8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Powerpoint versus Keynote

Ik heb een mailtje gekregen met een PP bestand.
    Als ik dat afspeel op mijn iMac heb ik geen geluid wanneer ik het in PP afspeel. Echter als ik het in Keynote speel krijg ik keurig de muziek te horen.
    Ook als ik het op mijn (Windows) laptop afspeel werkt het goed.
    Andere PP bestanden geven (meestal) wel geluid op de iMac.

Weet iemand waarom het niet in PP werkt?

Bijdrager
    Gastonw

Ik weet wel dat Microsoft absoluut geen haast had met Office for Mac 2008 om het 100% compatible te maken met Office for Windows.

Dus het ligt gewoon aan een fout of missende functie in PowerPoint.

Bijdrager
    OMT-fan

Maar ik heb ook PP-bestanden die wel gewoon geluid geven in PP.

Bijdrager
    iVOO

Maar ik heb ook PP-bestanden die wel gewoon geluid geven in PP.

Ligt dat niet aan het “soort” PP bestand, dat is namelijk net als bij word (.doc en .docx) vaak de oorzaak van veel ellende.

Wie dat extensie gezeik bedacht heeft…:angry:

Bijdrager
    Maverick9898

Ja . abc en dan x is iets wat ze toen bij Vista en bij Office 2007 o.i.d hebben toegevoegd. Niemand snapt het nut. Ik heb iets gehoord dat het zou zorgen voor kleinere bestanden o.i.d. maar dat weet ik ook niet.
    Maar als het een .abc x bestand zou zijn dan zou Powerpoint het helemaal niet kunnen openen, denk ik.

Bijdrager
    OMT-fan

Het is een pps bestand, het klopt ook wel want het is een slideshow. Maar waarom krijg ik in hemelsnaam geen geluid terwijl het in Keynote keurig werkt?
    Ik heb de extensie ook al eens veranderd in ppt (geen resultaat).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Maverick9898 op 03 september 2010

Ja . abc en dan x is iets wat ze toen bij Vista en bij Office 2007 o.i.d hebben toegevoegd. Niemand snapt het nut.

Het nut is dat het een ander bestandsformaat is dan de oude .doc-, .xls-, enz.-bestanden waardoor ze een manier moesten vinden om te zorgen dat oudere versies van MS Office die bestanden niet proberen te openen omdat ze niet weten hoe dat moet.

De reden voor het andere bestandsformaat zou kunnen zijn dat Microsoft vermoedt dat het gebruik van XML de schijn ophoudt dat het bedrijf zich aan moderne standaarden houdt, en tegelijkertijd gebruikers van oudere Office-programma’s reden geeft de nieuwe versie te kopen …

Maverick9898 op 03 september 2010

Ik heb iets gehoord dat het zou zorgen voor kleinere bestanden o.i.d. maar dat weet ik ook niet.

En nooit de drang gehad dat te proberen om erachter te komen? Neem een aantal willekeurige Word-, Excel-, e.d.-bestanden die je al op je computer hebt staan en bewaar ze in zowel “gewoon” formaat als “-x” formaat. Vergelijk de bestandsafmetingen en trek dan je eigen conclusies:)

Bijdrager
    Maverick9898

En nooit de drang gehad dat te proberen om erachter te komen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg leergierig ben en graag dingen wil weten, maar de wegen en redenen voor Microsoft kunnen me weinig boeien:P. Het is ook verder niet echt een kennis die ik erg graag wil bezitten dus ga daar ook niet echt de moeite voor doen;):P.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.