10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

presentatie vanaf iPod via beamer presenteren?

Is het mogelijk een PPT of Keynotepresentatie met Remote vanaf je iPod via een beamer te presenteren?

Ik wil namenlijk af van het presenteren via laptops gekoppeld aan een beamer.

Bijdrager
    macpro

Ik denk dat het antwoord nee zal zijn.
    Hooguit statische sheets, dus zonder bewegende objecten in de sheets zelf en zonder overgangen.
    Bijvoorbeeld door je iPod in een Dock te zetten die je via de S-VHS kabel aan de beamer hangt.
    En dan een slide show afspelen.

Dus meteen de vraag die je al had verwacht: waarom wil je af van een laptop om een presentatie te geven?
    Het voordeel is dat je op het scherm van de laptop al kunt zien welke sheet er nu aan staat te komen, aangevuld met notities voor de spreaker.
    En in combinatie met Salling Clicker en een bluetooth telefoon heb je een handig en klein hulpmiddel om door de sheets te bladeren.
    Nadeel is dat je een laptop mee moet slepen, maar daar zijn die dingen net voor bedoeld.

Bijdrager
    fredmatrack

PPT of Keynote rechtstreeks op de iPod afspelen is nog niet mogelijk. Je kan wel je Keynote als Quicktime exporteren en dan als film op je iPod zetten.
    Een andere mogelijkheid is van de slides als foto’s op je iPod te zetten, dan kan je foto per foto verdergaan.

Bijdrager
    macpro

Quicktime is inderdaad ook een optie, maar dan zit je wel telkens met het pauzeren van de “film” om het verhaal te kunnen vertellen.

Bijdrager
    Walkingfingers

Inderdaad slepen we nu met laptops om presentaties mogelijk te maken. (We hebben een 15-tal verschillende ruimten waar presentaties gehouden worden.) Alleen is een laptop veel meer dan alleen om presentaties mee te kunnen houden.
    Ben derhalve op zoek naar een eenvoudig compact apparaat waarop je bv een PPS zet en klikt/aansluit op een beamer en je je verhaal kan doen. Was mooi geweest als dat met een iPod kon en je je slides op het schermpje van je iPod kon zien/volgen.

Bijdrager
    macpro

Andersom kan wel: er zijn beamers die in staat zijn om PPS bestanden af te spelen.
    Die zet je dan op een USB stikje dat je in de beamer prikt.

Maar dat lijkt me zelf geen geweldige optie, want zodra je meer opties krijgt in PowerPoint is het maar de vraag of de beamer die ook aan kan.
    En je bent gedwongen om PowerPoint formaat te gebruiken, zodat je met Keynote alweer een probleem hebt.

Wat je ook vaak ziet is dat op vaste plaatsen naast de beamer een eenvoudige desktop PC wordt geplaatst.
    CD/USB stik meenemen met je presentatie en die op de desktop plaatsten.

Bijdrager
    Aardbeihoofd
    Bijdrager
    Walkingfingers

Klopt allemaal maar ik wil juist van desktops en laptops af omdat al die dingen door onze ICT-afd. geconfigureerd worden en je derhalve niets meer kan. Bijvoorbeeld is het een policy om standaard een schermbeveiligingswachtwoord in te bouwen. Je houdt je verhaal en na 10 min. (standaard instelling) gaat je schermbeveiliging aan.

Indien er nog slimme oplossingen zijn hou ik me aanbevolen!!

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Aardbeihoofd”

Misschien is dit iets: Take Control of Your iPod: Running Presentations

Is inderdaad een leuk alternatief voor de ‘eenvoudige’ presentatie. Als je animaties toepast ben je deze m.i. wel kwijt met jouw alternatief. Desalniettemin al een aardige stap in de goede richting.

Bijdrager
    lampje

Misschien is dit iets:

Een PocketPC of een Palm en gebruik PocketSlideShow of DocumentsToGo

Maar ik denk allereerst dat je moet gaan zeuren bij de ICT, eigenlijk, want om nou een ander systeem aan te schaffen omdat zij eigenwijs bezig zijn? Kan je geen Admin bevoegdheden aftroggelen?

Ik heb om dezelfde redenen Admin bevoegdheden per computer en niet op het netwerk. Kan ik dus wel de screensavers enzo uitzetten (moet ik inloggen op ‘deze computer’ en niet op ‘blabla-domein’)

Maar misschien dat die Pocket-dingen wel wat zijn…:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.