12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    utah62

Powerpoint

Beste Mac’rs,

Tegenwoordig krijg ik veel Powerpoint presentatie’s per email binnen. Nu heb ik als (nog) XP gebruiker Microsoft Office om ze te bekijken. Mocht je dat niet hebben dan kun je van Microsoft de gratis PowerPoint viewer downloaden.

Bestaat die ook voor de MAC of moet je dan Office voor de Mac of Keynotes aanschaffen?

Bijdrager
    Thoomas

Je kan natuurlijk ook gewoon even met Google zoeken.

Er zijn dus ook gewoon PowerPoint Viewer programmatje voor de Mac, zoals deze.
    EDIT: ik zat niet op te letten, deze is voor Classic, er zullen vast nog wel andere progrmmatjes zijn.

Bijdrager
    Xenophon

De minste problemen zal je hebben met MS Office 2004 voor de Mac. Al heb ik heel soms kleine conversieproblemen met MS Office van Windows. Maar voor mij maakt dat niet uit omdat ik toch altijd alle Word-files als ‘platte tekst’ nodig heb.

Bijdrager
    macpro

Je zou eens kunnen proberen met OpenOffice of varianten daarvan.
    Die zijn zeker voor de Mac verkrijgbaar.

Bijdrager
    Nikita

Anders zou je ’s naar Apple’s eigen Keynote programma kunnen kijken. Zit in het iWork pakket, voor 80 euro dacht ik. Met Keynote kan je ook PPT presentaties openen en ze zelf maken. Maar dan net een tikkie gelikter :wink:

Bijdrager
    Joffry

Behalve Apple’s ‘Keynote’ ook Open/Neo Office.

Bijdrager
    Bor

Neo Office is, uit eigen ervaring, een gruwelijk programma dat er nog gruwelijker uit ziet. Ik zou voor Keynote gaan, da’s mooier en sneller. Wacht nog wel even een maandje tot versie 7 er is.

Bijdrager
    Oppie

Er is idd wèl een PP viewer voor Mac OS 8/9, maar nièt voor OS X.
    Maar NeoOffice is natuurlijk een geweldig en gratis pakket.

Btw: ik slinger standaard juist altijd die .pps bestandjes die per email binnenkomen direct de prullenbak in: flauwe kantoorhumor…
    Edit: maar zie nu dat jij spreekt voor PP presentaties, dus dat zal wel ander spul zijn.

Bijdrager
    Nikita

Of 2 maanden, of 3… Het is nog niet duidelijk wanneer ’07 uitkomt. Alleen geruchten…

Bijdrager
    Bor

Daar heb je wel een punt, maar als het even kan zou ik wachten.

Bijdrager
    Oppie
    ”Bor”

Neo Office is, uit eigen ervaring, een gruwelijk programma dat er nog gruwelijker uit ziet.

Wat is jouw ervaring dan in deze?
    Ok, het ziet er niet zo (aqua) gelikt uit, maar het doet wat het moet doen; en dat voor $ 0,0!

Bijdrager
    Bor

Ik heb het een tijdje gebruikt, maar ben er uiteindelijk vanag gestapt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.