25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    jaydubbelu

presentje bij je 4de reparatie?

Hallo dan,

Ik zit weer dit jaar met het probleem dat ik me logiboard moet gaan vervangen ( powerbook valt spontaan uit zonder waarschuwing etc.), maar dat terzijde; Dit is de 4de keer dat deze word vervangen en allemaal binnen mn Applecare garantie (hoe gaaf).

Maar ik hoorde van een collega in NY dat Apple een tegemoetkoming heeft voor als je een 4de reparatie laat doen, dat je een gratis vervanging krijgt ofso? … dit lijkt me sterk, maar ik kan er verder ook niet makkelijk iets over vinden

Iemand die hier wat meer over weet? en ook daadwerkelijk weet wat de tegemoetkoming zou kunnen zijn?

iedereen alvast veel plezier met de Keynote morgen :bigsmile:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de klok ook wel eens horen luidden, dat drie keer repararen het absolute maximum is.
    Dat je een vierde keer dus niet meer hoeft te accepteren en een vervangende computer mag eisen.

Maar hoe, waar en wat… dat weet ik ook niet.

Is ook wel heel erg ook natuurlijk, voor de vierde keer.
    Dan moet er toch bij een reparateur ook een belletje gaan rinken van ‘dit kan echt niet meer’?

Bijdrager
    domien

Ik dacht dat als je Mac drie keer gemaakt is dat je dan bij de vierde keer recht heb op een nieuwe.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    domien

Ik zou even wachten op meerdere reacties van mensen, voordat je hem weg gaat brengen.
    Zoek het eerst goed uit.

Geblokkeerd
    Carp

Het zal ook geen geschreven regel zijn, maar ik heb een paar jaar geleden na 3 kapotte Emacs mijn geld teruggekregen, en mocht een andere Mac uitzoeken.
    Lijkt me billijk dat ze jou ook op die manier helpen.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    eMacPaddy

wat ik weeet is dat men een vervanging krijgt na 3x reparatie van hetzelfde euvel

Bijdrager
    jaydubbelu

thanks voor de adviezen, zoals ik al dacht zijn er dus meer die hiervan gehoort hebben, maar geen duidelijke regels erover.

Ik ga toch nog morgen bij de reseller langs in utrecht …..inmiddels zijn de helpdesk dude en ik op voornaam basis met elkaar bekend …..wat vrij krom is.

maar nu bedenk ik me nog wat….. het moet via Apple gaan en niet via de winkel. Mijn powerbook komt uit 2004 uit NY vandaan, en nu is hij dus een aantal keer gerepareerd maar in Utrecht dus.

dit is misschien wat goedkoop van me, maar om de telefoon kostten te beperken bij Apple; weet iemand dan ook bij wie van Apple ik die vraag moet inleveren?

Bijdrager
    jaydubbelu

ik heb de Apple voorwaarden even globaal door gespit, ze hebben het wel over de garantie en wat dat inhoud, maar geen specifieke aantallen van reparaties.

*wat ik tot dusver heb kunnen vinden

Bijdrager
    mac-hans

Het is mij i.i.g. gebeurd, mijn in 2003 aangeschafte iBook G3, 800Mhz overleed in Thailand.
    Na contact opgenomen te hebben met Apple Europe, geprobeert om hen in Bangkok te laten repareren wat geen optie was.
    Terug in Nederland is hij toen gerepareerd, het toen bekende moederbord probleem, om na 3 maanden weer de geest te geven, tweede reparatie.
    Na 7 maanden wederom problemen, toen via het Apple Care Centre, de toezegging dat er een nieuwe zou komen en wel een G4, 1,07 Ghz, waar ik nu nog steeds met veel plezier op werk.

Bijdrager
    bbrother

Je kan hoog en laag springen, maar apple is niet verplicht jouw een nieuw apparaat te geven.
    Werkende bij een AASP heb ik genoeg contact met mensen bij Apple in Ierland die dat kunnen regelen maar in uitzonderlijke gevallen doen ze dit. Tevens moet een AASP of een Authorised Engineer vaststellen dat reparatie nutteloos zal zijn omdat het al de zoveelste keer is.

Dus mja, je kan het proberen, maar nooit garanties uiteraard.

Bijdrager
    boerke

Zo is er blijk(schijn)baar ook in NL een supermarkt die beweerd….als je de 3e in de wachtrij bent….zijn de boodschppen gratis…..
    verhaaltje hoor ik al 3 jaar….

ervaringen?

Applecare is hoe dan ook een goede garantie….ik ben er blij mee…
    je kan inderdaad maanden gaan onderhandelen over hoehetzoumoetenmeteenconsument…
    en je staat inderdaad in je recht….maar tot dat recht gehaald is phew!
    maar applecare…. het is snel geregeld…de vervanger komt naar je toe (veronica)
    er wordt tenminste enige snelle actie ondernomen

Bijdrager
    macpro
    ”MacPaddy”

wat ik weeet is dat men een vervanging krijgt na 3x reparatie van hetzelfde euvel

Zo is het.
    Aangezien je AppleCare hebt moet je gewoon met AppleCare zelf bellen (in Nederland uiteraard, niet in America) en het probleem uitleggen.
    En aangeven dat je een vierde reparatie niet ziet zitten.
    Dan wordt het spel in werking gezet.

Bijdrager
    jaydubbelu

ik zal maar even realtime updaten;

had net even een heerlijke belgische dameke aan de telefoon van apple care (wat inderdaad zeer aan te raden is boerke) en door middel van mijn charmes (…..) is ze nu samen met haar supermodel girlfriends voor me aan het kijken of ik ervoor in aanmerking kom en word over een half uur terug gebeld.

Bleek trouwes dat ik al 6 reparaties heb gehad, waarvan 4x logibord.

en ik moet eerlijk toegeven dat mijn knietjes op en neer beginnen te gaan bij de gedachten van een nieuwe book.

Bijdrager
    edward00

Nou dat is zeker niet waar. Ik heb wel 20 reparaties gehad aan mijn macbook pro en na een halfjaar eisen om een nieuwe kreeg ik pas een nieuwe.

Bijdrager
    jaydubbelu

Het betreft volges de heerlijke belg wel : ‘ grote reparaties’ en zoals gezegd moet het inderdaad 4 x diezelfde grote reparatie betreffen dat er idd geen andere optie mogelijk is.

Bijdrager
    Oppie
    ”bbrother”

Je kan hoog en laag springen, maar apple is niet verplicht jouw een nieuw apparaat te geven.

Apple, althans de leverancier, is zeker verplicht dat te doen (als na een aantal reparaties het probleem niet is opgelost) volgens de NL wetgeving; maakt het misschien wat gecompliceerder dat het ding uit NYC komt. Ik neem aan van de Apple Store in SoHo?

Bijdrager
    jaydubbelu

nee, powerbook komt bij de NYU bookstore vandaan, toendertijd was ik filmstudent daar en die hebben speciale kortings (bovenop de gewone educatie korting) regelingen met Apple … misschien dat dat intressant is om te weten voor mensen.

Maar om een eind te breien aan dit verhaal; Dit is het geworden:

Ik wil graag een groot applaus voor de Apple Care service en wil het iedereen aansmeren, want ik heb dus simpel weg 1x gebeld naar apple (NL support number), een heerlijke stem gesproken en meegedeeld dat ik vermoede een kleine tegemoetkomingkje te krijgen als ik een 4de reparatie zou hebben. …. toen gegevens bekeken

– betreft het 3 x herhalen van een ‘grote’ reparatie?
    – zijn de reparaties uitgevoerd door een erkende reseller? (ja= reparatie geschiedenis op te vragen met serial nummer)
    – …… dat was het..

ik hing op, werd half uurtje later terug gebeld. ‘ meneer, TNT zal spoedig contact met u opnemen en u krijgt volgende week een nieuwe15,3 ” MacBookPro in de Bus ter vervanging van uw 2004 15″ Powerbook.

Dat is ongelovelijk!!!! ik heb nog nooit zo snel iets afgehandeld, laat staan een nieuwe macbookpro

…sterker nog, niet alleen dat, het verhaal gaat verder. Dit is allemaal onder Applecare gebeurt, en mijn Applecare garantie zou verlopen in Augustus 2007 (vrij kort te gaan nog dus) en nu krijg ik bij mij gloed niewe macbookpro nu ook nog es een nieuw applecare support packet, dus NOG ES 3 JAAR GARANTIE !!!!!!!

Ik wilde jullie dit even mededelen omdat ik dit ongelovelijke service vind….en ik ben niet de makkelijkste als het op service neerkomt.

I shall be telling the story of applecare to my children, and my childrens children , and my childrens childrens………………

Geblokkeerd
    Carp

Zoals ik gisteren al zei,verwachtte ik niet anders dan dat ze je een nieuwe PB zouden geven,..proficiat.
    Na 2 jaar ellende heb je dan toch een leuke tegemoetkoming, laten we hopen dat deze MBp het beter doet.
    Veel voorpret gewenst! 8)

Bijdrager
    eMacPaddy

gefeliciteerd dan maar :D

Bijdrager
    Juch

WOW super! Mag je je 2004 Powerbook ook nog houden? Dan zou ik misschien de reparatie zelf betalen en dan heb je 2 laptops, of je kan je powerbook doorverkopen dan….

Bijdrager
    jaydubbelu

dag mensen, het kan niet gekker worden.

Bij het plaatsen van de order ging ik ondeugend even vragen of ik de 2.16 GHZ of de duurdere 2,33 GHZ versie macbookpro kreeg. met een simpele ‘nee gewoon de 1ste’ was ik klaar. na alles een uurtje later mijn kopje thee slurpend aan tafel word ik gebeld: ‘ik zie eigenlijk geen reden waarom ik je niet gewoon de 2,33 GHZ versie moet geven!’

let op mijn woorden mensen; dit word voor iedereen een goed jaar… een goed goed jaar.

Bijdrager
    Juch

WOW cool! sprak je steeds dezelfde belgische dame? Ik zou haar dan een bosje bloemen sturen als bedankje ofso. Of als ze mooi en leuk is mee uit nemen:) Wie weet of 2007 voor jou dan NOG leuker wordt:)

Hoe dan ook een goed begin is het halve werk!

Bijdrager
    jaydubbelu

wat je zegt, mijn vriendin waarschuwt ook geregelt (wacht maar tot ie echt in je handen is voordat je juigt)

nee, the belgian hottie was mijn ‘intake gesprek’ daarna had ik een gave anthony uit curacau gok ik, en nadat we allebei doorhadden dat we allebei liever engels praten (hij stotterde en sputterde veel met nederlands) wassie ineens heel aardig, dus ik heb daar denk ik ook wat aan te denken. desalnietemin; een echte man is vast ook dol op een bloemetje:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.