21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

PPS openen

Beste,

Ik heb wat problemen met de computer van mijn opa en oma.
    Ze hebben weer een hardnekkige virus en dus dacht ik eraan om voor een MacMini of tweedehandsje te zorgen.
    Het probleem echter is dat ze persé moeten kunnen PPS’jes openen.
    Is er hier een programma voor? Office for mac 2003 kan ze echter niet openen…

MVG, Edward

Bijdrager
    Soulshaker

mss dat dit je kan helpen

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e25cb1e5-209c-4a58-b283-23e84b616477&DisplayLang=en

maar wat is het verschil tussen pps en ppt
    Vrij dom van die microsoftmanne om dit niet compatible te maken met de nieuwste office

Inactief
    Anoniem

Had ik ook al gezien, maar werkt enkel onder OS 9 (classic) dus dat is geen oplossing…

Bedankt

Bijdrager
    Soulshaker

NeoOffice kan het lezen

kan je gratis downloade (freeware)

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

Bijdrager
    MouseMighty

Probeer een trial van iWork van Apple. Misschien dat Keynote het kan openen?

Inactief
    Anoniem
    ”MouseMighty”

Probeer een trial van iWork van Apple. Misschien dat Keynote het kan openen?

Ik heb hier op onze machine’s iwork, maar de overgangen etc, werken dan niet, ik zal even kijken voor neooffice.

Tnxx

Inactief
    Anoniem

Njaa, ik heb het nu ook al geprobeerd met Office 2008 for Mac. Maar die weet er ook geen raad mee…
    Spijtig, dat word weer een dell ofzo…

Mvg, _EdsE_

Bijdrager
    roy

Office 2008 kan niet overweg met overgangen in een powerpoint gemaakt op windows :x Waar slaat dat nu weer op!!

Inactief
    Anoniem

Tjaaa, eerlijk gezegd kijk ik daar al niet meer van op hoor…
    Blijkbaar gaat het enkel onder PowerPoint 2003 of XP.

Bijdrager
    Soulshaker

wtf, ga je nu alleen voor dat stom pps bestand een dell kopen?
    Waarom zet je er dan geen xp als 2de OS er op?
    En waarom zijn die pps bestanden nu zo belangrijk?

:o

Inactief
    Anoniem

Tjaa, het is niet voor mij eh.
    Maar ik weet nog niet direct wat ik ga doen, ik wacht wel nog evan af.

Bijdrager
    Gates

Bedoel je iets als bestandsnaam.ppt.pps? Die bestanden kan ik wel openen met Office for mac.

Moderator
    unSOUND
    ”BillGates”

Bedoel je iets als bestandsnaam.ppt.pps? Die bestanden kan ik wel openen met Office for mac.

Misschien moet je eens de eerdere posts lezen… :wink:

ik heb het nu ook al geprobeerd met Office 2008 for Mac. Maar die weet er ook geen raad mee…

Bijdrager
    tommy666

probeer een om (gewoon in de Finder) van de bestandsnaam *.PPS de bestandsnaam *.PPT te maken. Dit is het enige echte verschil tussen een .PPT en een .PPS.

Bijdrager
    Gates
    ”unSOUND”
    ”BillGates”

Misschien moet je eens de eerdere posts lezen… :wink:

ik heb het nu ook al geprobeerd met Office 2008 for Mac. Maar die weet er ook geen raad mee…

Misschien had ik dat gelezen, waarna ik het vreemd vond dat ik wel een bestand met “.pps” erin kan openen met Office en hij niet:wink:

Bijdrager
    MouseMighty

Misschien kan je dan ook even vertellen met welke versie van Office jij het wel open krijgt en of alle overgangen dan ook goed werken?

Moderator
    unSOUND
    ”BillGates”

Misschien had ik dat gelezen, waarna ik het vreemd vond dat ik wel een bestand met “.pps” erin kan openen met Office en hij niet:wink:

Als alle .pps bestanden ter wereld identiek waren zou dat inderdaad vreemd zijn. Helaas hebben we te maken met tientallen verschillende versies ( verschillende versies van Office, verschillende instellingen, overgangen, ingevoegde bestanden, macro’s, en meer van die dingen ) die wel allemaal dezelfde extensie voeren. Dat de ene .pps dus werkt, is dus helaas geen enkele garantie dat de volgende ook werkt.

Bijdrager
    Gates

@MouseMighty:
    Het gaat om 2008. De presentatie bevat geen speciale effecten/overgangen. Het gaat namelijk om sheets voor hoorcolleges (en daar hoeft een docent zich natuurlijk niet voor uit te sloven).

@unSOUND
    Kijk.. dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd.

Inactief
    Anoniem

Ik zie dat ik weer veel reacties heb, bedankt.
    Maar ik heb mijn windows skillz op die pc van hun gebruikt en windows opnieuw geïnstaleerd.
    Waardoor hij weer ging, dus laat ik ze het nog een tijdje met die pc doen.

Bedankt voor alle antwoorden.

Bijdrager
    tommy666

iWordfreak:

heb je mijn reactie op de vorige pagina gelezen? Deze kan je een eindje vooruit helpen denk ik.

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik Office for Mac 2004 en kan alle *.PPS en *.PPT documenten die ik op de windowscomputer gemaakt hebt zonder problemen openen in powerpoint.

m vr gr
    mowat

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.