7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ali B

prijsverschil hardeschijf

Dit vond ik op de applestore.

LaCie d2 250-GB harde schijf met drie interfaces (8 MB cache)
    Eur 298,00
    De snelste 7200-rpm harde schijf ooit in een prachtige aluminium behuizing met drie interfaces (FireWire 800, FireWire 400 en USB 2). Tot 55 MB/sec.
    Klik hier voor meer informatie.

LaCie D2 250GB FireWire 800 Extreme harde schijf
    Eur 299,00
    De snelste 7200-rpm harde schijf ooit in een prachtige aluminium behuizing met FireWire 800-interface (FireWire 800 & 400). Tot 58 MB/sec.

De eerste heeft drie aansluitingen en is goedkoper dan de tweede met slechts twee aansluitingen…. Kan dit??? Waar zit het verschil buiten het feit dat hij 3mb/sec sneller zou zijn.

Zijn die stiller dan het porsche design wat die vind ik afschuwelijk luid!!!

Is het veilig om een harde schijf via de applestore te kopen ? Wat moet je doen in geval van een crash?

Bijdrager
    marty1_99

Heb zojuist bij takeitnow.nl een Maxtor Onetouch besteld, online, met 250 GB, en dezelfde drie interfaces als de Lacie waar je het over hebt. Alleen wel voor vijftig euro minder, best de moeite, toch?

Ik heb 1 keer een crash gehad met een schijf, van Maxtor. De Maxtor schijf kondigde die crash overigens vantevoren aan zodat ik de data er nog af kon halen. Maxtor stuurde een vervangende schijf nog voordat ik de kapotte stuurde, waardoor ik de data op de nieuwe over kon zetten. Ze hadden meteen maar een wat grotere gestuurd, om de tranen te doen stoppen. Perfecte service, daarom nu maar weer een Maxtor besteld.

Waarom wilde je een Lacie kopen?

Bijdrager
    koen76

Hoi,

Zijn die stiller dan het porsche design wat die vind ik afschuwelijk luid!!!

Is dat zo? Ik overweeg om een Porsche HD te kopen omdat die goedkoper zijn dan de D2’s..
    Maar als ze teveel lawaai maken, is dat niet zo goed uiteraard….

Koen

Bijdrager
    Ali B

Ik heb geen voorkeur, het was enkel omdat die het eerste in google voorkwamen met die drie connecties. Jou voorstel lijkt me wel echt wel wat. Ik zal het eens uitzoeken en qua geluidproductie valt ie mee of best uit zetten als ik hem niet gebruik.?

Wel ja het geluid van die porsche is mss ook wel wat subjectief aangezien ik het gewoon ben alleen met laptop harddisk te werken van 5400 of minder en die maken naar mijn mening echt weinig lawaai en die porsch stond ook naast mijn laptop op mijn bureau Maar ik zet hem dan ook alleen aan als ik hem nodig heb.

Bijdrager
    Ali B

Kun je anders eens het product nummer geven van die maxtor in die winkel want ik kan nergens een vinden met een firewire 800 interface.

Bijdrager
    Ruben

Ik heb niet al te lang geleden 2 LaCie drives gekocht en ik kan het alleen maar vreselijk AFRADEN!

Niet kopen die zooi! De tweede drive ging al na 10-15 minuten aan gort en daar zit ik nu al ruim 2 weken op te wachten en nu gaat de eerste (net een maandje oud) ook spontaan een paar keer per dag uitvallen. Support van LaCie is ook bagger. Op e-mails krijg je telkens pas na een aantal dagen een reaktie en dan is het nog geen fatsoenlijk antwoord ook.

Zodra mijn defekte drive terug is knal ik mijn hele verhaal hier met data, tijden en stompzinnige antwoorden van LaCie in het forum. Ik ben dus duidelijk ABSOLUUT NIET te spreken over hun handeltje.:evil:

Bijdrager
    MacUser

Hallo Forum,

Recentelijk heb ik een LaCie 160GB Extreme FireWire hardddisk gekocht.

Het apparaat heeft een externe voeding, twee FireWire 400, en een FireWire 800 aansluiting.

Dit is mijn 3de LaCie drive sinds 5 jaar en de allereerste waar ik dik tevreden over ben. De andere maakte nogal wat herrie en resoneerde nogal, en de tweede zorgde na 3 jaar ervoor dat de aardlekschakelaar van de huisinstallatie er uit knalde als ik hem aanzette (probleem met de interne 230 Volt voeding).

De laatste LaCie drive zit in een zware en heel solide metalen behuizing (niks geen plastic troep zoals de andere drives), is compact, heel STIL, EINDELIJK stil, blijft koel en schakelt zichzelf in/uit.

Het is wellicht niet iedereen duidelijk wat ik met dat laatste bedoel.
    Bij mij staat de voeding van de drive altijd ingeplugd op 230 volt, zodra ik de FireWire 400 stekker in de computer stop dan gaat het lampje van de drive branden en start de motor van drive op. Zodra de FireWire stekker er uit wordt gehaald dan stopt de motor en gaat het lampje uit. De FireWire verbinding schakelt dus de voeding in/uit. Als namelijk het FireWire icoon van de drive naar de prullebak wordt gesleept en de drive “unmounted” is dan gaat het lampje ook uit en stopt de motor van de drive eveneens. Dit is echt heel makkelijk.

Deze FireWire drive is er ook in een paar andere uitvoeringen, een gewoon model en een Porsche model. Ik heb gekozen voor het Extreme model vanwege de FireWire 800 poort die ik zeker zal gebuiken voor mijn volgende Mac en vanwege de zware metalen behuizing. Ervaring leert dat des te zwaarder de behuizing is, des te minder kans er is op geluid en vibraties.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info.

De zomergroeten van Wim.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.