11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    igroenen

Premiere Pro foutmelding

Hallo,

Ik ben bezig met een project dat bestaat uit meerdere .prproj bestanden.
    Het eerste gedeelte heb ik gemaakt op een windows pc en daarna ben ik verder gegaan op mijn iMac.
    Nu moet ik gaan renderen en willen de .prproj bestanden die ik heb gemaakt op de pc niet openen op mijn iMac, ik krijg de volgende foutmeldingen:

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    Alvast bedankt!

Moderator
    Mac Daddy

Ik werk niet regelmatig in Premiere. Ben meer bekend met After Effects. Ik dacht zelf ff dat Premiere misschien ook een ‘collect files’ optie heeft. Daarmee kan je in After Effects bestanden verzamelen, maar dat heeft Premiere niet.

Die eerste melding is vrij logisch. Hij meldt dat hij een andere scratch disk heeft. Dat logisch is, want het is een geheel andere machine. Hij vraagt of ie zijn scratch files in Documents mag opslaan. Daar kan je gerust ja op antwoorden. Je kan het daarna, geloof ik nog wijzigen. Je kan het per project bepalen waar hij het opslaat.

De 2e geeft ie dus aan dat ie een sequence (een montage) niet kan openen. Hierbij heb ik als eerst de vraag. Welke versie van Premiere staat er op beide machines? Van oudere naar nieuwere versie geeft doorgaans geen probleem. Maar als jij nu van CS6 naar CS5 gaat bijvoorbeeld, dan kan je tegen dit soort problemen aanlopen.
    Maar wellicht komt de melding wel door iets anders.
    Heb je alle bestanden die bij het project horen meegekopieerd?

Bijdrager
    igroenen

Ik heb alle bestanden meegekopieerd maar ik werk met CC en op die windows staat CS5. Dat is dan waarschijnlijk het probleem ja. Dat word dan toch maar weer fietsen naar die windows pc op werk. Of is er toch een oplossing?
    Ik heb de hele map met alle losse bestanden, projecten en PP preview files precies gekopieerd hoe het stond op die pc.

Moderator
    Mac Daddy

De Windowsbak heeft dus CS5 en jij hebt zelf CC. CC is nieuwer en vaak moet dat goed gaan. Maar wellicht even Google om te kijken of dit een bekend probleem is? Als je van ouder naar nieuwer gaat, komt er wel eens een melding bij Adobe programma’s, maar meestal gaat het verder goed.
    Maar wat gebeurt er als je het alsnog opent? Mis je dan iets? Werkt er iets niet goed?
    Het kan ook 1 corrupt bestand zijn, maar ik zit nu enkel te gissen.

Bijdrager
    igroenen

Op Google kan ik niets vinden. Als ik een project open krijg ik die twee meldingen. Bij de tweede druk ik op ok, dan opent hij het project dat ik voor het lasatst daarvoor heb geopend. Het kan ook niet 1 corrupt bestand zijn, want het zijn 12 projecten die niet willen openen. In ieder geval bedankt voor je inzet. Dan ga ik maar naar de pc toe.

Bijdrager
    hansman

Misschien heb je in de win.files een andere codec gebruikt?

Bijdrager
    igroenen

@hansman, wat zijn de win.files precies?

Bijdrager
    shanna61

Hallo igroenen

Als ik het tweede blokje een beetje vertaal staat er:
    Dit project bevat een sequentie die niet geopend kan worden.
    Geen preview preset, file of codec kan geassocieerd worden met deze sequence preset.

Heb je de bestanden die van de pc komen omgezet?

Met andere woorden een pc werkt graag met avi. Volgens mij is dit niet zo maar op de mac te gebruiken.
    Misschien dat je de bestanden in je sequenties op je pc even om moet zetten naar mov.?

Bijdrager
    shanna61

Bijdrager
    igroenen

@shanna61, bedankt het is gelukt met de tweede link.
    Bedankt allemaal!

Bijdrager
    shanna61

Fijn dat het gelukt is.:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.