8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    pepe

Presentatie delen met selecte groep

Tot op heden gebruikte ik Adobe DPS om vanuit InDesign een presentatie te delen met een aantal ‘deelnemers’. Zij konden dan via de Adobe Content Viewer de presentatie offline gebruiken. Bij updates konden zij dan eenvoudig de update binnenhalen. Een ideaal systeem voor accountmanagers on-the-road. Helaas trekt Adobe de stekker er uit…

Wie kan mij de gouden tip geven hoe we nu het beste verder kunnen. De basis wordt gemaakt in InDesign op iPad-formaat (alleen liggend). In feite is een geprogrammeerde PDF al aardig in de richting wat we nodig hebben. Het distribueren is het lastige. De ontvanger moet namelijk op een eenvoudige manier meerdere presentaties kunnen openen. iBooks of een andere reader lijkt dan voor de hand liggend, maar wat doe je als er een update is?

In feite wil ik dat vanuit 1 app op een iPad meerdere presentaties te openen zijn, die offline te gebruiken zijn, maar wel automatisch updaten of een melding geven (uiteraard als ze online zijn). En dat alles uiteraard voor een redelijke prijs. Een paar duizend euro per app, zoals Twixl, is niet haalbaar.

Moderator
    Night

Een optie zou kunnen zijn om de iPads van JAMF te voorzien, maar ook Apple configurator zou kunnen werken. Dan hoef je de updates maar lokaal aan te passen en dan worden ze steeds naar alle iPads gepushed.

Bijdrager
    nnsa

Is dit niet simpel op te lossen via een Cloud opslagdienst, waarbij je een gesharde directory deelt met het clubje ?

Dropbox kan dit, Amazon Drive kan dit etc. Of een eigen NAS hiervoor geschikt maken…

Bijdrager
    Max_G

Of met Telegram. Kun je channels en groups mee maken. En files tot 1,5 Gb mee versturen.

Bijdrager
    nnsa

Voordeel van een Cloudoplossing is, dat je niets hoeft te versturen. De gebruiker kan zelf de (geupdate) files ophalen indien nodig.

Bijdrager
    TheBigZ

En de DPS opvolger, AEM Mobile, kan het daar niet mee?

https://www.adobe.com/marketing/experience-manager.html

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Gewoon je pdf op je gedeelde Dropbox. Gratis, perfect. Geen reader nodig.

Of welke andere Cloud dan ook. Allemaal goed.

Bijdrager
    pepe

Bedankt voor alle reacties.

Een Cloudoplossing lijkt mij niet de beste oplossing. Niet iedereen moet namelijk dezelfde presentatie krijgen. Per bestand delen werkt met een link die iedereen uiteraard kwijtraakt. Dat betekent dat je voor elk bestand een andere map/groep moet aanmaken. Vanaf de beheerderskant is dat nog wel te doen, maar voor de digibeetgebruiker lijkt mij dat niet overzichtelijk. Een soort van bibliotheek zoals de ACV had is wel veel overzichtelijker. Bovendien krijg je geen duidelijk melding dat er een update is. Het beste is dat je een melding krijgt als je de presentatie opent. Per mail attenderen kan natuurlijk wel, maar hoeveel zouden er dan meteen actie op nemen? Bovendien werkt de presentatie niet goed met alle viewers door alle links en video’s en zo. Dan moet je gelijk een helpdesk erbij opstarten:-)

AEM Mobile is een maatwerkoplossing. Prijzen staan zelfs niet online. Iemand daar ervaring mee? Met DPS waren de kosten 0,-. Om nu een paar duizend euro neer te leggen voor hetzelfde is niet echt fijn. Gratis hoeft niet, maar ik zoek wel naar een budgetoplossing.

Apple Configurator moet ik nog even induiken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.