15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BensApple

Prijsverschil Europa

Hallo

Ondanks de zwakke euro, in Zwitserland zijn Apple produkten in het algemeen veel goedkoper,

bv nieuwe Airport Extreme omgerekend 85 euro duurder in Nederland.

en dat bij zwakke Euro, als de euro dus omhoog gaat wordt het verschil alsmaar groter.

In Zwitserland is wel een btw van 8% van toepassing, maar toch, nog steeds verschil.

Ben

Bijdrager
    SunKeeper

En toen? Je wilt weten hoe dat komt?

Vanwege de productie en transportkosten. Maar als je de AirPort uit Zwiterserland haalt ben je zelf ook weer verzendkosten kwijt, dus dan is je korting alweer minder.

Bijdrager
    BensApple

nou dat klopt niet, want ik woon hier en elke keer als ik iets bestel bij apple komen die gekochte spullen uit venray, magazijn TNT, dus er komen juist meer transport kosten bij.

Bijdrager
    BensApple

net even gekeken met een macbook pro, verschil 200 euro

Bijdrager
    Maverick9898

In ieder geval een goede tip voor Nederlanders;). Als je toch in Zwitserland bent….:P.

Bijdrager
    BensApple

ja er zijn 3 apple stores, dus als je op doorreis bent,

Bijdrager
    Maverick9898

Maar hoe kom je erbij dat er zoveel prijsverschil in zit? Een standaard MacBook Pro is in de Zwitserse store zelfs duurder!

Bijdrager
    Hansi2124

Leffe Blond blikbier kost in de Brusselse supermarkt €4,= per liter. Bij de C1000 in Nederland €2,98 per liter.
    Leuk voor de statistieken en leuk om te weten dat het in Nederland goedkoper wordt verkocht, maar dat is dan ook alles.

Leuk opgemerkt dus, maar wat wil je hier verder mee? Ga je dit aankaarten bij Apple, of ga je een ander initiatief nemen? Ik hoor het graag van je.

Bijdrager
    BensApple

nee is goedkoper hier, je moet bedrag omreken met 1.3 op, een macbook pro 15 inch 2.2 kost in Nederland 2149 euro, in Zwitserland 2549 franken, is omgerekend 1960 euro.

let wel, de euro staat nu op 1.18, maar dat is uitzonderlijk laag, hij beweegt zich zo rond de 1.30, maar 1 jaar geleden stond de euro 1.60, dan zou het verschil massief zijn

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mijn valutacalculator is het nagenoeg gelijk (zie plaatje)

Bijdrager
    BensApple

wilde alleen opmerking plaatsen, niks meer, als je toevallig op doorreis bent naar italie en terug

Bijdrager
    BensApple

ja nu wel, maar vorige week stond ie op bijna 1.30 wat een normale verhouding is,

never mind

Bijdrager
    SMTR
    BensApple op 26 juni 2011

bv nieuwe Airport Extreme omgerekend 85 euro duurder in Nederland.

Hoe kom jij aan een verschil van €85?

Airport Extreme kost CHF 179.00 en dat is omgerekend €150,79.

Bijdrager
    Soulshaker

Vraag aan MrHammond , ons OMT lid ter plaatse

Ik denk dat hij wel al de antwoorden kan geven:grin:

Bijdrager
    Star65

EDIT: Niet goed gelezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.