4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Deenite

Preview notities verdwijnen

Beste

Ik merkte dat bij het annoteren van mijn pdf docs in ‘preview’ regelmatig mijn notities verdwijnen die ik er bijvoeg. Dit is zeer lastig en heel tijdsrovend, onwetend of ze er morgen wel of niet nog staan. Normaal kon ik ze dan terug vinden bij het bladeren door ‘vorige versies’ in de archief tab, maar nu staan ze er zelfs niet tussen ondanks dat ik ze telkens opsla wanneer toegevoegd. Soms is het een hele reeks notities, soms maar één slide; heel onvoorspelbaar!

Het gaat voor alle duidelijkheid over tekstballon notities, niet over de gele vierkantjes.

Kan iemand me helpen?:)

Preview versie 11.0
    MacOS Catalina 10.15.5
    Macbook Pro Retina 13″ Mid 2014

Thanks!

PS: dit was bij vorige software versies ook al het geval, dus dit is niets nieuws voor mij maar ik had de indruk dat het opgelost was. Blijkt dus van niet.

Sleutelbeheerder
    Night

Je bent niet de enige:

https://discussions.apple.com/thread/250753739

Het lijkt op een probleem met iCloud, als ik alle topics hierover een beetje vluchtig nalees.

Een oplossing zou kunnen zijn om Preview niet meer te gebruiken voor annotaties, maar Acrobat zelf of 3rd party apps zoals PDFpen of PDFexpert.

Om annotaties in in Preview gemaakte annotaties toch nog te kunnen zien is er nog een tip: Open de PDF in Google Chrome. Volgens veel berichten kan het reader gedeelte in die browser de annotaties soms nog wel zien.

Een echte oplossing voor je probleem is echter (helaas) niet bekend.

Bijdrager
    Deenite

Ok, dank je!

Ik vind preview wel erg handig omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Heeft er iemand dan alternatieve apps voor het maken van notities op slides? Iets dat gebruiksvriendelijker is, zonder (grote) problemen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Deenite.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.