3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Presentatie + presentator scherm op externe outputs

Hey,

Oke. Situatie is als volgt: 1 laptop met een presentatie (keynote of powerpoint). Ik heb 1 monitor, 1 tv en een spreker die een presentatie geeft aan de hand van een keynote of powerpoint. Op het (tv) scherm achter hem wil ik de presentatie volledig weergeven. Op de monitor voor hem wil ik de presentator weergave van keynote (of powerpoint) laten zien, zodat hij z’n notities, volgende slides etc kan bekijken tijdens het presenteren. Het doorklikken van de presentatie gebeurd met een klikker. (Simpele afstandbediening op USB aan de macbook).

Het ingewikkelde van het verhaal komt nu… De macbook pro die dit allemaal aanstuurt staat hier een klein stukje vandaan, dus het is niet mogelijk om de mac bij de presentator neer te zetten. (dit omdat het volledige presentatie scherm ook via een videomixer moet, dit wordt namelijk af en toe fullscreen geschakeld naar de livestream).

In keynote is de mogelijkheid er om (als je een 2e scherm beschikbaar hebt) de presentator weergave te wisselen met je mac scherm. Maar de volledige software op 2 externe outputs krijgen is mij dusver nog niet gelukt.

Heeft iemand hier een idee over?

Nick

Bijdrager
    iquik

MacBook dichtklappen?

Bijdrager
    ndunsbergen

<p class=”cite”>iquik op 19 juni 2020 om 23:04</p>
    MacBook dichtklappen?

Dan kan ik hem zelf niet meer bedienen… Die mogelijkheid moet er wel blijven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.