30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 114)
  • Q:
    Bijdrager
    Juriaan

PowNed, Een nieuwe publieke omroep

Wat zijn hier eigenlijk de meningen over PowNed ?
    En dan niet, met voor of tegen antwoorden maar een onderbouwing waarom dit je mening is! :)

PowNed

Inactief
    Anoniem

Betalen voor een omroep doe ik niet, UPC is al duur genoeg. Het initiatief steun ik daarentegen zeker!

[size=9:7f60c3d15f]Het is inmiddels zo goed als zeker dat PowNed de 50.000 leden haalt.[/size:7f60c3d15f]

Bijdrager
    Bor
    Bijdrager
    Juriaan

Meningen met onderbouwing bor…
    Laten we hier nou geen zooi-topic van maken!

Inactief
    Anoniem
    ”Bor”

Tip: de Anti-powned-hyve!

De kans van slagen is .. KLEIN!

Bijdrager
    RickAlmighty

Het kan zijn dat als ik mijn mening geef dat dat voor iemand anders beledigend is, het enigste wat ik hier over ga zeggen is dat Geenstijl een losgeslagen weblog is die denken dat ze alles kunnen en mogen zeggen. Mijn mening: Heel die zooi platbranden daar. Weg ermee.

Waarom zouden we we hun ons belastinggeld geven om klote tv te maken?

Inactief
    Anoniem

@Bor .. zou je trouwens ook een anti-hyve willen maken over Bananasplit?:?

Bijdrager
    Bor
    ”RickAlmighty”

Het kan zijn dat als ik mijn mening geef dat dat voor iemand anders beledigend is, het enigste wat ik hier over ga zeggen is dat Geenstijl een losgeslagen weblog is die denken dat ze alles kunnen en mogen zeggen. Mijn mening: Heel die zooi platbranden daar. Weg ermee.

Precies.

Inactief
    Anoniem

Weten jullie wel waaraan het belastinggeld momenteel gespendeerd wordt? De absurde salarissen van Hilversum.

[size=9:fd70f318c3]Voorbeeld: Floortje Dessing – € 200.000 per jaar .. inmiddels niet meer werkzaam door geldproblemen bij LLink.[/size:fd70f318c3]

Bijdrager
    Juriaan
    ”RickAlmighty”

Dan kunnen we beter de publieke omroepen afschaffen, het is nou niet dat ik geniet van de EO

Inactief
    Anoniem

Precies .. als je niet wilt dat ons belastinggeld naar Hilversum gaat moet je zeuren bij die minister met een sterke plas.

[size=9:fcb74065d0]Ik ben niet pro-PowNed .. maar er zijn genoeg mensen die deze omroep wél willen zien en liever de EO zien verdwijnen![/size:fcb74065d0]

Bijdrager
    1984
    ”Juriaan”

Wat zijn hier eigenlijk de meningen over PowNed ?

is al meerdere malen ten sprake gekomen op dit forum

”Patrock”
    ”Koetjesreep”

Dus PowNed heeft beledigende filmpjes over OMT gemaakt? (bron)

GS.TV

Ik kan er wel om lachen:D En ik vind het wel goed dat ze iets nieuws willen proberen op tv. Ben dus ook lid geworden.

”Bor”
    ”.Robin”

Rutger van Geenstijl heeft er 1. En een MacBook pro… So?

Die is bekende eikel, geen bekende nederlander.

Bijdrager
    Juriaan

Beste 1984, Ik vroeg onderbouwde meningen, die zie ik in jouw post niet voorbij komen!

Bijdrager
    Nietzman

Sinds wanneer hecht het powned-volk ook maar enige waarde aan onderbouwing?

Kneuzenomroep voor puisterige pubertjes, dat is het en niets anders. Basta.

Bijdrager
    superluuk
    ”Nietzman”

dat is wel heel onderbouwd zeg….

Geenstijl is niet perfect, maar soms zijn ze erg sterk en soms ook redelijk zwak….

Maar als de lamas of in de hoofdrol of budget tv of bananasplit of weet ik het, met publiek geld mogen worden gemaakt dan MOET PowNED zekers een KANS krijgen.

Bijdrager
    Renzsz
    ”Bor”

Tip: de Anti-powned-hyve!

”Neenstijl”

”Frans Bouer””

?!?!?

Bijdrager
    Smoothboy

Ik ben al lid!
    Eindelijk eens wat anders op de televisie!

Bijdrager
    Maersk

Jah, en jij verdient er met je sig waarschijnlijk aardig geld mee nog ook. :?

Bijdrager
    sally

Op het internet heeft onder het mom van de vrijheid van meningsuiting nu iedereen het recht op een grote bek, bijvoorkeur anoniem.
    Die trend van wie is het grofste, wie durft het verste te gaan (zelden iets inhoudelijks) is bijna exclusief gezet door GeenStijl. En met deze fijne bijdrage aan de omgangsvormen zijn de oprichters al heel erg rijk geworden.
    Verspil je geld aan iets anders.. Het doel is al lang meer dan bereikt.

Bijdrager
    Ramy

Ik ben niet lid van PowNed, maar hoop zeker dat ze het gaan halen (wat waarschijnlijk ook gaat lukken).

Van mij mag heel dat bestel afgeschaft worden. Er worden miljoenen mee verspild. Als het de bedoeling is om ‘goede’ informatieve TV te maken, dan hoef je als presentator toch geen tonnen per jaar te verdienen? Sommige bazen verdienen zelfs meer dan Balkenende, en krijgen soms zelfs doorbetaald als ze gestopt zijn. Net zoals die mensen uit de Tweede Kamer… je stopt, maar krijgt toch nog, ik geloof drie jaar, €5000 per maand op je rekeningetje gestort.

PowNed durft dat tenminste gewoon te zeggen, hoeveel miljoenen ze er per jaar doorheen kunnen jagen, wat wij betalen. Die denken tenminste niet: Als we gewoon onze bek dicht houden, dan hoeft niemand het te weten.

Bijdrager
    sally

Nee, die mensen van powned willen niets verdienen natuurlijk.

Bijdrager
    Juriaan
    ”Nietzman”

Ahhh, Jij bent dus PowNed-volk

Bijdrager
    Lacebag

Powned volgt gewoon een hele goede strategie. Inspelen op de gevoelens van mensen wetend dat er niks tot weinig aan zal gaan gebeuren en op die manier lekker zelf ook straks in het geld zwemmen.

Ik heb trouwens liever de EO als Powned, ik heb het idee dat Powned nooit iets zal uitzenden als OnTopic, waar gewoon goede discussies worden geleid.

Moderator
    Poezenbeest

Het doel van het Nederlandse omroepbestel is pluriforme televisie en radio en is gewoon een relikwie uit de verzuiling. Aangezien de verzuiling zo goed als verdwenen is, lijkt het mij ook tijd om de omroepen af te schaffen, maar zolang dat niet het geval is, moeten we zorgen voor een pluriform omroepbestel.

Als ik de minister zou moeten adviseren over de toelating van Powned, dan zou ik het afraden op grond van het feit dat er waarschijnlijk weinig wordt toegevoegd aan het bestel. Ze vertegenwoordigen namelijk een groep, die al door de huidige omroepen bedient wordt en als ik zo naar het portfolio kijk van Powned in de vorm van GS TV, dan verwacht ik ook niet erg veel vernieuwends…

Maar goed, dat geldt ook voor Wakker Nederland en eigenlijk zou ik eerder daarvoor kiezen. De groep, die zij willen aanspreken, is niet de mijne, maar ze hebben in ieder geval een ideologie (ook niet de mijne) en voegen dus iets toe aan het bestel. Met de toelating van beiden zou ik overigens helemaal niet instemmen, aangezien beiden gelieerd zijn aan de TMG. Powned wil alleen maar tegen het bestel aantrappen en lijkt niet iets toe te willen voegen…

Daarnaast neem ik het hele initiatief niet erg serieus… GeenStijl heeft al eerde met serieus ogende acties de publiciteit gehaald en later bleek het een grote grap te zijn. Volgens mij worden er een hoop mensen in de zeik genomen, wat achteraf om te lachen is, maar wat wel definitieve schade aan de geloofwaardigheid van GeenStijl zal toebrengen… maar ik geloof dat dat ook is waar GeenStijl een beetje op uit is…

Bijdrager
    DrStrange

U kunt allen het publieke bestel wel af willen schaffen maar denkt u dan ook nog aan de voordelen van publiek en nadelen van de commerciëlen.
    Om kort te gaan: op de 267 commerciële zenders komt van tijd tot tijd een leuke film voorbij en met enige regelmaat een lekkere kut, tiet of kont. Daarnaast af en toe een redelijke serie.
    Bij de publieke omroep is ligt de lat, met name op informatief vlak, een stuk hoger.
    De commerciëlen hebben bewezen daarvoor niet in de wieg gelegd te zijn.

En dat pwned? Nja, populistisch gedoe rondom relsite. Ze zullen het wel redden, net als de Telegraaf zelf.
    Benieuwd wanneer Geert W. met een tv-zender komt. “KnalZeErMaarUitNet” ofzo, kan ie ook lekker rellen.

Bijdrager
    Ramy
    ”DrStrange”

U kunt allen het publieke bestel wel af willen schaffen maar denkt u dan ook nog aan de voordelen van publiek en nadelen van de commerciëlen.
    Om kort te gaan: op de 267 commerciële zenders komt van tijd tot tijd een leuke film voorbij en met enige regelmaat een lekkere kut, tiet of kont. Daarnaast af en toe een redelijke serie.
    Bij de publieke omroep is ligt de lat, met name op informatief vlak, een stuk hoger.
    De commerciëlen hebben bewezen daarvoor niet in de wieg gelegd te zijn.

Ik vind het zo’n bullshit dat de publieke omroepen maar voor het informatieve moeten zorgen. Als het commerciële zenders niet lukt omdat ze dan te weinig verdienen, dan is er dus blijkbaar weinig vraag naar. En kijk anders maar naar Discovery.
    Wat Zerk zegt: De verzuiling is verdwenen, haal die omroepen die een ‘zuil’ vertegenwoordigen dan ook maar weg.

”sally”

Nee, die mensen van powned willen niets verdienen natuurlijk.

Als je niet kan lezen, moet je ook niet proberen te schrijven.

Bijdrager
    DrStrange

Hoezo leest sal niet goed?
    En wat is er nou bullhit. Je blaat een eind maar je lult nog meer.

Actualiteitenrubrieken als NOVA, TweeVandaag, talkshows als Pauw&Witteman en DWDD, info van Zembla, BNN… ik zie het allemaal niet op de commerciélen gebeuren. En ik geloof niet dat ik een dergelijk programma op Discovery en al die andere buitenlandse meuk voorbij heb zien komen.

Als de commerciëlen het zouden kunnen en willen doen: prima. Het verleden heeft echter bewezen dat ze het niet doen en er toch een behooorlijke behoefte aan is.
    Blijkbaar is niet alles met reclame, sponsoren én inbreng te maken.
    Godzijdank is voetbal terug bij de NOS. Heeft dat ook eindelijk weer nivo en geen reclame-onderbreking.

Moderator
    Pete.Z

Ik ben lid, gewoon, omdat het kan, en omdat ik het wel leuk vind om al die politiek correcte types zich te zien ergeren aan GeenStijl.

Verder geloof ik geen seconde dat ze een omroep gaan worden die langdurig lid blijft van het bestel, over 5 jaar heeft ook Powned niks leuks of origineels laten zien, en zijn ze gewoon weer terug bij nul.

Maar 5 jaar links Nederland ergeren, mij is het best 5,72 waard. :wink:

Bijdrager
    R1039

Ik ben geen lid, ik vind GeenStijl vaak wel scherp en interessant maar over PowNed heb ik toch mijn twijvels, wat willen ze nu eigenlijk? Ja ze willen Hilversum opschudden maar dat lijkt me eigenlijk maar een leuke publiekstrekker, het enige programma wat nu bekend is, is een auto programma met Wouter van Autoblog, geen slecht idee, Wout is immers geniaal met auto’s maar je gaat geen 2 uur opvullen met zo’n programma..

Dat ze per se op de radio moeten uitzenden vind ik ook belachelijk want ik zie de gemiddelde “reaguurder” niet naar de radio luisteren, kortom kost alleen maar geld en niemand word er gelukkiger van.

Moderator
    Poezenbeest

Even de nuance… er is een verschil tussen het afschaffen van het publieke bestel en het omroepbestel…

Het publieke bestel wil zeggen dat er van staatswege en vanuit de staatskas gefinancierde radio en televisie gemaakt gaat worden, waarbij de overheid overigens alleen kwalitatieve eisen kan stellen aan de uitzendingen en geen inhoudelijke inmenging heeft.

Het omroepbestel wil zeggen dat verschillende verenigingen met een achterban in een geleding van de maatschappij en vanuit een bepaalde levensovertuiging, uitzendingen verzorgen. Het publieke bestel kan dus prima bestaan zonder het omroepbestel, kijk naar de Duitse, Belgische en Engelse publieke omroepen. In zo een discussie moet je hier wel onderscheid in maken, want de discussie tussen commercieel en publiek is eigenlijk een andere discussie.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 114)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.