7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Tanja

Prijs ontwerpen steigerdoeken/backdrops voor Festival

Beste,

Mij is gevraagd om een ontwerp te maken voor steigerdoeken voor een festival. Voor kleine ontwerpen zoals banners en flyers hanteer ik altijd vaste prijzen. Nu ben ik erg benieuwd wat de gemiddelde ontwerpkosten zijn voor zo’n groot ontwerp. Het laten drukken, doen ze overigens zelf.

Op andere forums heb ik hier weinig over kunnen vinden, wellicht dat jullie me kunnen helpen?

Het gaat om een uniek ontwerp van 175 x 600 cm.

Alle input is welkom!

Alvast bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    KarelWillem

17,5 x 60 cm is niet veel anders dan 175 x 600 cm.

Gaat ontwerpen per cm2?

Bijdrager
    Tanja

Hi KarelWillem,

Thnx voor je reactie. Nee ontwerpen gaat niet per cm2 ;). Als ik kijk naar mezelf, vind ik het eenvoudiger om een kleine banner te ontwerpen, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Afmeting heb ik erbij gezet ter indicatie. Ik ben vooral erg benieuwd wat de gemiddelde prijs voor zoiets is.

Iemand enig idee? Hoor het graag:)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tja, ik zou gewoon kijken hoeveel tijd je eraan kwijt bent. En dat dan factureren.

Als ze van te voren een prijs willen weten zou ik een schatting maken hoeveel tijd dat ongeveer kost.

Bijdrager
    mackerjack

ik zie ook het verschil niet zo goed tussen zo’n spandoek en kleiner spul. het spandoek wordt van een grote afstand bekeken, dat is de enige reden voor de grote maat.

het is gewoon maar het idee, denk ik.

Bijdrager
    Tanja

@Eager, thnx voor je reactie. Ik denk dat ik dat ik die kant op ga. @mackerjack voor mij zit ’t grootste verschil dat ik zowel van dichtbij als veraf een uniek beeld met details wil creëren. Wat ik als lastig punt ervaar is dat het resultaat op je beeld veelal iets anders uitpakt dan iets wat op 6m gedrukt wordt. Uiteraard blijven de verhoudingen natuurlijk hetzelfde. Nu zag ik grafische bureaus ook andere prijzen rekenen voor een A5 flyer als A2 Flyer. Ik was vooral benieuwd wat jullie voor zoiets zouden vragen en/of standaard prijzen voor zijn. Aangezien ik nog niet zo veel ervaring hiermee heb, vind ik ’t lastig om een prijs te noemen;)

Bijdrager
    KarelWillem

Nu zag ik grafische bureaus ook andere prijzen rekenen voor een A5 flyer als A2 Flyer.

Een flyer is een papiertje om uit te delen, rond te strooien. In het algemeen zal er op een A5 flyer minder informatie staan dan op een A4, A3 of A2 (lekker formaat voor een flyer;) ). Vandaar het prijsverschil.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.