19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iDaan98

Presentatie idee

Ik moet voor school een presentatie houden over mezelf. Alleen heb ik echt geen idee hoe ik moet beginnen. Ik wil in Keynote de presentatie maken en het typwerk doe ik gewoon in Pages. Maar: wat is een originele manier om mezelf te presenteren? Want: “Ik ben X, ik ben X jaar oud en kom uit X. Mijn hobby’s zijn X blabla” is ook niet echt origineel. Heeft iemand een goed idee?

(Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, dus het kan worden verplaatst)

Bijdrager
    Hansi2124

De lounge dan maar.

Inactief
    Anoniem

Wat voor opleiding doe je, wat zijn je interesses?

Bijdrager
    stavos

Wat is je publiek? Kent je publiek jou al (bijv. klasgenoten)?

– Begin met een anekdote die jou typeert als persoon. Iets wat alleen jou had kunnen overkomen en leg vervolgens uit waarom (bijv. door een specifieke eigenschap). Laat dat overlopen in je “standaard verhaaltje” over wie je bent.

– Of draai je verhaal om. Presenteer jezelf over 10 jaar en werk terug naar hoe jij denkt daar te komen, op basis van jouw persoonlijkheid.

– En als de presentatie afgestemd is op een specifiek doel, plaats jezelf dan in die situatie. Waarom past die situatie jou zo goed. Hoe ben je terecht gekomen in die situatie? Wat voor rol ga jij vervullen en hoe ben jij van betekenis?

– Als je de presentatie ook als film mag laten zien, laat anderen dan iets over jou zeggen. Klasgenoten, ouders, familie, vrienden en monteer dat door elkaar heen.

Bijdrager
    iDaan98

Idd klasgenoten. Ik kan wat met die tips, bedankt!:)

Bijdrager
    NTG

Vertel vanuit de 3e persoon

Bijdrager
    stavos
    NTG op 21 september 2010

Vertel vanuit de 3e persoon

Als een sprookje, inclusief tekeningen, cliches als “er was eens” en “hij leefde nog lang en gelukkig”, de knappe prinses uiteraard en de enge draak die verslagen moet worden (misschien een leraar die in aanmerking komt?). Humor is vaak de sleutel in dit soort presentaties.

Bijdrager
    trabant

Doe een tomaat na.

Bijdrager
    iDaan98

Haha:P

Bijdrager
    Trat

Steek jezelf in brand en laat dan zien dat je ook zo je mannetje staat en je niet van je apropos laat brengen. Het publiek zal er van smullen! Zet je de video op Joetjoeb?

Bijdrager
    piddy4888
    trabant op 21 september 2010

Doe een tomaat na.

Dat komt nou niet echt goed over als je daar met een beschaamde rooie kop voor de klas staat, lijkt me.

Bijdrager
    stavos

Juist wel! Dat heet inlevingsvermogen..

Bijdrager
    piddy4888

Denk je? Bij ons op school wordt er juist op gehamerd dat je je zelfverzekerd moet opstellen, en als je verlegen voor de klas staat denk ik niet dat dat zelfverzekerd overkomt.

Bijdrager
    stavos

Jah, maar jij volgt dan ook speciaal onderwijs.

Bijdrager
    piddy4888

Ha… Ha…

Nee, toch niet….:neutral:

Bijdrager
    stavos

Nee, tuurlijk niet. Als ouder zou ik het mijn kind ook niet vertellen..
    Maar goed, verder in de Koffietent. We dwalen af hier.

Bijdrager
    trabant

Piddy bezoekt in Mestreech een kwekerij voor arrogante Sjengen.

Bijdrager
    piddy4888

Het Sjengen-gehalte valt bij mijn weten nog wel mee. Bij ons zitten wel veel import-Mestreechteneeren uit anderen delen van Limburg/andere provincies.

Bijdrager
    trabant

Wacht maar af tot aan het eind van de bovenbouw. Dan poept die school sinjeuren uit.

DaanX, geforceerd origineel willen doen gaat niet werken als het niet uit jezelf komt. Het hoeft ook niet grootsch en meeslepend. Streef naar gedegen ambacht met een goede opbouw: kop lijf staart. Het is immers gewoon een spreekbeurt en of die nou gaat over jou of over het glasblazen in Leerdam of de geologie van de Posbank, dat maakt niets uit.
    Ook of je werkt met Mellel, Pages, NeoOffice, MS-Office, Keynote of een oud schoolbord: Dat is vorm, geen vent.
    Die software is voordat je van school bent alweer drie keer verouderd, maar jouw vermogen een betoog op te bouwen en in het openbaar te spreken niet.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.