10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Bloemie

Prel bestand???

Hi Allemaal,

ik heb een filmpje gekregen in een .prel bestand. Zegt mij niks. Mn MacBook krijgt het niet open. Wie weet hoe dat werkt??

THNX

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is een bestand wat gemaakt is met Adobe Premiere.

Als je die software niet hebt, vraag dan de afzender om het te converteren naar een gangbaar formaat. Bijv. .avi, .mpg of .mov, die kun je wel openen.

Bijdrager
    sedikit

Even googlen: .prel is een (Adobe) Première Element- bestand. Dubbelop: SunKeeper was me nèt voor.

Bijdrager
    Tomac5
    Bijdrager
    MouseMighty

Ah een LMGTFY link, die hebben we gelukkig ook nog noooooit gezien:roll:

Bijdrager
    YoYelloW
    MouseMighty op 30 januari 2014

Ah een LMGTFY link, die hebben we gelukkig ook nog noooooit gezien:roll:

wat bedoel je daar precies mee?

Bijdrager
    mtersteege
    YoYelloW op 30 januari 2014

wat bedoel je daar precies mee?

Is sarcastisch…

Bijdrager
    SunKeeper

Verder ook heel erg irritant. Ongeschreven regel die allang geleden is afgesproken dat dat soort links niet op OMT neergeplant hoeven worden.
    Het niveau ligt toch hopelijk hoger dan dat flauwe gedoe. Als je niet wilt antwoorden of je weet geen antwoord laat dan maar zitten en post niets.

Sorry voor de zeurtoon.:|

Bijdrager
    Tomac5

Was meer bedoeld van: met behulp van Google vind je net zo snel – zo niet sneller – het antwoord op je vraag.
    Maar excuses als dat mensen irriteert

Bijdrager
    jf
    SunKeeper op 30 januari 2014

Ongeschreven regel die allang geleden is afgesproken dat dat soort links niet op OMT neergeplant hoeven worden.

Ik zit nou inmiddels al een kleine 7 jaar op dit forum, maar dit had ik even niet meegekregen. Maar ja, ik hoor dan ook niet bij de in-crowd die dat soort “ongeschreven regels” blijkbaar onthouden wordt.

LMGTFY is een beetje “oud nieuws”, maar toch een redelijk effectieve manier iemand te laten weten hoeveel je al niet te weten kunt komen door simpelweg even te googlen.

Het was wel een beetje overbodig nadat notabene twee forumleden al een antwoord hadden gegeven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.