26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

Pre-order iPhone 7+ bij Coolblue

Ik heb mijn iPhone 7+ 128Gb zwart in een Pre-order bij Coolblue besteld.
    Volgens orderlevering zou hij op zaterdag 17 september geleverd worden.

Nu was ik benieuwd wanneer Coolblue mij een berichtje verstuurd voor verzending, dus ff in mail geklommen.

Dit was hun antwoord:

“Bedankt voor uw e-mail en bestelling bij Coolblue. Ik kan mij goed voorstellen dat u graag wilt weten hoe het zit met uw iPhone. Helaas is het nog niet concreet te zeggen wanneer de iPhone wordt geleverd. Dit is geheel afhankelijk aan de voorraad die wij krijgen van Apple. Wel is het de bedoeling iedereen op de dag van release van dit toestel te voorzien. Helaas kan ik hier geen garantie op geven en wil ik u adviseren om nog even geduld te hebben.
    Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.”

Helaas was dit niet het antwoord op mijn vraag, dus nog even gereageerd.

“Hartelijk dank voor uw reactie. Mijn excuses voor de onduidelijkheid!
    Op het moment dat wij uw telefoon inpakken ontvangt u een bericht. Dit is een dag voor de leverdag. Zodra de telefoon verzonden is ontvang u weer een bericht.
    Een dag van te voren dus! In de nacht zelf ontvangt u ook een track- en tracecode.
    Met vriendelijke groet,”

Dus mogelijk a.s. donderdag of vrijdag mogen we een berichtje verwachten.

Ik ben benieuwd wie er allemaal een mailtje krijgen;-)

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  vuurvreter.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  vuurvreter.

Bijdrager
    Shmoo

Het is wat he een nieuwe iPhone bestellen.. En dit keer hoef je niet eens de communie te doen om een cadeautje te krijgen.:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gewoon cancelen, over 3 dagen naar een Apple store gaan…

Wel een ‘echte’ Apple Store, Haarlem, Amsterdam, Den Haag… en niet bij een simpele wederverkoper die altijd door Apple in wacht worden gezet tot ze zelf voldoende over hebben..

Bijdrager
    Odiebla

Coolblue laat je dit jaar vooraf betalen. Er schijnen vorig jaar nogal veel mensen iPhones overal en nergens gereserveerd te hebben waarbij ze dan de eerst leverende aannamen aan de deur en de rest allemaal weigerden. Coolblue zat zo met een hoop spook-reserveringen die capaciteit van echte welwillende mensen (zoals ik) in beslag namen (iPhone is gemiddeld 2 dagen in transit, de retour moet verwerkt worden (+1 dag) en moet opnieuw uitgeleverd worden aan een nieuwe klant (+1 dag)).

Coolblue heeft @vuurvreter al toegezegd om op zaterdag (wat dus niet bij launch is) uit te leveren, dan zullen ze dat ook doen. Vrijdagavond of zaterdag heel vroeg zul je een bericht krijgen hoe laat dat ongeveer is. Gewoon geduld hebben, het is een freaking telefoon, geen heilige graal.

Bijdrager
    vuurvreter
    Odiebla op 13 september 2016

Gewoon geduld hebben, het is een freaking telefoon, geen heilige graal.

Ik meende dat ook niet te hebben geschreven:angel:
    Was gewoon benieuwd i.v.m. andere verplichtingen op a.s. zaterdag;-)

Las trouwens op iCulture (waar ik niet meer kan/mag reageren n.a.v. een opmerking richting @Gonnyvanderzwaag) dat er iemand beweert te kunnen zien dat hij nummer 88 is op de (wacht)lijst.

Zijn er meerdere die deze ervaring hebben?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  vuurvreter.

Bijdrager
    Odiebla

Ik meende dat ook niet te hebben geschreven

En vervolgens zeg je:

Heb nou gewoon geduld. Coolblue informeert je echt wel, zo goed mogelijk. Als je nu niets weet dan is er ook niets te vertellen.

Bijdrager
    koen
    vuurvreter op 13 september 2016

Las trouwens op iCulture (waar ik niet meer kan/mag reageren n.a.v. een opmerking richting @Gonnyvanderzwaag) dat er iemand beweert te kunnen zien dat hij nummer 88 is op de (wacht)lijst.

Nee hoor, ik kan daar nog gewoon posten.:lol:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    vuurvreter

@koen

Kennelijk was ik niet duidelijk genoeg:wink:
    Maar ik bedoelde eigenlijk hoe je kon zien welk nummer je bent op de wachtlijst:)

Bijdrager
    Odiebla

Dat kan je niet, je staat niet op de wachtlijst. Je bent ingepland voor levering.

Misschien moeten we dit onderwerp nu sluiten, want het begint een beetje eentonig te worden:)

Bijdrager
    vuurvreter
    Odiebla op 13 september 2016

Dat kan je niet, je staat niet op de wachtlijst. Je bent ingepland voor levering.

Verklaar je nader?

Bijdrager
    Odiebla

Ze hebben toch gezegd dat je zaterdag je telefoon krijgt? Dan ben je ingepland voor levering op zaterdag en sta je niet meer op de wachtlijst. Als je nog niet ingepland bent sta je op een wachtlijst, bijvoorbeeld omdat Coolblue nog niet genoeg voorraad heeft.

Ik snap niet wat je nou precies wil? Je hebt al een keuze gemaakt, je weet wanneer je hem krijgt (zaterdag). Wat wil je nou nog meer (behalve weten op welke plek je op de lijst staat)? Wat probeer je te bereiken?

Als je wil weten hoe laat je hem zaterdag krijgt : dat weet je vrijdagavond/nacht/zaterdagmorgen pas als Coolblue’s koerier een rit planning heeft gemaakt en ze weten hoe laat ze ongeveer bij jou zijn. Eerder niet…

Nu wel duidelijk?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Wat heeft de opmerking over iCulture te maken met dit onderwerp? Is er een reden waarom dit hier vermeld moet worden?

Bijdrager
    Shmoo

Het is ook allemaal hogere wiskunde niet.

Bijdrager
    MacAanZee

Een iPhone is geen Heilige Graal, maar het komt er wel erg dichtbij :lol: Iedere dag, ieder uur dat je ‘m eerder in je handen hebt is er één. Dat had ik vroeger met nieuwe albums van David Bowie ook. Als ik ‘m ergens anders in het land 1 dag eerder kon krijgen, reisde ik het halve land door met de trein:)

Bedrijven, Apple dealers en telefoonproviders zijn allemaal afhankelijk van wat Apple ze levert en daar horen ze van tevoren niets over. Daar is Apple altijd heel arrogant mee. In eerdere jaren was dat nog veel erger. Dan kregen sommige van de grotere dealers, zoals iCentre een stuk of tien iPhones op de leverdatum. Echt een drama. Ik heb nog een keer een jaar lang (!) op de iCentre wachtlijst gestaan voor een nieuwe iPhone, om er zeker van te zijn dat ik er een kreeg. Ik denk dat dat bij de eerste iPhone was die in Nederland leverbaar was, de iPhone 3G. Het werkte en ik was de allereerste, ’s ochtends om 9 uur. Toen moest Centre nog de T-Mobile abonnementen zelf regelen en daar hadden ze geen ervaring mee. Het was een drama. Duurde anderhalf uur voordat dat via de computer geregeld was of zo.

Ik heb nu vrijdagochtend 9 september vroeg besteld bij de zakelijke afdeling van T-Mobile, via het bedrijf waar ik werk. Er werd toen gezegd dat hij vrijdag 16 september geleverd zou worden. Maandag even gebeld daarover. Nu zeggen ze het niet te weten; afhankelijk van Apple, blabla, en ze denken, hopen dat ik deze vrijdag een mail krijg van hun koeriersdienst om een afspraak te maken over de levering. Als dat zo gaat heb ik hem dus niet deze vrijdag, ondanks de belofte, maar pas volgende week waarschijnlijk.

Kopen bij Apple zou handiger zijn, maar in dit bedrijf kopen ze altijd in combi met een verlenging van het abonnement. Ik ben al lang blij dat ik meteen een nieuwe kon bestellen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  MacAanZee.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    jonahke

Heeft er iemand al meer informatie ontvangen over de exacte leverdatum bij Coolblue?

Bijdrager
    Odiebla

Ja. Dat staat hier toch boven?

Bijdrager
    1010

Volgens coolblue is de voorraad te klein om iedereen vandaag de iPhone te kunnen versturen. Coolblue zou een mailtje sturen op het moment dat jouw iPhone wordt verstuurd. Heeft iemand hier al een mailtje gehad? Ik ben namelijk erg benieuwd of ik er nog bij zit of niet.. En weet iemand wanneer de eerstvolgende levering is?

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  SusanUSA.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    1010

Wat gaaf SusanUSA! Mag ik vragen welke dag/tijdstip jij hem hebt besteld?

Bijdrager
    jonahke

En welke modellen?:)

Bijdrager
    Odiebla

Coolblue belt je om een leverafspraak te maken. Bij mij is die vorige week gemaakt, voor morgen. Ik heb nog geen mail of SMS gehad over het tijdstip overigens. Nou hoor ik net van Coolblue dat de leverafspraak ook nog eens onder voorbehoud is, aangezien men niet weet hoeveel toestellen men heeft en of ze toereikend zijn.

Ergo, als er nog geen leverafspraak met je gemaakt is dan ga je hem zeker niet vandaag of morgen krijgen. Ze gaan je eerst bellen.

Bijdrager
    vuurvreter

STATUS IPHONE 7 EN IPHONE 7 PLUS

Eerste voorraad: 16 september.
    Update 16 september:
    Het goede nieuws: vandaag is de eerste levering iPhone 7 en 7 Plus binnen gekomen. Het slechte nieuws: zoals verwacht is de levering zodanig klein dat we niet alle pre-orders kunnen uitleveren. Ondanks het feit dat dit de verwachting was, is het natuurlijk nog steeds erg vervelend. We doen ons uiterste best om zo spoedig mogelijk voldoende voorraad te hebben en alle pre-orders uit te leveren. Helaas zijn we hiervoor afhankelijk van wat Apple aan ons levert. Vanwege de verwachte drukte is het raadzaam om niet de klantenservice te bellen met vragen over je pre-order. Ook zij kunnen niet meer inzicht geven in de status van je bestelling. Alle informatie die we hebben zullen we via updates publiceren op deze pagina. Excuus voor het ongemak, hopelijk kunnen we rekenen op je begrip.

http://www.pdashop.nl/advies/meer-informatie-over-pre-ordering.html

Bijdrager
    Loyd

Ik heb de 14de een zwarte 7 plus 128 gb besteld bij coolblue maar ook nog niets gehoord.

Bijdrager
    Odiebla

Ik heb mijn preorder geannuleerd nadat ik erachter kwam dat mijn vooruit betaling helemaal niet wilde zeggen dat ik zeker was van levering op de gemaakte leverafspraak. Ik was ook best wel pissed dat Coolblue net deed alsof mijn bestelling zeker was van levering, vorig jaar ging dat er veel eerlijker aan toe (eerlijk gezegd dat de wachtrij inkomen was en géén prepayment).

Ik ga geen 600 euro bijbetaling open laten staan als ik misschien wel twee maanden (zoals het er nu naar uitzien) moet wachten. Als Coolblue in die twee maanden failliet gaat ben ik m’n geld kwijt.

Bijdrager
    vuurvreter
    Odiebla op 24 september 2016

Ik heb mijn preorder geannuleerd nadat ik erachter kwam dat mijn vooruit betaling helemaal niet wilde zeggen dat ik zeker was van levering op de gemaakte leverafspraak.

Je kwam nogal betweterig over in een van je eerste berichten, maar kennelijk heb jij je mail niet goed gelezen.

In de mail stond duidelijk “VERWACHTE LEVERDATUM” en daar waren mijn vragen op gebaseerd.

Misschien klinkt dit als na trappen, maar zo is dit absoluut niet bedoeld, ik reageerde bewust niet meer op je uitspraken;-) .

Hopelijk vind je ergens anders (en sneller dan mij) je “Heilige graal”:wink:

Bijdrager
    Odiebla

Je moet niet slap ouwehoeren als je geen kennis van feiten hebt. Ik heb nooit mail gehad, ik werd na mijn bestelling gebeld om een “leverafspraak” te maken. Er is nooit “onder voorbehoud” tegen mij gezegd. En zeker toen er werd gezegd dat ik ook vooraf moest betalen werd de suggestie gewekt dat mijn levering vast stond.

En de iPhone is voor mij absoluut geen heilige graal. Maar zeik lekker nog effe door hier ok?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.