8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tomc

Prijsverschil Apple tv iPad vs Mac

Hallo,
    Wanneer ik een film wil kopen op apple tv+ kost me dit via de iPad app €4,99 en via de mac app €9,99. Dit voor de exact zelfde film namelijk ‘loving vincent’.

Bijdrager
    tomc

laat maar ik heb de verklaring, maar omt biedt geen verwijderfunctie.

Bijdrager
    fatboysmart

Misschien kun je zeggen wat de verklaring is. Voor iemand die dezelfde vraag heeft in de toekomst.

Bijdrager
    KarelWillem

Op mijn Mac kost ‘ie 4,99. Dus ik ben ook benieuwd.

Bijdrager
    koen

Met of zonder oor?

Bijdrager
    tomc

De film is hier in België verkrijgbaar in meerdere versies. De Engelse versie met Nederlands Subs is 4,99 en de Franse dubbing kost 9,99. Waarom dat dan meer moet kosten is me een raadsel.

Bijdrager
    boerke

<p class=”cite”>tomc op 24 november 2019 om 21:59</p>
    De film is hier in België verkrijgbaar in meerdere versies. De Engelse versie met Nederlands Subs is 4,99 en de Franse dubbing kost 9,99. Waarom dat dan meer moet kosten is me een raadsel.

Door de veel hogere kosten van een nasynchronisatie voor een vrij beperkte doelgroep met allereerst vertaling/aanpassen ritme+stemmen & lipsynchroon maken / veel stemacteurs/uren inspreken+geluidstudio’s ed.

Tegenover een enkele vertaler achter zijn computer die daarna gelijk zijn kant en klare content aflevert naar de ondertitelcompu, en die uiteindelijk na een uurtje of 3-4 klaar is.

Kosten van nasyncen bij een megaproductie ettelijke tonnen, kosten ondertitels enkele 100’den euro’s

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door boerke.
    Bijdrager
    KarelWillem

Hoewel dat uiteraard een feit is, zal het ook niet zo zijn dat de Franse versie op DVD of blu-ray in de winkels twee keer zo duur is als de Engelse versie.

Waarom dat hier dan wel zo is, is niet helemaal duidelijk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.