5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    guest123

premier. 4.0. Slecht beeld bij het converteren naar avi

Hallo ik heb zojuist premiere elements 4.0 gehaald,

Ik heb mijn film van 1 uur, omgezet naar avi, door export film te doen Hij deed er 40 min over. Nu is de kwaliteit erg slecht en zitten er vele streepjes in het beeld (vooral bij bewegingen) Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Dit heb ik gedaan:

Export movie- etrire timeline
    file type: microsoft DV avi
    Bij settings general
    Groetjes

Bijdrager
    Anillusion

Waar wil je de film uiteindelijk op afspelen? Als je namelijk een DVD wilt maken die je op tv af wilt spelen. of de film terug op tape wilt zetten om op tv af te spelen: negeer de strepen nu even. Ik neem aan dat het probleem er ongeveer zo uitziet als het beeld hieronder:

Dit zijn interlace-lijnen die nu even zichtbaar worden omdat er 50 halve beelden (fields) in 25 hele beelden per seconde worden gestopt. Op een computer monitor is dit heel goed zichtbaar omdat computer monitors alleen hele beelden kunnen laten zien, maar op een TV zul je helemaal niks zien van de lijnen, omdat zo’n apparaat er voor is gemaakt om die halve beelden te verwerken.

Is de film enkel bedoeld om op de computer af te spelen, dan kun je er voor kiezen om een de-interlace filter over de film te gooien. Hoe dit precies werkt onder Premiere Elements? Geen idee, ik heb er nog nooit mee gewerkt.

Bijdrager
    guest123

Dank je ik ga hem even branden en kijken of het dan zonder streepjes is.
    :wink:

Bijdrager
    Nietzman

Da’s een stukje windowssoftware, right? Either way moet het ook vast wel een deinterlace-filter aan boord hebben.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je de film gaat branden op dvd, waarom dan in hemelsnaam een avi ervan maken? gewoon een dv-pal quicktime, die in idvd en branden maar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.