3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    fdijkstra

Powersupply G4

Hallo,

Ik heb een powermac G4 en heb hem een upgrade gegeven van:

dual 1,6 Ghz
    1,5 Gb Ram
    120gb hdd

Hier draaide hij prima op, maar nu heb ik een videokaart besteld: een ATI RADEON 9700pro 128mb.

Wanneer ik deze erin doe, wil de mac ineens niet meer aan gaan. Hij doet echt helemaal niks…

Ik denk zelf dat het ligt aan de voeding, maar ben hier niet zeker van.

Weet iemand dit en is het mogelijk om deze te vervangen voor een sterkere, want kon namelijk geen sterkere dan 237W voor mijn model(agp graphics) vinden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet,

Fred

Bijdrager
    trabant

Begin eens met te vertellen welke basis je nu eigenlijk aan het upgraden bent. Want als je met een dual 1,6 G4 iets zinvol opwaardeert, dan was het niet de laatste MDD.
    Doet die zwaarder grafkaart het wel met de originele processoren?

Het lijkt me stug dat je voor zo’n propriĆ«taire machine een zwaardere voeding kunt vinden. je zou eens kunnen kijken of Other World Computing iets heeft, dan wel of er op Low End Mac over gerept is.

De meest voor de hand liggende methode om zowel qua processor als grafkaart een sterkere Mac te krijgen is toch meteen de hele Power Mac te vervangen. Ben je meteen van die karige maxima voor schijfgrootte en geheugen van zo’n inmiddels vintage eerste generatie Quicksilver af.

Bijdrager
    fdijkstra

Ik had geloof ik al gezegt dat het een agp graphics is, dus het heeft wel degelijk zin, die upgrades…

mijn vraag is alleen hoe het mogelijk is dat de mac zonder de videokaart wel goed werkt en zonder helemaal niet?

En of het mogelijk is een sterkere voeding te kopen voor dit model? Tot hoeveel watt kan dit dan?

Ik heb gelezen dat mogelijk is om twee draden te wijzigen , zodat hij compatible is met een atx voeding.

Misschien ligt het ook wel aan de bios instellingen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.