15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

Prettige functie van OSX

Wanneer ik met mijn appeltoets ingedrukt op de naam van mijn bestand of map klik (wanneer het geopend is) zie je waar het bestand vandaan komt. Als je dan een van die mappen kiest kun je dus razend snel naar de betreffende mappen toe.

Erg handige functie vind ik zelf! :wink:

PS dit kon ook al in OS9!

Bijdrager
    Hobbes

Als je het aanduid kan dit ook in finder dan krijg je een lijstje met alle stappen hie hoef je het niet eens te openen

Bijdrager
    Larz

Ik snap niet wat je bedoeld, moet ik dus :apple: + Click op een map doen? hier wordt hij alleen gedeselecteerd…:?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Doe hetzelfde eens in een Safari venster. En in Findervensters zie je het pad ook.

Bijdrager
    Brims
    ”Larz”

Ik snap niet wat je bedoeld, moet ik dus :apple: + Click op een map doen? hier wordt hij alleen gedeselecteerd…:?

Op de naam van de map of document als hij geopend is!!

Bijdrager
    Beathoven

in de titelbalk voor de duidelijkheid;)

Bijdrager
    olbo

Dit was in classic ookal zo!

Bijdrager
    Apfel
    ”olbo”

Dit was in classic ookal zo!

Yes :finderoud:

Bijdrager
    Brims

Leuke functie toch?

Bijdrager
    vogel
    ”Lytstomke”

Wanneer ik met mijn appeltoets ingedrukt op de naam van mijn bestand of map klik (wanneer het geopend is) zie je waar het bestand vandaan komt. Als je dan een van die mappen kiest kun je dus razend snel naar de betreffende mappen toe.

Erg handige functie vind ik zelf! :wink:

PS dit kon ook al in OS9!

Kan je even uitleggen hoe dit werkt? Want appeltje-klik is toch alleen voor het erbij selecteren van files? Als de file geopend is werkt het niet en appeltje-klik in een Safari venster werkt ook niet. En het gaat niet over control-klik, toch?
    EDIT: appeltje-klik in het dock werkt wel! Handig.

Bijdrager
    michelvdb

Appletje-klik doe je op de proxy (= naam of icoon) boven in een venster.
    Het werkt in bijna elk programma.

Bijdrager
    vogel

Aha, daar zit ie dus! Bedankt he, weer wat geleerd.

Bijdrager
    zimba

Een andere prettige functie is command/appletje-slepen in de titelbalk.

Daarmee kun je een venster op de achtergrond verslepen zonder het actief te maken.

In cocoa-programma’s (zoals Mail, Safar e.d.) kun je het programma bedienen (vb. scrollen) zonder het actief te maken door in het venster te command/appeltje-klikken of -slepen.

Bijdrager
    GodzillaPresley

relaxed!

Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    remier
    ”zimba”

Een andere prettige functie is command/appletje-slepen in de titelbalk.

Daarmee kun je een venster op de achtergrond verslepen zonder het actief te maken.

In cocoa-programma’s (zoals Mail, Safar e.d.) kun je het programma bedienen (vb. scrollen) zonder het actief te maken door in het venster te command/appeltje-klikken of -slepen.

Heeej die is heeel handig:D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.