9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Prijs iMac 20″

ik ben me een beetje aan het oriĆ«nteren op een iMac 20″. Ik zie hem (bijna) overal voor Eur 1799,00 (o.a. de Apple store Nederland). Maar nu zag ik hem bij YouMac eerst voor Eur 1589 en later zelfs voor 1499.
    http://www.youmac.nl/?pagina=agendanieuws/begin&id=23

Is YouMac wel juist? Waarom is de prijs niet universeel? Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen?

alvast hartelijk dank

Breuf

Bijdrager
    klaus

Goed opletten, die goedkopere iMac is een G5 model, en dus al niet meer in productie door Apple. De nieuwe machines zijn intel gebaseerd en die zorgen natuurlijk dat de nog in stock zijnde G5’s voor minder van eigenaar verwisselen.

Bijdrager
    Freek.

In de AppleStore worden de prijzen dacht ik inclusief btw gegeven, op de meeste sites van andere leveranciers exclusief btw. Scheelt ook een slok.

”AppleCentre

iMac 20″ 2GHz Intel Core Duo
    Prijs: 1798.99 euro
    Prijs ex btw: 1511.76 euro
    Artikelnummer: MA200N/A

Dit is dan wel de Intel iMac maar het gaat even om het idee.

Geblokkeerd
    Breuf

Hartelijk dank. De iMac 20″ is dus nergens te koop voor minder dan Eur 1800 als ik het goed begrijp?

Bijdrager
    tijn22

Ik vrees dat je hem niet voor veel minder zult aantreffen, zolang dit de huidige configuratie is zal de prijs wel redelijk gelijk blijven. Zoveel marge zit er niet op voor de verkoper, dus stunten is er niet bij.

Bijdrager
    3mph

of je moet heel veel geluk hebben.. maar vrees van niet..

Bij de Applestore kun je hem evt wel met onderwijskorting kopen (10% uit mijn hoofd) Eur 1.690,99

Hiervoor moet je ouder dan 18 jaar zijn en HBO student..

Bijdrager
    Ddg
    ”3mph”

of je moet heel veel geluk hebben.. maar vrees van niet..

Bij de Applestore kun je hem evt wel met onderwijskorting kopen (10% uit mijn hoofd) Eur 1.690,99

Hiervoor moet je ouder dan 18 jaar zijn en HBO student..

Volgens mij is dat 6 procent!

Bijdrager
    Gerwin

klopt is 6%, ook als je in het (grafisch) onderwijs zit en je hebt een pas kun je deze korting krijgen

Bijdrager
    chocovla

Kaap hier even het topic. Heb hier het volgende. Heb 2 maanden geleden in een iets te enthousiaste bui een 20′ iMac CoreDuo aangeschaft. Schitterend ding was alleen even vergeten dat de satellietkaarten die ik wilde gaan gebruiken hier niet echt oppassen. Verder heb op dit moment een windows/mac applicatie gebruik van 40%/60% en van paralels of de dualboot wordt ik niet vrolijk.

Anyways de beslissing is dan toch genomen om de iMac de deur uit te doen. Had in eerste instantie gekeken naar de prijs die de Apple store had gehanteerd voor de 20′ iMac met 2gb en een dvi adapter zodat je de extended display kunt gebruiken en had mijn vraagprijs op 1820 gezet op marktplaats. Onder het motto heb je nog wat speelruimte omdat mensen nou eenmaal altijd willen afdingen. Wordt ik hier per mail uitgemaakt voor asociaal en dom omdat ik volgens de persoon in kwestie meer zou vragen dan de nieuwprijs.

Goed ben de beroerdste niet en kijk even naar de Apple store met de onderwijskorting en stel je haalt zelf geheugen bij mai-a-mac voor 290 euro (verkoop het apple reepje voor 5 tientjes)zit je nog op 1950 euro. Mijn vraag in deze is dus voor ik verder wordt uitgemaakt voor grootkapitalist en profiteur :wink: Is het van mijn kant reeel om uiteindelijk zo’n 1750 euro voor deze setup te krijgen?

Laat ik even buiten beschouwing of het kies is om mensen per mail anoniem op deze manier te benaderen zonder onderbouwing mais soit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.