9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TrebboR

Prijs iPad Retina 16GB WIFI

Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht moet plaatsen, dus doe ik het maar hier:)

Binnenkort (ongeveer over 2 weken, zodra ik mijn loon binnen heb) ben ik van plan een iPad met retina display te kopen (de 16GB WIFI versie). Nu ga ik vaak langs winkels kijken (niet alleen voor de iPad:P ) en dan zie ik overal (MediaMarkt, Dixons, Saturn, etc.) de prijs van 479,- euro staan voor een iPad retina 16GB WIFI versie.

Echter nu ik binnenkort mijn loon krijg en de iPad ook daadwerkelijk ga kopen, ben ik ook eens online gaan kijken. Op de officiele Apple store en iCentre’s/Xando’s zie ik diezelfde iPad model voor 505,- euro staan.

Dus wat ik me nu afvraag: De prijs van 479,- die ik in de winkels als Dixons en MediaMarkt zie, is dat van één of ander tijdelijke actie en wordt het normaal dus voor 505,- euro verkocht?

Bijdrager
    Shmoo

Nee , dat soort winkelketens kopen met containers bij Apple dus krijgen ze ook meer korting omdat ze meer verkopen. Een iCentre is maar een Apple Reseller, oftewel gewoon een winkelier die Apple producten mag verkopen voor Apple en niet een winkel van Apple zelf.

Nu is iCentre nog één van de grotere Resellers maar dan nog kunnen ze niet tippen aan de prijzen + Garanties van een Media Markt, Dixons en-/of MyCom

479,- is een prima prijs. Lager dan dat is altijd een speciale aanbieding.

Bijdrager
    markske

Garantie voorwaarden zijn bij een APR hetzelfde alleen roepn zij het niet zo hard. Kijk maar eens in de kleine lettertjes van een Dixons. Prijs heeft niets te maken met inkoop maar met de harde zakenwereld waarin we ons begeven. Dixons Mediamarkt etc maken op elke iPad die ze verkopen verlies

Bijdrager
    Koning Frank
    markske op 08 juni 2013

Dixons Mediamarkt etc maken op elke iPad die ze verkopen verlies

Dat is by far het domste wat ik ooit op dit forum heb gelezen.

Bijdrager
    RobbieB

Ze maken zeker geen verlies maar wel heel weinig winst op iPads (lees: minder dan 5 euro per iPad). Maar door hun gigantische afzet maakt ze dat niks uit.

Bijdrager
    TrebboR

Bedankt voor het antwoord! Kan ik over twee weken met een gerust hart een iPad halen voor 479,- euro (sorry Apple Retailers):)

Toch vind ik het wel een beetje raar, want vroegâh hanteerden alle winkels aan één prijs, dus ik dacht dat alleen Apple bepaalde wat de prijs zou zijn, ongeacht waar het wordt verkocht.

Bijdrager
    boerke

Als je nog even tijd hebt, raad ik je aan een “Tweakers” account te nemen,
    en Dit topic in de gaten te houden.
    Soms kan je met truukjes forse kortingen krijgen bij bv de media-markt.

(onlangs kon je bv bij de AH kadobonnen van die Mediamarkt halen met 15% korting,
    als je die dan inwisselt tijdens de huidige vakantie-geld aktie zit je gelijk al tegen de 28% totale korting)

Bijdrager
    TrebboR

Thanks, zal ik doen! Zijn die kadobonnen nog te koop bij de AH?

Bijdrager
    boerke

Nee, helaas, was een maand of 2/3 geleden,
    Blader ook eens hierdoor
    dan heb je de verzameling met alle actuele kortings-acties.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.