7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Preinstalled software

Gegroet allen,

Gisteren trotse eigenaar geworden van een macbookpro, en ‘k vind het heerlijk.
    Na de eerste installatie zag ik dat macos standaard 18gb in beslag nam. Ik heb dan opnieuw macos geinstalleerd en garageband en enkele printerdrivers willen weglaten. Nu blijkt dat dit niet wil lukken. Hij installeerd telkens toch alles, terwijl ik het bij de installatie uitvink.

Kan ik het nu nog weg doen of kan het enkel bij de installtie. (Het is al 2x mislukt).

Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon beginnen met alle printer-drivers weg te gooien behalve die van het merk van jouw printer.

Bibliotheek > Printers

Dat scheelt alvast wat.

En deze kunnen vast ook wel (bijna allemaal) weg:

Bibliotheek > Modem Scripts

Bijdrager
    sypie

Wat kies jij dan als je installeert: archiveer, wissen, of “gewoon” er overheen installeren? Die laatste optie zorgt er inderdaad voor dat er niets verloren gaat maar alles hersteld wordt. De wis en de archiveer optie zijn het beste.

DIT topic ook bekeken? unSOUND heeft daar een heel mooi verhaal van gemaakt.

Bijdrager
    Oppie

Niet zo moeilijk doen; gooi de Garageband loops weg en iDVD templates, dat scheelt een paar Gig. Voor de rest gewoon lekker aan het werk gaan, en je van te voren niet druk maken.

Bijdrager
    karllaurent

Waar je ook ca. 1 Gb mee kwijt geraakt is DeLocalizer http://www.bombich.com/software/local.html
    Het draait ook op Intel-Macs met OSX.4
    Met dit progje haal je alle overbodige talen uit je systeem: Chinees, Koreaans, Pools enz.
    Het is gratis

Bijdrager
    dennisgodderie

Ik heb het tooltje gebruikt, garageband in spotlight ingetikt en alles wat ik vond eruit gekieperd en in de library wat printer drivers weg gedaan… Hielp iets, maar niet echt veel… nog wat zoeken dan maar:)

Bijdrager
    Oppie

Hielp niet?
    Alleen al die loops is 2GB aan ruimte; in HD/Bibliotheek meen ik me te herinneren.

Van de andere kant: hoeveel ruimte heb je nog over? Oftewel: waar maak je je druk over? 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.