14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    flysurfer

Prijsverschil Apple produkten in Europa

Tot mijn verbazing is niet alleen de VS goedkoper maar er zijn ook aanzienlijke prijsverschillen tussen de diverse EU landen.

Controlleer het zelf door de diverse landcodes toe te voegen aan http://www.apple.XX

Zo loont het om je nieuwe MACbook 2.0 ghz in Nederland € 1299 te kopen in Zwitserland als je toch op Wintersport bent voor 1849 frank dit is omgerekend € 1075 inclusief TAX

Ook in Polen is het iets goedkoper dan in NL Onze buurlanden zijn daar in tegen weer wat duurder.

Doe er je voordeel mee.

Prijsverschil check is gedaan met GWK koersconverter

Bijdrager
    Brainiac

Ik denk dat dit grotendeels te wijten is aan de verschillende BTW-percentages.

Bijdrager
    Peach

en milieuheffingen en invoerrechten en ..

Bijdrager
    videomac

Vreemd om dit te bespreken, dat weet toch iedereen dat er BTW verschillen zijn…

Of het slim is om in zwitserland eentje te kopen weet ik niet, wat als er iets kapot is???

Maargoed, ik heb een andere vraag…

Heeft er iemand een idee of de prijzen dalen van bv de Macbook volgende week na de Macworld San Francisco 2007???

Hoe is dit andere jaren?

Bijdrager
    Esquare
    ”flysurfer”

Zo loont het om je nieuwe MACbook 2.0 ghz in Nederland € 1299 te kopen in Zwitserland als je toch op Wintersport bent voor 1849 frank dit is omgerekend € 1075 inclusief TAX

Je maakt een kleine denkfout: de koers van 1,71 frank per euro is het bedrag dat je krijgt als je Zwitserse franks inlevert bij de GWK. Als je franks wilt kopen, dan krijg je er 1,51 per euro (zie koerslijst). Die 1849 frank is dus geen 1075 euro, maar 1225 euro. En dat scheelt dus nog maar 74 euro.

Bijdrager
    Esquare
    ”videomac”

Of het slim is om in zwitserland eentje te kopen weet ik niet, wat als er iets kapot is???

Dan lever je hem gewoon in Nederland in: dat is het probleem niet.

Bijdrager
    mollie319

en dat je dan een Zwitserse of poolse toetsenbordindeling hebt, zien we ook maar door de vingers?

Doe er je voordeel mee………..

Marcel

Bijdrager
    Esquare
    ”mollie319″

en dat je dan een Zwitserse of poolse toetsenbordindeling hebt, zien we ook maar door de vingers?

Nee, ik wachtte tot iemand daarmee kwam. :evil:
    Ook in Zwitserland kun je ze namelijk met US toetsenbord krijgen:
    Tastatur (US) & Mac OS (Englisch, international)

:)

Bijdrager
    tommy666

je weet toch wel dat ze ook in Zwitserland Qwerty toetsenborden gebruiken,verschil met de Nederlandse zit er dus niet op,alleen de taal van het OS kan verschillend zijn,maar vraag voor een Engels OS en dat is ook weer opgelost.

Als je Belg bent zit er wel evrschil op,wij werken namelijk met azerty toestenborden,en de meeste mensen hier kunnen niet typen op een qwerty bord.

Bijdrager
    mollie319

:(

kijk, da’s nou niet leuk…. 8)

ok…. Nou ik heb er al zoveel discussies over gevolgd, volgens mij is de beste manier nog steeds
    gewoon lekker in nederland kopen….. een enkel koopje daargelaten dan……

Marcel

Bijdrager
    Buzz
    ”tommy666″

je weet toch wel dat ze ook in Zwitserland Qwerty toetsenborden gebruiken,verschil met de Nederlandse zit er dus niet op,alleen de taal van het OS kan verschillend zijn,maar vraag voor een Engels OS en dat is ook weer opgelost.

Als je Belg bent zit er wel evrschil op,wij werken namelijk met azerty toestenborden,en de meeste mensen hier kunnen niet typen op een qwerty bord.

Volgens Wikipedia gebruiken ze in Zwitserland zelfs QWERTZ toetsenborden.

De taal van het OS zal bij een Mac nooit het probleem zijn. Die kan je gewoon kiezen bij de eerste keer opstarten en later nog per gebruiker naar hartelust veranderen (zonder opnieuw te hoeven opstarten) via de voorkeuren.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Esquare”
    ”videomac”

Dan lever je hem gewoon in Nederland in: dat is het probleem niet.

Dat geldt alleen voor de iPods, portables en de Mac Mini, die hebben wereldwijde garantie. De desktops van Apple dus niet.

Bijdrager
    Esquare
    ”Koen.”

Dat geldt alleen voor de iPods, portables en de Mac Mini, die hebben wereldwijde garantie. De desktops van Apple dus niet.

Nope, sinds een jaar geldt de wereldwijde garantie voor alle Apple-producten:
    http://www.appleinsider.com/article.php?id=1532

Het ging hier trouwens om een MacBook. :)

Bijdrager
    puntKoen
    ”Esquare”
    ”Koen.”

Nope, sinds een jaar geldt de wereldwijde garantie voor alle Apple-producten:
    http://www.appleinsider.com/article.php?id=1532

Het ging hier trouwens om een MacBook. :)

Je hebt helemaal gelijk, moet nodig AST 2007 eens gaan doen :) .

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.