6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jooh-de-manne

Prepress Configuratie

Wij zijn toe aan een nieuwe computer voor onze Prepress (drukkerij)
    Het zou dan vooral voor de Adobe-programma’s zijn (InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat).

Mijn vraag is: wat neem ik best? Een iMac 27″ (en hoe dan optimaal geconfigureerd zonder dat de prijs de pan uitswingt) of is een Mac Pro een noodzaak?
    Alle feedback welkom.

Bijdrager
    HaWollie

Als Technisch DTP-er / CTP-operater heb ik vier jaar lang met een destijds standaard configuratie van de iMac 27″ (iMac “Core 2 Duo” 3.06 27-Inch, Late 2009) gewerkt met programma’s als Adobe CS, Pitstop, Kodak Preps, Kodak Prinergy Connect, etc.

Voor het overgrootte deel van de werkzaamheden ging dat perfect! Ik moest incidenteel beeldmanipulaties uitvoeren, wat ook prima ging op de iMac. Echter, als je dat soort zwaardere werkzaamheden regelmatig moet uitvoeren, is een krachtiger iMac of zelfs Mac Pro aan te raden.

Hoewel ik de iMac had geconfigureerd met diverse Spaces (opmaak, impositie, datatransfer, etc.), is ten behoeve van ruimte op het scherm voor alle vensters van de diverse programma’s een schermgrootte van 27″ in elk geval zeker aan te raden!

Bijdrager
    Blieper

iMac voldoen prima, zou wel een Flash-disk nemen en behoorlijk wat geheugen erin proppen.

Bijdrager
    jooh-de-manne

OK, dat lijkt mij duidelijk. iMac wordt het !!!
    Bedankt

Bijdrager
    computer space

Is je eerste criterium niet het scherm? Mat, 3D lut, hardwarecalibratie, 100& adobeRGB? Wat je daar vervolgens aanhangt maakt bijna niet uit. MacMini, MB, Windowsbak…

Sleutelbeheerder
    Night

Ik gebruik ook gewoon een 27″ standaard iMac (3.4 GHz i7 en 2GB GeForce videokaart en 1TB fusion drive). Zelfs met de slechts 8 GB intern geheugen draait de Creative suite als een zonnetje. Ook zwaardere Photoshop bestanden slikt-ie moeiteloos. Wel even de kleuren goed kalibreren en (ivm glanzende scherm en spiegelingen) even opletten hoe je de iMac plaatst. Bij mij heb ik links en rechts ramen, dus geen reflecties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.