12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

Presentatie op iPad

Is het mogelijk om het volgende op een iPad te realiseren?:

Ik wil graag grafieken, schema’s en/of foto’s op een iPad presenteren. Hoe kan ik deze (JPG’s of anderszins)
    op de ’desktop’ van de iPad zetten?
    Liever niet via Keynote of DocsToGo, maar als het ware icons op de iPad

Bijdrager
    stavos

Dus als app zeg maar? Maak van ieder onderdeel dat je individueel wilt toevoegen een simpel html bestand dat je online zet. Vervolgens op de iPad de pagina bezoeken en toevoegen als bookmark aan je homescreen. Enige voorwaarde tijdens je presentatie is wel dat je een internetverbinding nodig hebt…

Bijdrager
    SoSuMe

Ja dat dacht ik ook,
    Maar 3G is niet overal even betrouwbaar, en het is erg vervelend als je tijdens de presentatie geen verbinding hebt.
    Ik dacht meer aan idd een ’app’ die je zo op de iPad kunt plaatsen. Zoiets als een foto rechtstreeks op de desktop van je Mac.

Bijdrager
    stavos

Maar waarom wil je de presentatie onderdelen als app kunnen starten?

Bijdrager
    SoSuMe

De presentatie bestaat uit een tiental verschillende items die niet random getoond worden. Dus ik dacht als je een soort buttons hebt, dan kun je in één oogopslag en in één fingertab de juiste afbeelding laten zien

Bijdrager
    stavos

Niet random.. Als in: een vaste volgorde achter elkaar. Een vrij normale presentatie dus. [s]Numbers[/s] Keynote voor iOS al eens bekeken?
    En anders gewoon alles als foto op je iPad zetten en met de slideshow functie laten zien. Kun je ook heel makkelijk voor en achteruit bladeren tussen de verschillende onderdelen.

Moderator
    unSOUND

Je kunt de verschillende html bestanden misschien ook lokaal opslaan en toch in je homescreen zetten, dan ben je niet afhankelijk van een internetverbinding…

Bijdrager
    KarelWillem
    stavos op 02 augustus 2011

….Een vrij normale presentatie dus. Numbers voor iOS al eens bekeken?….

Keynote dan nog eerder denk ik?:lol:

Bijdrager
    wom

Misschien is Prezi iets, kijk maar eens op prezi.com.
    Zij hebben ook een iPad app waarmee je gemaakte pressentaties kunt bekijken.

Bijdrager
    stavos
    KarelWillem op 02 augustus 2011
    stavos op 02 augustus 2011

….Een vrij normale presentatie dus. Numbers voor iOS al eens bekeken?….

Keynote dan nog eerder denk ik?:lol:

Zie je nou wel dat ik vanmiddag op kantoor een zonnesteek heb opgelopen.. :angry:
    *stuurt draadje door naar leidinggevende*

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat het het makkelijkst blijft om een apart album aan te maken met de presentatie-foto’s, en die dan apart aanklikken om ze fullscreen te tonen. Terug naar het overzicht kan dan met stijl door de foto uit te zoomen, dan glij je terug naar het overzicht…

Bijdrager
    pcmarcel

Was precies wat ik ook dacht.
    Echt veel simpeler kan het niet.
    Mooier wel:smile:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.