5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    J.L.

Prijsopgave macbook reparatie

Hoi, ik hoop dat iemand kan verhelderen hoe het zit met een prijsopgave die ik heb ontvangen voor reparatie van m’n macbook (2011). Heb hem afgegeven bij een icentre omdat hij niet meer opstartte (kreeg zo’n knipperende map met vraagteken en harde schijf bleek onvindbaar). Gelukkig zie ik in de ontvangen mail dat niet de harde schijf kapot maar het de SATA kabel is. Daar ben ik reuze blij mee maar nu hoop ik dat iemand kan uitleggen hoe het zit met de prijs. Ik kreeg dus een prijsopgave, daarin staat dat er 2 defecten zijn: die HD kabel dus en valschade aan de LCD behuizing. Er zit idd een deukje in en dat is idd valschade (…), maar dat heeft behalve het uiterlijk geen gevolgen. Dan staan de prijzen aangegeven: kabel: 18 E., daaronder ‘labor 1’: 50 E.. Daaronder LCD behuizing: 550 E., en daaronder ‘labor 2’: 80 E..

LCD vervangen hoeft niet (zeker niet voor 550 euro’tjes), dat kan ik wegklikken, en veranderd de prijs in ong. 150 euro. De ‘labor 2’ blijft staan. Ik aan ‘laber 2’ de betekenis verleend van kosten voor manuren behorend bij het vervangen van de LCD behuizing. ‘Labor 1’ leek mij te horen bij vervangen van de kabel. Blijkbaar niet?

Best een tyfus werk om dit te typen op een telefoon…

Bijdrager
    computer space

Hoezo wegklikken? Hoe krijg je de prijsopgaaf? Mail?
    Gewoon terugschrijven: voor 68€ mag je de HD kabel maken. Neem ook ff een SSD mee en laat die er voor in de plaats monteren.

Bijdrager
    bluap

Als ik jou was zou ik dat bij iCentre navragen? Eventueel een nieuwe prijsopgave voor alleen de kabel en bijhorende arbeid ?
    Vraag dan gelijk of onderzoek dan daar ook onder valt. Stel het is kabel van 18 en arbeid van 50 en verder geen bijkomende kosten dan is dat samen (68) goedkoper dan normale onderzoekkosten..

Bijdrager
    J.L.

je krijgt idd via de mail een link en daar is dus 1 mogelijkheid om iets aan te deselecteren. Ze mailen niet terug…

Ja ik dacht ook al dan is het duurder om wel te repareren dan om niet te repareren, haha. Dat zou toch niet moeten kunnen, misschien dat ze er daarom een willekeurig bedrag bij doen… nee maar vind het gewoon vreemd.

Bijdrager
    J.L.

Is een SSD zoveel beter dan wat er nu in zit??

Misschien is labor 2 wel voor de onderzoekskosten, is minder dan de de standaard 90 euro.. erg logisch.

Begrijp ook dat het een vaker voorkomend probleem is bij bepaalde macbook en bij bekende problemen wordt wel eens ‘uit coulance’ gratis gedaan. Ik heb er best 150 euro voor over maar is wel veel voor een kabel van 18 euro.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.