30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    TheOne Deltapps

Preview “Project Asgard”

http://web.mac.com/frederik_d/iWeb/MeanSite/Project%20Asgard%20.html

Wij zijn twee jaar geleden begonnen met dit project en dit is het resultaat.

De code is nog wat traag en er word nog vol op gewerkt aan een beta.
    Het appje dat je ziet is uitsluiten om P.A. te testen en is geen uitgebouwde app.
    (Dus geen commentaar op het apptje zelf graag.)

(En ook niet op de Site, die is in iWeb gemaakt omdat onze echte site nog lang niet klaar is.)

Zeg maar wat je er van vind.

Bijdrager
    KP

je weet date r vele regeringen zijn die al jaaaaren een onkraakbaare codering proberen te vinden, persoonlijk lijkt het me erg knap.

in mijn optiek is niks veilig, als het bruikbaar is is het te kraken…. maar succes in iedergeval.

wat is de bedoeling van dit topic als we niks over de site f het programma mogen zeggen?

Bijdrager
    Niet meer hier

Ziet er leuk en goed uit, alleen kan ik nu natuurlijk niet beoordelen hoe betrouwbaar dit is.
    Als het wachtwoord ook wordt ‘opgeslagen’ in de gecodeerde string, is dit natuurlijk wel te achterhalen lijkt me.

En als je op dit programma backwards-enginering loslaat, is het misschien helemaal niet zo moeilijk meer om te kraken.

Bijdrager
    Vleer

Veel spelfouten op je website :innocent:

Bijdrager
    LoveBug356

Ik denk dat het wiel nogeens is uitgevonden.

Kun je iets meer motiveren waarom je dit maakt?

Bijdrager
    TheOne Deltapps

Ik zoek juist commentaar op het iedee.

En onkraakbaar staat tussen haakjes.

Het is kraakbaar als je eeuwen tijd hebt of een enorme supper computer.

Zonder paswoord lijken het willekeurige nullen en éénen.
    Als je dus naar het paswoord gaat zitten raden zul je er ooit wel is komen.
    Maar dat kan heel lang duren wand hoe langer het paswoord hoe moeilijker en hoe langer de text hoe moeilijker.

En als je bedenkt dat met het verkeerde paswoord je een klopende text of bestand kan krijgen dat niet het en orgieneel is is de kans nog kleiner. ( Dit is wel een kans van 1 in een biljoen of zo… maar het kan)

En da P.A. Core ( de code die alles doet) heeft daar ook vieligheden op.
    Als de MD5 van de core niet klot werkt die gewoon niet.
    Als er mee geknoeit word vernietigt die zichzelf en nog wat dingen die ik niet ga zeggen.
    90% van de uiteindelijke Core is gebaseerd op het beschermen van de Core zelf.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”Dr.

Ziet er leuk en goed uit, alleen kan ik nu natuurlijk niet beoordelen hoe betrouwbaar dit is.
    Als het wachtwoord ook wordt ‘opgeslagen’ in de gecodeerde string, is dit natuurlijk wel te achterhalen lijkt me.

En als je op dit programma backwards-enginering loslaat, is het misschien helemaal niet zo moeilijk meer om te kraken.

Deze twee hebben we aan gedacht.

Het wachtwoord word nergens opgeslagen.
    En backwards-enginering is aan gedacht, de souce code zelf is zo gemaakt dat hij ookal weet je hem het niet mogelijk maakt om de encripty om te keren zonder paswoord.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”Vleer”

Veel spelfouten op je website :innocent:

Ja weet ik.

Ik heb zwaar dislexy en het is maar een vlug Sitje.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”LoveBug356″

Ik denk dat het wiel nogeens is uitgevonden.

Kun je iets meer motiveren waarom je dit maakt?

Wel ik heb me laten pakken door MD5.

Ik dacht dit moet toch mogelijk zijn om iets in die aard te maken dat wel omkeer baar is.

Bijdrager
    LoveBug356

En wat mag de bedoeling wezen van het iedere keer een andere gecodeerd bestand krijgen?

”TheOne

En da P.A. Core ( de code die alles doet) heeft daar ook vieligheden op.
    Als de MD5 van de core niet klot werkt die gewoon niet.
    Als er mee geknoeit word vernietigt die zichzelf en nog wat dingen die ik niet ga zeggen.
    90% van de uiteindelijke Core is gebaseerd op het beschermen van de Core zelf.

Sorry, maar dit lijkt eerder op een grap als op iets vernieuwend. (met de informatie die jij geeft)
    Toch ben ik beniewd naar de motivatie om hieraan te beginnen. Is dit concurentie voor de huidige coderingen? Zijn de huidige coderingen niet goed genoeg? …

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”LoveBug356″

En wat mag de bedoeling wezen van het iedere keer een andere gecodeerd bestand krijgen?

Wel om te voorkomen dat je door vergelijking tussen bestande de code kunt kraken.

Bijdrager
    TheOne Deltapps

Ik was mischien iets te snel om dit online te zetten.
    En ik geef mieschien niet genoeg info.

Geef me een poosje.

Ik zal zien dat ik rond 21.00 meer info online heb staan.

(ik was een beetje te benieuwd naar de reacties, ik werk hier al wel 2 jaar aan, en de enige die er iets van weten zijn wij en sommige van onze concurenten)

Bijdrager
    LoveBug356
    ”TheOne

Wel om te voorkomen dat je door vergelijking tussen bestande de code kunt kraken.

Door dit te doen maak je het makkelijker.
    van 1 plain text bestand kun je 1000000 gecodeerde bestanden maken. Dat miljoen bestanden zijn allemaal verschillend maar hebben toch veel gelijkenis. Namelijk ze vormen met de code eenzelfde bestand….dus de 1000000 bestanden vergelijken kan nu helpen tot het kraken van de code.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”LoveBug356″
    ”TheOne

Door dit te doen maak je het makkelijker.
    van 1 plain text bestand kun je 1000000 gecodeerde bestanden maken. Dat miljoen bestanden zijn allemaal verschillend maar hebben toch veel gelijkenis. Namelijk ze vormen met de code eenzelfde bestand….dus de 1000000 bestanden vergelijken kan nu helpen tot het kraken van de code.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
    Kun je het nog is uitleggen?

Bijdrager
    LoveBug356

stel plain text = Hallo
    Stel Key = passwoord

Cipher code 1 = qslkdjfh
    Cipher code 2 = azusdfh
    Cipher code 3 = qfxvdgf
    Cipher code 4 = ploijdhf
    ….

Al deze cipher codes geven dus door encodering met de key terug de plain text.
    Cipher x + Key =->Plaintext

Stel dat je hier de key wilt zoeken dan moet je gewoon testen en vergelijken tussen de verschillende ciphers.

Bijdrager
    masuran

Waar kan ik de sourcecode downloaden?

Bijdrager
    Vleer
    ”masuran”

Is het opensource dan..? :?

Bijdrager
    masuran
    ”Vleer”
    ”masuran”

Eum… Wie vertrouwt er een versleutelings methode die NIET opensource is?
    Hoe weet je anders of iets veilig is?
    PGP, GnuPG, enz..

Alle goede en de meest gebruikte, meest vertrouwde versleutelings programma’s zijn opensource.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”masuran”
    ”Vleer”
    ”masuran”

Eum… Wie vertrouwt er een versleutelings methode die NIET opensource is?
    Hoe weet je anders of iets veilig is?
    PGP, GnuPG, enz..

Alle goede en de meest gebruikte, meest vertrouwde versleutelings programma’s zijn opensource.

Dus we geven de source nog niet vrij weg, maar je mag hem altijd bij mij komen bekijken.
    Wij hebben hier twee jaar aan gewerkt en het zou niet de eerste keer zijn de ander met onze code gaan lopen.

Inactief
    Anoniem

:|

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”Reflex”

:|

???

Bijdrager
    masuran

Ik begrijp dat je bang bent voor ‘code theft’, maar wees er maar zeker van dat je programma nooit meer dan een gadget voor amateurs zal blijven als je code niet opensource is.
    Dat is de harde realiteit.

Wat je mischien best kan doen is het programma zo veel mogelijk afwerken en dan alles duidelijk onder de GPL (of een andere opensource) licentie publiceren.
    Kijk even hoe de PGP code openbaar is gemaakt, mischien haal je daar ideeën op.

Bijdrager
    iRik

lijkt veel op deze (net uitgebrachte) widget: http://www.macupdate.com/info.php/id/21274

en een ‘online’ versie: http://leifh.up.md/jargonizer/

Bijdrager
    TheOne Deltapps

Ik heb een tesktje online gezet die meer verteld.

http://web.mac.com/frederik_d/iWeb/MeanSite/PAP.html

Hopen dat dit meer zegt.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”masuran”

Ik begrijp dat je bang bent voor ‘code theft’, maar wees er maar zeker van dat je programma nooit meer dan een gadget voor amateurs zal blijven als je code niet opensource is.
    Dat is de harde realiteit.

Wat je mischien best kan doen is het programma zo veel mogelijk afwerken en dan alles duidelijk onder de GPL (of een andere opensource) licentie publiceren.
    Kijk even hoe de PGP code openbaar is gemaakt, mischien haal je daar ideeën op.

Ja dat zal inderdaat wel moeten maar we willen hem eerst afhebben voor we hem opensource maken.
    de aankomende beta(s) bv gaat nog geen opensource zijn.

We hebben al plannen om dit in een mooie database vorm te gieten en er word al gewerkt aan een teskst coder.

Bijdrager
    Thijs Alkemade

Waarom eindigen alle encrypties in het voorbeeld op 007? :wink:

Bijdrager
    Aaargh

Ik hoop dat je er een wiskundige (cryptograaf) naar hebt laten kijken.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”Thijs

Waarom eindigen alle encrypties in het voorbeeld op 007? :wink:

Dat heeft temaken met en omzeten van de gecoderde binary stream naar text.
    Die 007 zijn parameters om de text terug naar een Binary stream om te zetten.
    Dit is in prinsiepe niet nodig maar het maakt je uiteindelijke bestand wel 8x kleiner.

Als je BV test codeerd met als Paswoord test krijg je iets dat eindicht op een 6.

Heeft dus niks met PA temaken maar wel met de opbouw van de uiteindelijk data file.

Inactief
    Anoniem

Echt, doe iets aan je taalkundige vaardigheden. Dit gaat nergens over.

Daarnaast, wat Aaargh! zei, ben ik benieuwd hoe je zo zeker komt van de kwaliteiten van je programma.

Bijdrager
    TheOne Deltapps
    ”Reflex”

Echt, doe iets aan je taalkundige vaardigheden. Dit gaat nergens over.

Ik heb alles geprobeerd.
    Ik heb een spelling van 1/40 en ik lees als een 3de jaars.
    En ik heb een attest dat het niet verholpen kan worden door extra oefeningen enz.

Dus stop met het vragen aan de man zonder benen om te lopen, wand dat kan gewoon niet.
    Ik doe er alles aan om zo goed mogelijk te schrijven, ik lees het naar enz. maar ik kan niet beter.
    En soms heb ik goede dagen en soms slechtere.

”Reflex”

Daarnaast, wat Aaargh! zei, ben ik benieuwd hoe je zo zeker komt van de kwaliteiten van je programma.

Ten eerste ben ik dat nooit tot het zichzelf bewijst, ook niet als ik het alleen geschreven heb.
    Ten tweede is er een anderhalf jaar aan denk werk aan vooraf gegaan. Ik ben niet zeker van de software maar ik heb er een groot vertrouwen in dat het concept iets kan worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.