11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

POWERPOINT

Dag. Ik probeer een Powerpointpresentatie die ik op Mac (natuurlijk!) gemaakt heb (Powerpoint, Microsoft) te doen draaien op een PC (hebben 3 pc’s getest). Het zaakje werkt NIET. Geen foto’s, geen filmpjes, geen muziekjes.
    Heb alles geïmporteerd in Keynote en dan weer geëxporteerd. Nog steeds niks.
    PC vraagt steeds Quicktime en decompressie. Ook met nieuwste versie Quicktime op PC: niks…
    Help!!!
    Ik moet morgen presentatie geven…

Dank!

Bijdrager
    Joffry

Is mij op deze manier ook niet gelukt en uiteindelijk maar een laptop met Windows/Powerpoint (wel een vloek hier op dit forum) gebruikt.

Ik zou de oplossing ook wel graag weten.

Bijdrager
    Napsju

Schreeuwtitel…. :x

Bijdrager
    Joffry

@Napsju: zo kom je zeker aan je aantal berichten.

Bijdrager
    hellomcfly

Zit het probleem hem niet in het feit dat de pc’s oude Office-versies gebruiken? Die ondersteunen namelijk geen .pptx-bestanden, en dat is nu precies het type bestand dat de nieuwe versie van PowerPoint automatisch genereert.

Probeer je presentatie eens op te slaan als .ppt-bestand, misschien helpt dat.

Bijdrager
    uhuburu

Ik heb er al meer mee geworsteld. Wat in elk geval nodig is, is dat je alle muziek en films tezamen met de presentatie naar de bij het presenteren te gebruiken pc kopieert. Mogelijk moet je zelfs op die pc alle “verbindingen” met de film en muziekbestanden herstellen en op die pc de diverse videospelers en codecs installeren (zoasl quicktime, DIVX, enz.). Plaatjes gaan meestal wel ongestoord mee over. Juist vanwege dit gedoe geef ik alleen nog presentaties op mijn eigen laptop.

Veel sterkte.

Uhu

Bijdrager
    Applemoes

wat ook nog wel eens wil werken is de Keynote te exporteren als Quicktime movie (die kun je ook clickable maken)
    en deze dan op de PC af te draaien, nadeel is dat het lastiger is om iets te veranderen.

Bijdrager
    iPoLLuX

Ik ben erachter gekomen dat als je gewoon plaatjes in powerpoint copy-pasted deze niet werken onder windows. Echter als je er eerst jpg of een ander formaat (NIET pdf) van maakt en importeert dan werkt het wel. Let er ook op dat je de filmpjes maakt met een codec die ook onder windows werkt (wmv ofzo)

Bijdrager
    Aanrecht
    ”Applemoes”

wat ook nog wel eens wil werken is de Keynote te exporteren als Quicktime movie (die kun je ook clickable maken)
    en deze dan op de PC af te draaien, nadeel is dat het lastiger is om iets te veranderen.

Zwaaaar goed idee!
    Dankje hier heb ik iets aan:D

Bijdrager
    Applebanaan
    ”Joffry”

@Napsju: zo kom je zeker aan je aantal berichten.

:P

Bijdrager
    iMaximus
    ”Aanrecht”
    ”Applemoes”

Zwaaaar goed idee!
    Dankje hier heb ik iets aan:D

Ja! Daar heb ik ook wat aan gehad! Bedankt!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.