30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Prijzen rijzen de pan uit?

Ik heb zelf veel van Apple maar als ik ga kijken om bijvoorbeeld de Ipad te vervangen dan weet je niet wat je ziet. De prijzen zijn zo hoog geworden, neem nu de Ipad Pro en zijn kleinere broertje. Prijst Apple zich zo niet uit de markt of blijven wij gewoon die prijzen betalen. Ik weet wel dat kwaliteit geld kost maar toch niet zoveel.

Maecel

Bijdrager
    Delta

Is meer een combinatie van wellicht wat te veel geld voor het product vragen, belastingen en wisselkoersen.

Anoniem
    Delta op 25 maart 2016

…belastingen en wisselkoersen.

Dat verhaal over importheffingen, BTW en de wisselkoers is onzin, want er zijn genoeg bedrijven die de prijs gewoon omrekenen naar de Euro. Een Samsung Galaxy S7 Edge kost in de USA $800, hier €800. Een cheap ass Moto G kost daar $180, en in Nederland of België €180. Alleen Apple vertaalt $399 voor een iPhone SE naar €489.

Ze doen maar, ik koop steeds minder spul van Apple.

Bijdrager
    Unlock32
    jacobusja op 25 maart 2016

Ik heb zelf veel van Apple maar als ik ga kijken om bijvoorbeeld de Ipad te vervangen dan weet je niet wat je ziet. De prijzen zijn zo hoog geworden, neem nu de Ipad Pro en zijn kleinere broertje. Prijst Apple zich zo niet uit de markt of blijven wij gewoon die prijzen betalen. Ik weet wel dat kwaliteit geld kost maar toch niet zoveel.

Maecel

…of blijven wij gewoon die prijzen betalen? Waarom, je kan toch gewoon iets anders aanschaffen, keus genoeg. En Apple zal zich niet zo snel uit de markt prijzen hoor want er zijn tot nu toe nog genoeg mensen die het er wel voor over hebben (en het kunnen betalen).

Bijdrager
    GoeieDag
    Zakske op 25 maart 2016

Een Samsung Galaxy S7 Edge kost in de USA $800, hier €800.

Wilde ik toch ff zien, maar dat ding is zonder ‘plan’ niet te krijgen in de US lijkt het.
    Maar whatever, ze doen maar, ik koop het niet.
    Dus hoef ik niet naar een Android forum; jij gaat toch wel Zakske?!

Anoniem

Dr. Afterbirth, we meet again!

Het heeft niets met het door jou zo gehate Android te maken, want ook een Playstation 4 koop je in de US voor $350 en hier betaal je €350, en een Xbox One is daar $300 en in Nederland €315. Een Microsoft Surface Pro 4 koop je voor $899 of €920, voor een Chromecast betaal je $35 of €39, enz.

Elk bedrijf past z’n prijzen aan aan de koopkracht van een land, behalve Apple.

Bijdrager
    GoeieDag

Gast, kun je ook stevig reageren zonder beledigingen?
    Zal ik dan maar mee doen en jou ‘De Belg’ noemen?!

Hoezo haat ik Android? Absoluut niet! Je zult daar niks over kunnen vinden hier, want het is niet zo.
    Zegt wel wat over jouw innerlijke staat, als je woorden als ‘haat’ zo makkelijk gebruikt in de context van wat electronica.

Het is wel zo dat als je niks meer met Apple hebt, je beter ook niet meer op een liefhebbers-forum als dit kan komen; dat is toch niet zo moeilijk te snappen?

Anoniem
    GoeieDag op 25 maart 2016

Het is wel zo dat als je niks meer met Apple hebt, je beter ook niet meer op een liefhebbers-forum als dit kan komen; dat is toch niet zo moeilijk te snappen?

Even kijken; ik zie hier een MacBook, MacBook Pro, iMac, iPhone en een iPod touch liggen, is dat genoeg om toe te mogen treden tot je club?

Ook geef je geen antwoord op de vraag waarom andere bedrijven hun prijzen gewoon omrekenen van $ naar €, maar Apple er meer dan 22% bovenop mikt.

Bijdrager
    Shmoo
    Anoniem

@shmoo; ze zijn echt gek geworden, inmiddels betaal je er €1.059 voor.:-|

Geblokkeerd
    Anoniem

De Apple prijzen zijn wereldwijd best een zooitje vind ik. Deze site rekent alles voor je uit inclusief lokale sales tax etc. http://www.applecompass.com Canada en Hong Kong komen bij de meeste producten als goedkoopste eruit.

Anoniem

#reddit

Bijdrager
    Shmoo

@Zakske mijn beide voorbeelden zijn de prijzen uit de onderwijswinkel. Ik heb de mijne ook gekocht voor 714,- met die korting dus is het wel zo eerlijk om nu ook te vergelijken met die korting.

Bijdrager
    Shmoo

@Usain wel jammer dat die site alleen bij de Apple Store kijkt.

Vorige week kocht je voor $999.- een nieuwe MacBook en voor $879.- een demo model. Ik bedoel de laagste prijs die ik in Europa heb gezien is €1328,-

Anoniem

Ik vond €994,62 al een vreemde prijs, maar een normaal mens betaalt dus €1.059 voor dat ding. Als ik me niet vergis was het idee achter de Mac mini om een betaalbare computer te bouwen om mensen te verleiden om te switchen naar OS X.

Bijdrager
    Shmoo

Klopt maar 16GB zal je ook niet snel bij de MediaMarkt in de schappen vinden. Dan nog is 820,- ook al veel geld voor een Mac mini.

Bijdrager
    GoeieDag
    Zakske op 25 maart 2016

Ook geef je geen antwoord op de vraag waarom andere bedrijven hun prijzen gewoon omrekenen van $ naar €, maar Apple er meer dan 22% bovenop mikt.

Moet ìk daar op antwoorden?!
    Ik zou het niet weten, ben Apple niet.
    Heeft ook helemaal geen zin om daarover te discussiëren; je moet betalen wat het kost waar je het koopt. Dat het op Antarctica de helft kost, is helemaal niet relevant. Als je het te duur vind koop je het niet.
    Lul hier nog maar een paar pagina’s over door; er zal niks aan veranderen. Veel plezier ermee.

Bijdrager
    puccini
    GoeieDag op 25 maart 2016

Waar slaat dit nu weer op ?(n)

Bijdrager
    Binister

@Usain leuk dat je mijn site, AppleCompass.com, bent tegen gekomen op reddit! Heb je nog tips om hem te verbeteren?
    @Zakske idealiter zou ik inderdaad ook aanbiedingsprijzen meenemen van allerlei winkels over de hele wereld om zo echt een overzicht te hebben van de goedkoopste prijzen, maar dat is een flinke operatie. Ik denk dat dit de site zoals ie nu is in ieder geval een aardig beeld geeft van het verschil tussen landen. Landen waar hij via Apple al het goedkoopst is zullen waarschijnlijk ook de beste aanbiedingen hebben via resellers:-)

Anoniem

@Binister; gebruik je bij je berekening voor de USA enkel de state sales tax, of zit de lokale sales tax er ook in? Californië kent bijvoorbeeld een sales tax van 7,5%, maar in Los Angeles komt daar nog 1,5% bij, waardoor de sales tax uiteindelijk 9% is.

Bijdrager
    Binister

@Zakske ik hou in m’n berekening ook rekening met lokale sales tax. Echter, omdat m’n data op staat-niveau (en niet op stadsniveau) is maak ik gebruik van de gemiddelde local tax die geheven wordt in een staat, dus deze data is helaas niet 100% accuraat, maar het zou erg dichtbij moeten komen.

Bijdrager
    polansky

Zakske trek het je niet aan. Je hebt groot gelijk.

Er zijn helaas steeds minder Nederlanders die nog normaal kunnen reageren.
    Een flink deel van de ‘Nederlanders’ (zoals ‘Goeiedag laat zien) is een agressief en populistisch volkje aan het worden dat uitschelden van anderen heeft verheven tot iets dat zij volledig normaal zijn gaan vinden. Door hun grote mond denken ze dat ze zichzelf zo kunnen verheffen tot een soort van ubermensch, terwijl het uiteindelijk gewoon neerkomt ongewenst asociaal gedrag.

Anoniem

@Binister; wellicht is het verstandiger om Yukon, Nunavut en de Northwest Territories uit je lijst te verwijderen. In Nunavut en de Northwest Territories is er geen enkele winkel waar je bijvoorbeeld een MacBook Pro kunt kopen, en Whitehorse in Yukon telt welgeteld één klein winkeltje wat Apple verkoopt. Op Antarctica betaal je ook geen sales tax, maar daar zul je evenmin een Apple Store of APR vinden.

Bijdrager
    Binister

@Zakske is inderdaad iets waar ik al over na zat te denken. Het klinkt alsof je wel enige kennis over die regio hebt, heb je toevallig enig idee of de online Apple store daar wel levert? Als ze dat niet doen, zal ik ze inderdaad meteen uit de lijst verwijderen.

Anoniem

Iqaluit, de “hoofdstad” van de staat Nunavut.

Volgens Apple Canada leveren ze wel in de Northern Territories, maar ik vrees dat het een week duurt voor je het in huis hebt.

Dergelijke staten gaan onze verbeelding te boven; Nunavut is 2.000.000 km² groot – Nederland 41.543 km² – en de hoofdstad Iqaluit telt 6.699 inwoners. De kans dat iemand daar ooit verzeild raakt en vervolgens op het idee komt om een iPhone te gaan kopen is niet erg groot.

Bijdrager
    Binister

Super, dank voor het duidelijke en uitgebreide antwoord.

Bijdrager
    pruus

Dat de prijzen stijgen geldt in een veel breder kader. Wat kostte een middenklasse auto in de jaren 80 en wat kost die nu? Ja, zeg je dan, ze zijn enorm verbeterd. Nog een voorbeeld de FIAT 500 en de Mini. Dan schrik je jezelf een hoedje. Terwijl er overal minder mensenhanden bij nodig zijn. Daar staat tegenover dat ook veel dingen voordeliger zijn geworden. De eerste kleuren-tv en nu. Als je echt gaat kijken wat de producten wereldwijd per land doen, dan zul je schrikken. Dus soms maar niet meer nadenken, tenminste dat doen wij mensen, toch?

Anoniem

Ik zou die drie provincies lekker weglaten.

De eerstvolgende vlucht vanaf Toronto naar Iqaluit is op 16 april, duurt 5 dagen en kost je meer dan €1.800. Leuk dat ik zo €633 op het topmodel van de MacBook Pro kan besparen, maar eer ik daar ben heb ik al een fortuin uitgegeven.

Bijdrager
    GoeieDag

@polansky: er zijn steeds minder Nederlanders die kunnen lezen…zoals jij? Want als je het over schelden hebt: in dit draadje is het de 2e keer dat Zakske het nodig vind mij te betitelen met een scheldwoord. Dus spreek hem maar ff aan, en niet mij.

Over het ‘zijn’ hier op een site zoals deze: hoe je het ook wendt of keert, OMT is een ‘fansite’. Waarbij kritiek op Apple of wat dan ook zeker niet geschuwd hoeft te worden. Maar als je frustratie met Apple en zijn producten je te groot is, kun je je afvragen of je op een site als deze nog wel op je plaats bent. Ik reageer ook wel eens op ‘Windows’ site’s, en waak ervoor niet negatief te reageren.

Bijdrager
    Shmoo
    pruus op 26 maart 2016

Dat de prijzen stijgen geldt in een veel breder kader. Wat kostte een middenklasse auto in de jaren 80 en wat kost die nu? Ja, zeg je dan, ze zijn enorm verbeterd. Nog een voorbeeld de FIAT 500 en de Mini. Dan schrik je jezelf een hoedje. Terwijl er overal minder mensenhanden bij nodig zijn. Daar staat tegenover dat ook veel dingen voordeliger zijn geworden. De eerste kleuren-tv en nu. Als je echt gaat kijken wat de producten wereldwijd per land doen, dan zul je schrikken. Dus soms maar niet meer nadenken, tenminste dat doen wij mensen, toch?

Probeer dat eens te vertellen onderwater.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.