4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Prijs vervangen batterij iPhone 5S

Vandaag de batterij van iPhone 5S besteld om te laten vervangen bij Microfix, Leiden. Volgens dit staatje zou dat €89 kosten. Ik neem aan incl. btw.

Microfix zegt dat zij €89 + btw mogen rekenen van Apple. Dit lijkt mij niet juist, want de prijzen zijn toch altijd incl btw als er geen voorbehoud bij vermeld staat?

Wie heeft hier ervaring mee?

Bijdrager
    Shmoo

Dat is ook het probleem, dat zijn minimale prijzen. De officiële reparatiecentrums mogen daar zelf nog iets van hun eigen servicekosten opzetten zolang ze dat kunnen onderbouwen. Wat volgens mij niet mag is 89,- + 45,- onderzoekskosten omdat het probleem al is vastgesteld en er een reparatieprogramma is. Wat wel mag is 89,- (vast prijs van Apple) + 12,- eigen handelingskosten omdat je het niet bij Apple laat maken maar bij een willekeurige winkelier.

Mijn advies.

Koop op iFixit voor 35,- of 45,- euro een complete reparatiekit. Daar zit alles in, batterij, spateltjes, zuignap en schroevendraaier. Dit kun je echt heel makkelijk zelf met een YouTube filmpje er naast.

Die iPhone 5s is toch op geen enkele wijze meer in garantie of wat dan ook bij Apple. Laat het ding nog 2 a 3 jaar functioneren op een nieuwe (niet originele) batterij dan verdien je nog steeds geld. Ik heb dat een paar keer gedaan bij een iPhone 5 en 5c – nooit problemen mee gehad en de batterijen die ze bij iFixit leveren zijn gewoon van prima kwaliteit. Het is bedrijf is serieus te nemen dus ze zullen wel X kwaliteit willen leveren en zijn niet bezig met de goedkoopste Turk op de hoek of Marktplaats zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Hij is al besteld, dus dan hou ik mij wel aan die overeenkomst…

Maar in ieder geval bedankt voor de uitleg. Had geen idee dat het minimale prijzen zijn.

Bijdrager
    Electr0n

https://www.gsm-eindhoven.nl/

Daar was ik 60 euro kwijt voor Scherm en accu

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.