7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Appol84

PPC-applicatie in VMware Fusion (met 10.6) start niet op, wat nu?

Ik vraag me of of iemand hier een oplossing weet voor mijn probleem?

Omdat ik nogal gehecht ben aan het antieke e-mailprogramma Eudora (lang verhaal, andere discussie) wil ik dat op mijn gloednieuwe Macbook Air draaien. Dat moet kunnen, nu ik onder VMware Fusion 5 de Snow Leopard Server (10.6) emuleer. VMWare draait als een zonnetje, maar als ik Eudora wil opstarten bouncet het icoon heel even in mijn Dock zonder dat het opstart… ik krijg ook geen foutmelding… er gebeurt gewoon helemaal niets.

Specs hardware/software
    – MacBook Air 1.7 GHz Intel Core i7, 8GB, 1600 MHz met 10.9.1
    – VMWare Fusion 5.04
    – Mac OS X Server 10.6
    – Eudora 6.2.4

Al gedaan:
    – tweede VM met 10.6 server geĂ¯nstalleerd en Rosetta zeker weten laten installeren
    – andere PPC-apps getest, en die starten wel zonder problemen op
    – alle mappen die bij Eudora horen in de juiste mappen gekopieerd (“Eudora Application Folder” in Programma’s en een map met bestanden in “Documenten”)

Heeft iemand hier enig idee wat ik nog kan proberen? Of dat ik iets fout doe/over het hoofd heb gezien? Ik sta open voor alle suggesties!

Bijdrager
    Ir.Bob

Heb je al gekeken in Console of je een foutmelding ziet?

Bijdrager
    App-ie

Heb je al gechecked of Snow Leopard Server via proces vm-natd bij je internet kan?
    Of de Eudora-preferences in de ~/Library/Preferences van je VM wissen. Wil ook wellus helpen.

Wat je ook zou kunnen proberen is de PC versie van Eudora te laten lopen op Wine (een soort windows emulatie). Deze is ook nog eens gratis.

Bijdrager
    TRML

Nou heb ik die “andere discussie” niet gevolgd, maar ben toch wel heel erg benieuwd waarom je zoveel moeite wil doen om die oude meuk nog draaiende te houden. Er worden volgens mij al lang geen updates meer gemaakt voor die oude software, is het wel zo verstandig om er zoveel moeite voor te doen met de zekerheid dat je het nooit echt stabiel krijgt. Misschien moet je gewoon een weekje wennen aan Apple-Mail of Outlook, net wat je wilt, scheelt je een hoop ergernissen. Maar ja dat was de discussie niet…

Bijdrager
    Appol84

@Ir.Bob
    Dank je wel voor je goede idee! Ik krijg inderdaad deze foutmelding, wat kan ik daarmee?

3/20/14 11:31:28 AM [0x0-0x23023].com.qualcomm.eudora[1427] /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Support/LaunchCFMApp[1427] Launch failed with error code -2857 (cfragCFragRsrcErr) for application /Volumes/VMware Shared Folders/Programma’s/Eudora Application Folder/Eudora.app/Contents/MacOS/Eudora

@app-ie
    Ik kan gewoon online met Safari en dergelijke vanuit de virtuele machine, maar door jouw suggestie zal ik nieuwe preferences laten aanmaken. En anders kijken of een nieuwe installatie van de app werkt.

@trml
    Vooruit, omdat je vist: http://lloydkahn-ongoing.blogspot.nl/2012/03/anyone-find-substitute-for-eudora-with.html en http://mac-manor.blogspot.nl/2011/06/from-eudora-to-eudora.html bijvoorbeeld. Maar ik zei al dat ik de gek ben:)

Bijdrager
    nervus

@appol84 : Je voorkeuren voor Eudora kan ik wel begrijpen. Zelf vond ik een goed (nog steeds door-ontwikkeld) alternatief in Messenger Pro. Wellicht ook interessant voor jou?

Bijdrager
    Appol84

@nervus dank voor je begrip:) volgens mij heb ik het inmiddels behoorlijk aan de praat allemaal, zoals ik het wilde hebben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.