mijn laatste tekst te doen.
    Een paar simpele opmerkingen schijnen nodig te zijn.
    -Probeer eens een tekst goed te lezen, vooral mijn allereerste. Of komt dat je niet goed uit, en blijf je bij je selectie?
    -Ik overweeg een aankoop, De betekenis van het werkwoord overwegen schijnt jpou niet bekend te zijn. Het kan vriezen, het kan dooien. Nog eenvoudiger: misschien ga ik de iMac wel of niet kopen. Mag ik daar over twijfelen?
    -Ik vind een bepaald apparaat te duur. Mag ik iets te duur vinden? Toevallig (duizend maal excuses) gaat het nu over een iMac.
    -Had ik het over pijn in de beurs o.i.d. ? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat over “in verhouding” te duur. Of, zoals iemand op dit forum al zei “voor die prijs mogen ze wel een SSD-schijf erin leveren”

Verder houd ik het wat deze “discussie” betreft nu echt voor gezien. Totaal zinloos.

Bijdrager
    Ziegler

Strak dat je weet wat je in mijn ogen bent. En een ketter is dat niet (waarom ik de juiste betekenis zou moeten opzoeken ontgaat me). Je bent een zeurzak (zoek maar naar de juiste betekenis).
    Je zei al eerder dat je dit een zinloze discussie vindt, toch blijf je maar terugkomen.

Bijdrager
    GoeieDag

Sedikit, je kunt je natuurlijk ook afvragen, als zo’n posting ontaardt in ‘ruzie’, of jij als plaatser én reageerder iets niet goed doet, in plaats van de luitjes die reageren. Temeer daar het vaker gebeurt bij jou postings.

Maar evengoed: leuk om zo’n draadje te lezen (dan is OMT weer even niet ‘dood’) en succes met je keuze.:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.