10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Powerpoit DVD

is er een mogelijkheid dat ik een powerpoit presentatie zo op een dvd kan branden en dat ik hem dan goed kan afspelen en kan bekijken etc…

Bvd Jim

p.s. ik heb het nodig voor geschiedenis…

Bijdrager
    PattyPooh

Hoezo op DVD?

Het past makkelijk op een CD of zelfs op een stickje…

Ik maak best zware powerpoints maar hoger als 20 mb ben ik nog niet gekomen…

Maar om je vraag te beantwoorden….het past op een DVD, alleen het afspelen word lastig want bij een Powerpoint heb je toch het programma nodig… Het kan dus niet een een DVD speler.

Een tip gebruik alleen jpg beelden in RGB. Deze zijn het kleinst van volume.

Bijdrager
    iPod Jimmy

kan ik er niet op een of andere manier allemaal kleine nastandjes van maken en er dan een slideshow van maken???

Bijdrager
    PattyPooh

Wat is precies je bedoeling? Waarom vroeg je of het op DVD kon?

Wil je je presentatie aan sturen of van zelf laten lopen? Ga je het via de mac doen of anders?

Als je me wat meer info geeft kan ik je misschien beter helpen…

Bijdrager
    Apollo

Volgens mij kun je Powerpointbestanden probleemloos exporteren naar een Quicktime filmpje.
    Dat kun je vervolgens weer op een cd/dvd branden.
    Om ‘m in een ‘gewone’ dvd-speler te laten draaien moet dat filmpje wel weer converteren naar dvd-formaat lijkt me.

Bijdrager
    iPod Jimmy

hoe doe ik dat naar dvd-huppeldepup converteren? mijn doel is namelijk hem op de televisie afspelen in mijn geschiedenislokaal als een echte presentatie.

Bijdrager
    iPod Jimmy

heeft iemand daar antwoord op? lik heb het echt heel hard nodig voor school dan krijg ik geheid een 10!!!!!!!!!!!

Bijdrager
    kenmasters

Het is heel erg simpel. Open de Powerpoint presentatie en exporteer ‘m naar quicktime film. Open iDVD en maak er een leuk dvd project van. Dan kun je ‘m op DVD branden en in je dvd speler bekijken.

Als het niet zo’n grote presentatie is kun je ‘m ook op cd zetten, dan moet je wel ff checken of je dvd speler ‘m pakt. Maar bij mij was het geen probleem. Dit werkt verder hetzelfde alleen moet je dan niet branden met iDVD maar het project exporteren naar een image en die met Disk Utility op cd branden. Succes!

Bijdrager
    iPod Jimmy

weet iemand dan ook hoe ik de snelheid verander want ik heb er nu een quicktime filmpje van gemaakt en hij schuift als een tierelier. dus veel en veel te snel.

Bvd Jim

Bijdrager
    mereltje

volgens mij gewoon op je actie gaan staan en ctrl klik en kun je uitzoeken hoeveel sec je het wil laten staan, anders bij van je projectsettings instellen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.