13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Dpt

Prijs Powermac G4/466 met kapotte?

Hallo,

Vandaag is mijn pa’s hd gecrashed, onherroepelijk. Hij heeft een Powermac G4/466 en er zit maar 256 mb ram in. Ik vraag me af hoeveel deze computer nu nog waard is.

Ik wil hem graag verkopen en met de opbrengst iets kopen voor mijn ibookje maar hoeveel zou ik moeten vragen hiervoor? Op het net vind ik uiteenlopende prijze van 25 euro tot 350…

Bijdrager
    Ludo

Ja je geeft het zelf al een beetje aan: wat de gek ervoor geeft.
    mac prijzen
    bovenstaande link geeft een aardige indicatie van de waarde van tweedehands standaard systemen.
    Dus waarschijnlijk raak je ‘m aan de straatstenen niet meer kwijt. Beter kun je waarschijnlijk een harddisk op de kop tikken en het beestje weer leven inblazen als itunes server. Kan ie nog jaren mee. :D

Bijdrager
    Dpt

En als ik er een 21′ CRT monitor bij geef?
    Of is dat ook niets waard :p?

Bijdrager
    eubank
    ”Dpt”

En als ik er een 21′ CRT monitor bij geef?
    Of is dat ook niets waard :p?

Dat gaat je helaas niet helpen.

Bijdrager
    Ludo

Ben bang van niet… maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Bijdrager
    Dpt

En is het nog steeds een goede computer? Ik bedoel, waarom is de prijs zo laag, omdat hij zo oud is of omdat je er echt niets meer mee bent.
    Ik wil namelijk de eventuele koper ook niet belazeren.
    Stel dat je er genoeg RAM en Mac os X opzet werkt de G4 dan supertraag, of gewoon net iets trager dan een gewone?

Bijdrager
    Ludo

Tsja, het blijft natuurlijk een apple. en osx kan erop draaien, maar het is natuurlijk gewoon verouderd, en niet echt meer geschikt om vlot op te werken. Er moet minimaal 1G geheugen in, en een HD, dan ben je al meer kwijt dan je er ooit voor terug krijgt.

Bijdrager
    Dpt

Niemand die iets positiefs kan zeggen over 466 Ghz?:)

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb voor een vriend van me OS-X 10.4.7 geinstalleerd op een Powerbook G3 (266 Mhz?) met 384 MB ram. Niet echt supersnel, maar het werkt allemaal prima. Ook iTunes, iPhoto e.d. lopen er goed op.

Ik denk dat op jouw G4 dus nog prima te werken is, zeker voor iemand die niets sneller gewend is. Wel zou ik inderdaad het geheugen uitbreiden naar 512 of 1 Gb. Kost volgens mij niet veel meer. Samen met een nieuw harddiskje ben je dan totaal zo’n 150 a 200 euro kwijt, en dan kan iemand er nog jaren plezier van hebben!

Kijk eens rond in je familie of kennissenkring. Er lopen altijd wel digibeten rond die nog geen computer hebben maar dat toch wel handig zouden vinden…

Succes!

Bijdrager
    Erik Joling
    ”Dpt”

Niemand die iets positiefs kan zeggen over 466 Ghz?:)

Dat is wel een enorme speedbump. En dat met een G4? Behoorlijk overclocked!

Bijdrager
    trabant
    ”fatboysmart”

Wel zou ik inderdaad het geheugen uitbreiden naar 512 of 1 Gb. Kost volgens mij niet veel meer. Samen met een nieuw harddiskje ben je dan totaal zo’n 150 a 200 euro kwijt, en dan kan iemand er nog jaren plezier van hebben!

En dat zijn dus investeringen die de volgende bezitter mag doen. Gezien de dagwaarde is nieuw geheugen eigenlijk te duur.
    Maar een gebruikt IDE (ook wel (P)ATA) harddiskje moet toch wel ergens op te snorren zijn? Al is het maar 4 GB, dat is genoeg voor OSX. Dan heb je iig een werkende machine, aangenomen dat je de installatie-CD’s nog hebt.

En dan hoef je misschien niet eens meer te verkopen omdat pa weer vooruit kan.

Bijdrager
    swissonline

De in te bouwen hardeschijf is begrenst op 128 Gb , een grotere kan niet.

Voor € 70 kan men u er eentje naar huis sturen die perfect past

info

http://www.tweedehandsmac.be/NewFiles/Nieuws.html

en je G4 is terug een goe machientje :innocent:

Bijdrager
    Dpt

Ik heb hem toch op ebay gezet, maar eigenlijk is er meer interesse voor het LaCie scherm dan voor de G4.
    Moest je geïnteresseerd zijn in een 22′ CRT scherm van superkwaliteit of een G4’ke zonder HD, neem eens een kijkje.

Bedankt voor de antwoorden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.