9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jort99b

PPC op Lion

Hey allemaal,
    Ik moet voor school een programma gebruiken, hier is een ppc, windows en linux variant van.
    Ik heb een iMac Late 2011 dus ik kan geen OS X 10.6 draaien.
    Via de windows versie via Wine kan ook niet want er staat een copyright op.
    Weet iemand een oplossing, of is die er niet?
    Alvast bedankt, Jort

Inactief
    Anoniem

Over welk programma gaat het ?

Bijdrager
    computer space

Waarom kan de Windows versie niet. Draai die gewoon in Virtual Box, dat werkt prima. Wine is maar halfbakken.

Bijdrager
    jort99b

Hij ziet de dvd/cd niet…

Bijdrager
    jort99b

Oh ja ik heb VirtualBox versie 4.2.6

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Naast VirtualBox moet je ook nog een exemplaar van Windows hebben om daarin te installeren, wil je er Windowsprogramma’s mee kunnen gebruiken.

Bijdrager
    jort99b
    Jakko op 23 januari 2013

Naast VirtualBox moet je ook nog een exemplaar van Windows hebben om daarin te installeren, wil je er Windowsprogramma’s mee kunnen gebruiken.

Ja ik heb nog wel ergens een licentie liggen van Windows 7 geloof ik…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Stop dan een CD of DVD met Windows in de computer, of verbind VirtualBox met een schijfkopie daarvan, maak een nieuwe virtuele machine aan in VirtualBox (als het goed is zou hij de CD/DVD/schijfkopie moeten vinden en instellingen voor de virtuele machine moeten kiezen die daarbij passen), en start je virtuele machine op. Als het goed is zou Windows daarna moeten installeren, zodat je dan je programma voor school daarin weer kunt installeren.

Bijdrager
    jort99b

Ik bedoelde dat nadat ik Windows had geïnstalleerd, hij de dvd van het programma niet zag. Ik kwam er vandaag trouwens achter dat ik Windows er al op had staan. Ik denk dat ik het maar via Bootcamp ga doen. Wel jammer dat Apple de ondersteuning voor PPC eruit gegooid heeft. Zorg er dan op zijn minst voor dat je Rosetta nog los kan downloaden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.