12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

ppc naar intel

Ik ga van PB naar MBPro wanneer mijn spaarvarkentje ooit eens slachtrijp is.
    Kunnen apps + bijhorende data dan zo maar mee ?
    Ik bedoel: draaien niet-universals ook op intel ?
    Bv.:
    -Appleworks
    – ILife
    -IWork
    -OmniOutliner
    -iBiz (facturatie)
    -Blog.Mac
    -Fetch
    -Office
    -Google Docs&Spreadsheets

Moderator
    unSOUND

Bijna alle niet-universal apps werken op een Intel, alleen wat langzamer. Rosetta vertaalt de PPC code naar Intel code. Niet-universal Apps die gebruik maken van systeem-extensies of de systeemvoorkeuren kunnen niet door Rosetta vertaald worden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij een nieuwe MacBook Pro zit de volgende software al bij:
    – iLife
    – Omnioutliner (dacht ik)

De volgende (gratis) software is ook Universal Binary:
    – Skype
    – Transmit én Fetch (beide goede FTP-programma’s)

De volgende software is *niet* Universal Binary, maar werkt in principe wel gewoon
    op een Intel Mac… geheugen is wel een belangrijke factor.
    – Microsoft Office

Van deze software weet ik het niet, maar dat kun je zelf uitzoeken via de websites
    van de developers uiteraard;)
    – Appleworks
    – iBiz
    – Blog.mac (wat is dit eigenlijk?)
    – Google Docs en Spreadsheets

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    www.project-euh.com
    ”johannes”

-Google Docs&Spreadsheets

Dat draait toch in je webbrowser. Dus dat moet gewoon werken.

Bijdrager
    MrAcid

Google Docs en Spreadsheets is een online applicatie dus dat werkt ook gewoon.

[size=9:2057f956ef]Te laat.[/size:2057f956ef]:)

Bijdrager
    wouwout

Ik ga ook van ppc naar intel (ergens binnenkort).

Even voor de zekerheid: als ik op mijn ppc mac ooit een universal binary heb geïnstalleerd, en die straks op mijn intel mac overzet met de migratie-assistent, dan loopt alles meteen prima? Dus alleen een nieuwe versie downloaden als ik een programma heb dat destijds niet als universal binary was geinstalleerd?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is misschien persoonlijk, maar zelf zou ik een gewone schone installatie doen,
    inclusief alle (al dan niet Universal Binary) programma’s opnieuw installeren. De
    bestanden en eventuele instellingen (mailfolder, voorkeuren e.d.) kun je dan wel
    overzetten (handmatig).

Op de een of andere manier doe ik met de overstap van PPC naar Intel gewoon een
    schone installatie… voor de zekerheid. Het is tenslotte een behoorlijk andere structuur.

Bijdrager
    iJoost

Ach… Ik doe eigenlijk nooit een schone installatie (in plaats daarvan hou ik ‘m een beetje schoon) en over de Migratieassistent om alles over te zetten ben ik zeer tevreden. Smaken verschillen.;-)

Bijdrager
    macbos
    ”joram”

Het is misschien persoonlijk, maar zelf zou ik een gewone schone installatie doen,
    inclusief alle (al dan niet Universal Binary) programma’s opnieuw installeren. De
    bestanden en eventuele instellingen (mailfolder, voorkeuren e.d.) kun je dan wel
    overzetten (handmatig).

Op de een of andere manier doe ik met de overstap van PPC naar Intel gewoon een
    schone installatie… voor de zekerheid. Het is tenslotte een behoorlijk andere structuur.

Inderdaad, ik heb alles van mijn Macmini G4 naar mijn Macmini intel overgezet via firewire, maar mijn niet intel draaide niet echt stabiel. Ga dit weekend toch maar een schone installatie doen.

Bijdrager
    gipsman

Blog.Mac is een zgn. mac-vriendelijk blogapp.
    Het werkt nauw samen met de iDisk.
    Het is shareware , ca. $28 denk ik.

http://www.largemouthsoftware.com/blogmac.html

Bijdrager
    MrAcid
    ”johannes”

Blog.Mac is een zgn. mac-vriendelijk blogapp.
    Het werkt nauw samen met de iDisk.
    Het is shareware , ca. $28 denk ik.

http://www.largemouthsoftware.com/blogmac.html

Dat werkt in ieder geval ook gewoon op een Intel Mac, aangezien het een Universal Binairy is.

Bijdrager
    TGV

Ik heb eergisteren de overstap op m’n werk gemaakt met Migration Assistent en dat ging goed, op één ding na: kennelijk vern*kt de migratie iets in het QuickTime Framework, want toen ik iCal startte, kreeg ik een foutmelding over een QuickTime functie, toen ik QT Player startte, kreeg ik een foutmelding over een QuickTime functie, etc. Toen heb ik QT opnieuw gedownload en geïnstalleerd en daarna werkte alles zoals het hoort.

Overigens, de MA kopieerde wel applicaties van de oude naar de nieuwe schijf, maar liet de nieuwere versies van Safari, Mail, etc. ongemoeid.

En verder: iWorks is Universal; AppleWorks niet en zal dat ook nooit worden: naar ik begrepen heb staat de ontwikkeling daarvan stil.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.