26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Moderator
    Adriaan Mol

Prijs en drukkerij voor fullcolor visitekaartje

Weet iemand een drukkerij die dit kan en de prijzen?

Offset drukken dubbelzijdig op 300 grs (fullcolor)
    prijs voor 250 st, € 342,00
    prijs voor 500 stuks, €409,50

Volgens mij kan dit goedkoper toch?

Bijdrager
    janvanes

Informeer eens bij Prepart in Eindhoven (http://www.prepart.nl )
    Naast grootformaat prints en digitaal printwerk maken ze ook digitaal offsetdrukwerk (offset dus, geen digitaalprints)

Bij de prijsvoorbeelden die ze geven:
    Dubbelzijdige A4 produktleaflet
    2 pagina’s A4 op 200 grams gesatineerd mc, schoongesneden
    500 exemplaren € 295,-

Bijdrager
    sabine

Adriaan, waarom offset drukken? Digitaal kan ook heel goed en ook dubbelzijdig en dat scheelt je denk ik heel wat euros.
    http://www.mmcom.nl/ zij zijn erg goed vind ik zelf en kunnen snel en overal leveren.

Bijdrager
    appleholic

Digitaal € 65,=/250ex. en € 95,=/500ex., levertijd ca. 2 uur
    Offset € 69,=, 500ex. levertijd ca. 1 week

Bijdrager
    martijnf

Bijdrager
    Truus

Je kunt ook contact opnemen met ppg te amstelveen, als je wilt krijg je het emailadres wel in een pb.

Bijdrager
    SvS

offset is inderdaad mooier dan digitaal print

Bijdrager
    freshface
    ”Susanne”

Wat is het verschil ? Je kan mss een site geven met wat uitleg (Ik ben niet thuis in die wereld, maar het lijkt me wel interresant)

Bijdrager
    Kjeld
    ”appleholic”

Van die drukker wil ik het adres wel eens hebben. Naar mijn idee kun je voor € 69,– nog niet eens 2 offsetplaten maken, laat staan 4 platen die ook nog eens de pers opmoeten. Noem ik het papier nog niet en het uurtje of anderhalf werk dat erin zal zitten.

Bijdrager
    Syndic

Digitaal printen kan nog wel ’s leiden tot ‘wolkerige’ volvlakken, donkere outline randen rond groot gezette teksten. Kleuren die afwijken van een PMS of CMYK kleur…

Bijdrager
    Zora la rousse

Die heeft vast nooit werk van een 7-kleuren Océ copier gezien……

Bijdrager
    MacBeer
    ”janvanes”

Informeer eens bij Prepart in Eindhoven (http://www.prepart.nl )
    Naast grootformaat prints en digitaal printwerk maken ze ook digitaal offsetdrukwerk (offset dus, geen digitaalprints)

Bij de prijsvoorbeelden die ze geven:
    Dubbelzijdige A4 produktleaflet
    2 pagina’s A4 op 200 grams gesatineerd mc, schoongesneden
    500 exemplaren € 295,-

Het bedrijf waar ik stage heb gelopen deed daar ALLE kleurenprints laten maken.
    Werkelijk surerieure kwaliteit en een dijk van een service!

Bijdrager
    EdMac

Ik sluit me aan bij studio17 Mooie kwaliteit, snel, goedkoop en thuisbezorgd. Wat mij betreft een aanrader!

Bijdrager
    appleholic
    ”Kjeld”
    ”appleholic”

Van die drukker wil ik het adres wel eens hebben. Naar mijn idee kun je voor € 69,– nog niet eens 2 offsetplaten maken, laat staan 4 platen die ook nog eens de pers opmoeten. Noem ik het papier nog niet en het uurtje of anderhalf werk dat erin zal zitten.

Offset is idd. combi-druk, zoals Studio 17 het aanbied. Wordt gecombineerd met nog 362 opdrachten op één drukvorm. En op vaste tijden gedrukt in bijvoorbeeld België of Spanje. Wij bieden die service ook aan onder de naam Stardekk en zijn daarmee één van de goedkoopste van Nederland.

Digitaal drukwerk doen wij in huis.

En of offset beter is dan digitaal? Probeer het maar en stuur mij een PDF, ik zal kosteloos een proef voor je maken. Daarnaast duurt goedkoop offset vaak langer (maandag aanleveren, donderdag klaar). En die tijd moet je wél hebben.[/url]

Bijdrager
    macstijn

Misschien een beetje off topic, maar zoura la rousse ik neem aan dat je de OCE CPS 700 bedoeld. Ik ben ook erg te spreken over het resultaat vooral bij foto’s, echter wanneer ik bijvoorbeeld een tekst van uit illustrator uitdraai dan worden de letters vrij wazig, en veel minder strak dan ik zou verwachten en heb gezien bij andere kleurenmachines van oce.
    Mensen van oce zijn er bij geweest en kunnen het ook niet beter afgesteld krijgen en nu krijgen we voor kleine aantallen een andere machine.
    Heb jij nog mogelijke tips om toch scherpe (tekst) afdrukken te krijgen?

groetjes, macstijn[/quote]

Bijdrager
    Syndic
    ”Zora

Die heeft vast nooit werk van een 7-kleuren Océ copier gezien……

Dat zal dan wel niet hè :D Werk eigenlijk ook zelden met digitaal drukwerk.

Bijdrager
    Bert

Ook een beetje off-topic…

Maar kan je je voorstellen dat ik nog handzetsels en cliche’s heb gemaakt en alles afgedrukt heb op een degelpersje… in één kleur!
    Maar ja, tijden veranderen… gelukkig:wink:

Bijdrager
    Kjeld
    ”appleholic”

Offset is idd. combi-druk, zoals Studio 17 het aanbied. Wordt gecombineerd met nog 362 opdrachten op één drukvorm. En op vaste tijden gedrukt in bijvoorbeeld België of Spanje.

Het zal ongetwijfeld in behoeften voorzien, maar:
    1. Hoe zit het dan met het op de huisstijl aansluitende briefpapier, enveloppen, papiersoort, e.d.?
    2. Hoe zinvol ben je bezig als je een doosje visitekaartjes uit pakweg Spanje moet laten over komen?

Als je wat meer extra’s wilt kom je uiteindelijk toch op andere prijzen terecht.

Bijdrager
    Brims
    ”Susanne”

Offset heeft een langere levensduur.
    Maar digitaal is kwalitatief al net zo mooi.

Bijdrager
    sybian

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Virtual Printer, offset drukker te Rotterdam, schijnt ook erg goedkoop te zijn. Artwork kun je gewoon op hun iDisk kwijt, en ze leveren franco in de Randstad (alsof ik daar wat aan heb…)

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Kjeld”
    ”appleholic”

Wel eens gehoord van een DI drukpers?:wink:

Bijdrager
    appleholic
    ”Zora

Wel eens gehoord van een DI drukpers?:wink:

Bestaat die nog dan? Enkele drukkers waar wij mee werken hebben ‘m al weer weg laten halen…:?

Bijdrager
    Zora la rousse

Ja hoor, kijk hier maar.
    Alleen denk ik dat de markt voor een DI pers heel lastig ligt. CTP is duurder, maar je bent met je drukpers wel wat flexibeler. En dat laatste is belangrijk voor veel drukkers.

Bijdrager
    i3enhur

Poeh, het verschil tussen digitaal en offset, je ziet het wel degelijk.

Digitaal: rare kleuren inderdaad, vaak slecht geript, papier voor digitaal drukwerk is meestal…mja, cheezy…cheap.

Offset: veel voller van kleur, meer keuze in papier etc.

Maar zoals voor alles geldt: Het ligt aan diegene die er mee werkt, in dit geval de drukker.

Heb ik op tenen gestaan?

Bijdrager
    Syndic
    ”[3enhur”

…Heb ik op tenen gestaan?

Wat mij betreft niet. Deel jouw mening wel :D

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”[3enhur”

Poeh, het verschil tussen digitaal en offset, je ziet het wel degelijk.
    Digitaal: rare kleuren inderdaad, vaak slecht geript, papier voor digitaal drukwerk is meestal…mja, cheezy…cheap.
    Offset: veel voller van kleur, meer keuze in papier etc.
    Maar zoals voor alles geldt: Het ligt aan diegene die er mee werkt, in dit geval de drukker.
    Heb ik op tenen gestaan?

Maak serieus een afspraak met Océ en leg deze vraag voor. Ik meen het.
    Ik was ook sceptisch over digitaal drukken, totdat ik dit zag.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.