8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    laurenske

Prijsverschil Nederlandse en Belgische online store

Hallo,
    Onlangs heb ik de Apple online store bezocht om uit te maken of ik nu voor een nieuwe MacBook pro of iMac zou gaan. Zo heb ik ook opgemerkt dat de prijzen in de nederlandse store goedkoper zijn dan in de Belgische. Is hier een speciale reden voor? Of moet de site gewoon nog geupdate worden? Anders steek ik snel wel even de grens over :crazy:
    Belgische store en Nederlanse store

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk ook eens in dit topic wat in hetzelfde subforum staat….. Wellicht dat je vraag daar al beantwoord is.

Bijdrager
    laurenske

Maar waarom zit er op de iMac dan geen prijsverschil?

Inactief
    Anoniem

Ach, ach, ach.

laurenske op 30 oktober 2011

Zo heb ik ook opgemerkt dat de prijzen in de nederlandse store goedkoper zijn dan in de Belgische.

Is de prijs goedkoper? Ga je een prijs kopen dan?

De prijs is niet goedkoop want de prijs hoef je niet te betalen. Je betaalt het artikel. Het artikel is dan wellicht goedkoop. Of de prijs van het artikel is laag, dat kan ook. Maar de prijs is nooit goedkoop.

Onthouden!

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt gelijk, maar is geen antwoord waar TS verder mee kan v.w.b. zijn vraag.
    On topic graag.

Bijdrager
    KarelWillem

B.T.W. verschil.
    En eventueel nog verschil in heffingen op opslag-media, zoals HD’s e.d.

En zo zijn er nog wel wat verschillen tussen landen te verzinnen.

Zo werkt dat nu eenmaal.

Moderator
    Poezenbeest

Inderdaad is er een verschil in btw, maar er is ook een verschil in de heffingen die er bij komen. De verwijderingsbijdrage, kopieerheffing en wellicht nog wat andere heffingen zijn in Nederland anders geregeld dan in België. Daarnaast is er ook een verschil in kostprijs, die voor de verandering de klant eens ten goede komt. Zo kan je bedenken dat in Nederland de distributie anders geregeld is en dat dat ook een verschil maakt.

Ik denk voornamelijk dat Apple de prijzen graag afrondt op 49 of 99 en dat het btw-verschil dat rechtvaardigt volgens Apple.

Bijdrager
    KarelWillem

Exact. Dat is verduidelijkt mijn drie eerdere regeltjes uitstekend.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.