11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ckafe

PPD Xante Accel-a-writer 4N

Is er iemand van de forumgebruikers die nog met een Xante Accel-a-writer 4N werkt onder 10.8.4?
    Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om te printen. Ook kan ik geen verbinding krijgen via ethernet. De laatste te downloaden PPD is van september 2011 (versie 4.1)
    ’t Is een hele mooie printer, maar als-ie print vind ik hem nog mooier.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Hou de printer voor de camera van je computer, dan ziet hij de printer wel.

Bijdrager
    ckafe

Zo’n meeuw, daar heb je niet echt veel aan…

Niemand een echte oplossing?

Bijdrager
    joepmac

Eerst maar eens checken op het display wat het IP adres is en of je het kan benaderen via je Mac.
    ik denk dat je printer op een ander netwerk/subnet draait dan je Mac.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    ckafe op 15 juni 2013

Zo’n meeuw, daar heb je niet echt veel aan…

Niemand een echte oplossing?

hahaha:D vrolijk je een grap niet op ?

ehm opties : http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=Xante+Accel-a-writer+4N+apple&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=XdS8UYOpAamw0QWcj4GwCw
    google niet geholpen nog?
    ip nummer checken.
    ip nummer pingen.
    drivers volledig uninstalleren en opnieuw installeren ook al geprobeerd?

Bijdrager
    ckafe

Alle genoemde mogelijkheden uitgeprobeerd en uiteraard flink gegoogled. Helaas zonder resultaat.
    De printer maakt uitsluitend hele mooie proefpagina’s als je die optie meteen op de printer selecteert.
    Via de MacPro, ook na gewijzigd en aangepast IP-nummer geen ethernet verbinding mogelijk.
    Kabels ook gecontroleerd.
    Dit behoort wellicht tot de mysteries die ons in het hiernamaals worden verklaard, want zelfs Joepmac kwam er ter plaatse niet uit.

Meeuw. als je mijn gifje in Photoshop even verkleint, kun je deze mooi als avatar gebruiken. Da’s pas humor en daar word ik vrolijk van. Heb ik ook niet voor niets een uur zitten Photoshoppen.

Allen bedankt.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

ik ben de gekste nog niet, maar je zal hem echt voor mij moeten verkleinen:)

Bijdrager
    ckafe

Zo’n Meeuw, daar heb je tenminste wat aan…

Ik ben me aan het verdiepen in het fenomeen IP-nummers en heb ontdekt dat mijn kleurenlaserprinter ook zo’n nummer heeft, maar die print alleen via USB en niet via het ook aangesloten ethernettouwtje. Het IP-adres van de kleurenprinter is evenals dat van de Xante Accel-a-writer 4N niet te pingen.
    Zijn er nog meer algemene IP-dingen die ik zou kunnen uittesten door ze in het netwerk te hangen?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ja sorry ckafe, even door de flauwheid heen komen en langzaam starten. Maardan gaat deze scheitmeeuw hard aan de slag.

Je wil testen of je iets anders kan pingen dan je accel 4N printer?
    je modem is makkelijk te pingen. Als je bij netwerk instellingen de gateway ziet (meestal 192.168.0.254 of 192.168.0.1)
    Dan krijg je ping resultaat terug.

Weet niet hoeveel je verstand heb van ip nummers. Je printer moet in de zelfde subnetmask staan en dezelfde ip range (192.168.0.XX)

Bijdrager
    ckafe

Meeuw, alweer bedankt.
    Al de door jou genoemde zaken heb ik gedaan en/of gecontroleerd. De printers staan inderdaad beide in dezelfde subnetmask en ook de range klopt. De accel 4N heeft IP 192.168.2.51 , maar is op geen enkele wijze te pingen. Volgens Joepmac is de printerpoort waarschijnlijk kaduuk. Ook wanneer ik de printer rechtstreeks via een (gecontroleerde!) ethernetkabel aan de MacPro of aan de MacBook hang, kan ik geen contact krijgen (of heeft dat laatste geen zin?). De Accel 4N heeft ook een USB ingang, maar via die ingang kan ik helaas ook niet printen. Bij de kleurenprinter (Epson Aculaser C2600) lukt dat laatste gelukkig weer wel. Uiteindelijk heb ik veel tijd en geduld om alles, hoe vreemd het soms ook mag zijn, uit te proberen. Ik correspondeer zelfs met een meeuw. Alleen bidden heb ik nog niet gedaan, maar dat ligt niet zo in mijn aard. Dit alles is overigens niet van levensbelang, want ik gebruikte de Accel in het verleden rijwel alleen bij mijn zeefdruk-hobby. Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe het kan dat het ding niet meer doet wat-ie doen moet, terwijl er perfecte proefprintjes uit komen.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ckafe, als je op usb wil printen, zullen de drivers weer opnieuw geinstalleerd moet worden, voor usb.
    192.168.2.51 vind ik een raar ip nummer. 192.168.1.xx of 192.168.0.xx is normaler bij thuis gebruik, of je moet je modem of router zelf geconfigureerd hebben….
    Wat is het ip nummer van je laptop zelf ?
    De driver heeft waarschijnlijk (heb ik wat minder verstand van ) ook een ip nummer ergens ingesteld misschien? Als die niet overeen komt met het werkelijke ip nummer….gaat ook niet werken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.