13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Q4

Prijsverschil Apple Store vs Dixons en Mediamarkt

Weet iemand hoe het kan dat de Dixons en de Mediamarkt voor de instapper 15″ MacBook Pro (artikelnummer ME293N/A) 1.799 vragen en ik in de online Apple Store 2.029 moet betalen?

Vroeger kon ik op die Apple Store site ook het artikelnummer zien. Nu niet meer. Volgens Mactracker echter is ME293 echter het huidige model.

Het gaat dus om de 2.0Ghz i7 met 256 SSD retina display

Ik kan geen verschillen ontdekken tussen de configuraties. Iemand anders wel?
    In het verleden heb ik wel eens begrepen dat de maximale marge die een wederverkoper van Apple kon hebben 7% was! maar dat kan dit niet verklaren.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan omdat de Mediamarkt en de Dixons er minder voor vragen denk ik.
    :)

Hoe kan het dat de ijsbergsla bij de Lidl 29 cent is, en bij de Albert Heyn 49?

Bijdrager
    MrBelloNLD

Applestore laat het artikelnummer pas zien bij na het toevoegen in de “Winkelwagen” en dan komt idd het ME293N/A nummer tevoorschijn.
    Tsja de geniussen moeten ergens van betaald worden:-)

Bijdrager
    Niels

Omdat Dixons en Mediamarkt in grote volumes inkopen en hier dus korting op krijgen. Je krijgt (zeker bij mediamarkt) er echter wel een stuk slechtere service voor terug, dus tenzij je een Apple care aanschaft (en dus direct bij Apple terecht kan), kun je beter bij Apple zelf of een APR je Mac aanschaffen.

Bijdrager
    wouwout
    NielsDam op 31 mei 2014

Omdat Dixons en Mediamarkt in grote volumes inkopen en hier dus korting op krijgen. Je krijgt (zeker bij mediamarkt) er echter wel een stuk slechtere service voor terug, dus tenzij je een Apple care aanschaft (en dus direct bij Apple terecht kan), kun je beter bij Apple zelf of een APR je Mac aanschaffen.

Dat klopt niet. Voor normale garantie kun je met je dixons of MM MacBook ook bij de Apple store terecht. Zoals iemand bij de servicebalie van Mediamarkt Amsterdam noord al tegen me zei: we zien hier bijna nooit Apple producten voor garantie, iedereen gaat naar de Apple store.
    Helaas was ik bij Mediamarkt omdat ik de verkeerde MacBook had ontvangen na aankoop – en ja hun service was vreselijk.

Bijdrager
    jf
    NielsDam op 31 mei 2014

Omdat Dixons en Mediamarkt in grote volumes inkopen en hier dus korting op krijgen.

Ik weet niet hoor, maar Apple maakt die dingen zelf. Wie denk je dan dat ze het allergoedkoops in handen krijgt?

Geen flauw idee waar het aan ligt. Duidelijk is wel dat je voor een Macbook Pro dus niet naar Apple zelf moet gaan. BCC biedt ‘m ook voor die prijs aan, en die bieden al een stuk betere service (hoewel ik nooit klachten heb gehad over de service bij Mediamarkt, maa rik heb het blijkbaar getroffen, die paar keer dat ik er gebruik van moest maken – niet voor Apple spullen trouwens).

Bijdrager
    Joffry

Maar ja, alleen standaard voorraad; als je iets meer wil, zoals een SSD schijf op een iMac dan is het er niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    NielsDam op 31 mei 2014

Omdat Dixons en Mediamarkt in grote volumes inkopen en hier dus korting op krijgen.

Lijkt mij van niet. Het is algemeen bekend dat de echte Apple stores de grootste voorraden hebben/krijgen en dan pas de rest. Apple hanteert verder strikte regels wat de prijzen betreft van nieuwe producten, ook als die bij een wederverkoper staan. En bovendien ben je wel ‘in’ de Mediamarkt, maar tegelijkertijd ook ‘op’ de Apple stand aldaar. En de mensen die daar lopen werken bij Apple, niet bij de MM.

Bijdrager
    Q4

Om het nog gekker te maken; de Saturn biedt aan om voor 90,- het geheugen uit te breiden tot 16GB. De SSD is natuurlijk niets aan te doen…

Moderator
    Pete.Z

Wel goed kijken bij de MM of de doos geseald is, of het een Nl toetsenbord is, en of er al geen gegevens van een ander op staan…..je zal niet de eerste zijn die een al eerder verkocht item krijgt.

Bijdrager
    tommie118
    wouwout op 31 mei 2014
    NielsDam op 31 mei 2014

Dat klopt niet. Voor normale garantie kun je met je dixons of MM MacBook ook bij de Apple store terecht. Zoals iemand bij de servicebalie van Mediamarkt Amsterdam noord al tegen me zei: we zien hier bijna nooit Apple producten voor garantie, iedereen gaat naar de Apple store.
    Helaas was ik bij Mediamarkt omdat ik de verkeerde MacBook had ontvangen na aankoop – en ja hun service was vreselijk.

Leuk voor het eerste jaar garantie, alleen voor het tweede jaar garantie zal je toch echt bij de mediamarkt moeten zijn, omdat dit geen garantie vanuit apple zelf is. Hun kennis van zaken is heel erg slecht, zeker in vergelijking met de APR’s (Amac vind ik wel erg tegenvallen) zoals iCentre. Daarnaast is het de vraag of het prijsverschil wordt gecompenseerd door het jaar extra garanties dat je krijgt bij bijvoorbeeld Amac of iCentre. Dat is wel wat waard namelijk. iDevices zijn relatief duur om te repareren, dus als er iets stuk gaat ben je blij met een jaar extra garantie..

Bijdrager
    KarelWillem
    tommie118 op 02 juni 2014

…Daarnaast is het de vraag of het prijsverschil wordt gecompenseerd door het jaar extra garanties dat je krijgt bij bijvoorbeeld Amac of iCentre….

Het jaar minder garantie bedoel je dan denk ik?

Ofwel; voor meer geld krijg je bij APR minder garantie. Niet meer.

Bijdrager
    Rickje

Enige reden dat ze voor lagere prijzen worden verkocht bij Saturn, Mediamarkt etc. is omdat zij de prijzen omlaag gooien en dit ten koste laten gaan van de marge die ze op het product hebben. Op deze manier spelen ze min of meer break-even, maar trekken ze wel mensen weg bij andere winkels. Gevaar is dat alleen deze grote kapitaalkrachtige ketens overblijven, maar dat even terzijde. Ze hopen natuurlijk ook dat als jij een Macbook bij hen koopt voor break-even je er ook een hoesje en een andere extra accessoire koopt waar ze dan de winst op maken.

Tegelijkertijd zijn ze met andere producten soms even duur, zo niet duurder dan bij anderen om e.e.a. te compenseren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.