12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Loyd

Prijsadvies iPhone

Goedemorgen mensen,

Graag wil ik jullie advies over de vraagprijs van mijn iPhone 7plus 128gb mat zwart.

Deze telefoon is van november 2016 en ik wil hem dit najaar dus vervangen voor de nieuwe 6,1 inch iPhone.

De telefoon heeft altijd in een bookcase gezeten en is voorzien van een screenprotector. Dus nog geen enkel krasje.

Wat is een nette vraagprijs voor mijn toestel volgens jullie?

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Afhankelijk van “wat de gek ervoor geeft” schat ik dat je er toch € 500-550 voor kan vragen. Ik zet er specifiek bij “wat de gek ervoor geeft”, omdat ik op bv. Marktplaats ook uitschieters zie met een vraagprijs van zo’n € 650.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is dat toch met mensen… De telefoon heeft altijd in een hoesje gezeten + screenprotecter en ziet er nog als nieuw uit alsof jij de enige bent die zo’n ding in een hoesje stopt ter bescherming. Kom nou toch.

Ik vind dat zo ontzettend triest om te lezen. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp dat je dagelijks heel wat keren in je handen hebt. Neem dat over 365 dagen per jaar dan mag zo’n ding heus wel iets van gebruikerssporen bevatten. Je iPhone zal echt niet veel meer waard worden omdat deze er nog goed uitziet. De kans is namelijk heel groot dat de volgende persoon hem ook gewoon weer in een hoesje stopt uit angst en dan ziet die telefoon er over 6 jaar nog steeds als nieuw uit.

Een iPhone heeft X restwaarde gebaseerd op vraag + aanbod. Een factor of je er mogelijk iets meer of minder voor krijgt heeft te maken met het type telefoon (RED, opslag) en de conditie van je batterij en/of eventuele beperkingen van het toestel zelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 8 juli 2018 om 12:12
    …Ik vind dat zo ontzettend triest om te lezen. … Je iPhone zal echt niet veel meer waard worden omdat deze er nog goed uitziet…

Je mag vinden wat je vindt (dat is een songtekst van Het Goede Doel geloof ik), maar de praktijk wijst uit dat elke krasje en butsje wel degelijk stevig van invloed is op de doorverkoop-waarde.

Dat grijpen we als doorgewinterde telefoonverkopers ook niet zomaar uit de lucht. Een jaar oude 7 Plus die er uit ziet als nieuw levert beduidend meer op dan een bekrast exemplaar.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Mee eens: Als ik een tweedehands iPhone kan kopen voor 500 euro en dan kan kiezen voor een die er als nieuw uitziet of een die vol met krassen en deuken zit, is voor mij de keuze vrij helder.

Bijdrager
    penseel

Nu Shmoo weer.

Bijdrager
    KarelWillem

Voor Shmoo maakt het niets uit.

Die betaalt gewoon 500 euro voor een iPhone vol krassen en deuken.

Dat is op zich wel fijn om te weten, als we nog eens een telefoontje kwijt willen, die niemand anders wil.

Bijdrager
    sunapple

Mijn Jet Black 256GB 7 Plus was 550€ in december via Usedproducts (hun prijzen zijn in vergelijking met Marktplaats vaak heel netjes). 500-550 voor jouw toestel vind ik dan best wel hoog, maar je kan het proberen en kijken wat ervan komt. Iets hoger inzetten kan niet veel kwaad, men begint met bieden toch steevast met de helft van de vraagprijs…

Bijdrager
    Loyd

Bedankt voor de reakties. Wat Shmoo betreft; die vreemde gedachtengang kan ik totaal niet volgen, sorry. Natuurlijk ben ik niet de enige die een case gebruikt. Dus? Ik zet hier iets neer wat mijn iPhone betreft; wat kan mij het schelen wie wat gebruikt.

Een i device heeft wel degelijk meerwaarde als het er nog goed uitziet. Maar ik heb helemaal geen zin mezelf hier te moeten zitten verdedigen. Ik wil gewoon advies en zit niet te wachten op commentaar van een of andere flapdrol.

Jammer want ik had Shmoo iets hoger ingeschat.

Bijdrager
    sunapple

Ga er maar vanuit dat je ook nog wat gare reacties gaat krijgen op je advertentie; iPhones en Marktplaats zijn een lastige combinatie. Maar goed, hoe later je hem erop zet, hoe minder hij waard wordt (geruchtenmolen draait al op volle toeren voor september).

Moderator
    Night

Dat hoeft natuurlijk niet. Gelukkig zijn Apple devices redelijk waardevast. Koopjesjagers zullen bij aankondiging van nieuwe devices eerder op zoek gaan naar de voorgangers, dus een ‘8’ of ‘X’. De prijzen van oudere devices zoals de – in dit geval – ‘7 Plus’ zullen vrijwel stabiel blijven.

Bijdrager
    Niels

Kijk even op rebuy.nl en mresell.nl wat zij er voor geven. Tel hier ongeveer 100 euro bij op en je hebt je vraagprijs voor op Marktplaats.

Ik zou trouwens nog even 29 euro spenderen aan een accu-vervanging bij Apple. Kopers gaan sneller voor een iPhone met een originele goede batterij.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.