8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

pre upgrade naar high sierra vraag

Goeie middag,

Is er hier iemand bekend met het programma Paragon NTFS?
    Mijn interne HD van mijn mac is mechanisch, dus ik vraag me af of dit zin heeft om te instaleren, zodanig dat High Sierra wel met de voordelen en snelheid van het nieuwe bestandssyteem draai, zelfs al heb in geen SSD ?

THx

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het “nieuwe” bestandssysteem werkt niet met jouw interne HD…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Verder, je bent fotograaf.
    Mocht je een Wacom tablet gebruiken om te retoucheren, bedenk dat die nog niet werkt onder High Sierra.

Bijdrager
    Q-collective

Inderdaad, APFS zal niet voor jouw systeem worden gebruikt:

Wanneer u macOS High Sierra installeert op de interne solid-state schijf (SSD) van een Mac, wordt deze schijf automatisch geconverteerd naar APFS. Fusion Drives en harde schijven (HDD’s) worden niet geconverteerd. De overgang naar APFS kan niet worden geweigerd.

Bijdrager
    Johnyw

@eagerb0bnerd daar ben ik me terdege van bewust hoor. Juist daarom draait hier nog lekker Sierra

Bijdrager
    Johnyw

@joopjoopjoop @q-collective Bedankt mannen, dat weet ik dus nu.
    Misschien moet ik wel een SSD in mijn Mac laten plaatsen, of kan ik dat zelf ? Anders, een goeie tip (ik woon in België)

Bijdrager
    Franky Mac

? Paragon NTFS is een programma dat ervoor zorgt dat je met je Mac partities en externe disks kunt lezen/schrijven die door Windows met hun filesysteem NTFS zijn geformatteerd.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@johnyw,

Als je twijfelt of je dat zelf kunt kan je er beter niet aan beginnen..

P.S. Heb je een iMac met platte zijkanten dan is het een stuk eenvoudiger dan bij de latere modellen die helemaal dichtgeplakt zitten.

Mocht je nog garantie hebben dan ben je die doorgaans kwijt na een dergelijk ingreep!

Is dit ook Vlaams?, “bezint eer ge begint”

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.