14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Yggdrasil

[Opgelost] PowerPoint '11: Hyperlinks

Hoi iedereen,

Woensdag 6 april moet ik mijn jaarwerk voorstellen. Ik ben hiervoor bezig een PowerPoint op te stellen maar ik loop echter tegen een probleem aan.

Mijn bedoeling: Als ik op een onderdeel van de inhoudstafel klik, wil ik naar de desbetreffende dia kunnen gaan d.m.v. een muisklik.

Als ik echter de tekst in de inhoudstafel selecteer (zoals de help-functie aangeeft) krijg ik niet de opties die de helppagina van Office aangeeft:
    Ik krijg geen optie ‘Plaats in dit document’. Op die manier kan ik dus ook geen bepaalde dia selecteren in de presentatie.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos?

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    uhuburu

Je probeert een hyperlink naar een webpagina of een extern document te maken. Dat is als ik je goed begrijp niet de bedoeling. Je wilt een hyperlink binnen dezelfde presentatie maken. Kies daarvoor de op bijgaande plaat geopende optie. Dan kom je er wel.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hé, nu lukt het door op ‘zoeken’ te klikken. Nu vraag ik me enkel nog af hoe je de kleur en stijl verandert van de hyperlink. Op PowerPoint 2003 op school kun je dat allemaal aanpassen in éénzelfde venstertje.

Bedankt!;)

Bijdrager
    casperrrrrrr
    Niiiiiickk op 27 maart 2011

[…] maar ik loop echter tegen een probleem aan.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/512

Wil je nu, alsjeblieft, nooit meer iemand anders corrigeren?

Bijdrager
    Yggdrasil

Mijn hyperlinks worden onderstreept. Enig idee hoe ik die kan verwijderen?

@ Casperrrr: Slecht geslapen? Helemaal niet. Je reactie heeft gewoon geen toevoegende waarde aan mijn vraag. Iedereen maakt fouten. Met dat verschil dat ik mensen corrigeerde ter info en niet puur om iemand af te breken. Je maakt er precies een hobby van hier op OMT om mensen af te snauwen e.d.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Slecht geslapen?:eek:

Bijdrager
    Jm1996

Het is heel simpel ik heb dit ook toegepast, vorige week nog. Alleen je moet niet hyperlink kiezen maar actie-instellingen. kijk hier doe ik het voor met een afbeelding

maar dit staat alleen bij een afbeelding, ik heb een trucje hier voor bedacht namelijk het volgde

voeg een symbool toe

maak hem ter grootte van je tekst

maak hem onzichtbaar, en haal het randje weg. Nu is het mogelijk om die actie-instelling in te stellen.

Veel succes.

en p.s. geef je de presentatie vanaf je eigen computer? Met oudere pw versies lukt het niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hé, bedankt!

Nee, jammergenoeg niet. Ik werk thuis op een Mac met Office ’11. Op school werken ze nog met Windows XP en Office 2003. Maar je tip met die afbeeldingen over die tekst lijkt te werken…

Ik ga meteen aan de slag!;)

Geblokkeerd
    Anoniem

ok verkeerde topic maar doet er niet toe.

iemand uit mijn klas (windows) stuurt mij een presentatie toe het een .Ink bestand hoe open ik dat?

Bijdrager
    Yggdrasil

Een .LNK bestandje is een link-bestand met een Windowsindeling.

Ik heb net even gegoogeld en overal staat te lezen dat die bestandjes enkel te openen zijn op een Windows PC. Vraag aan je klasgenoot of hij de originele presentatie wil doorsturen (via e-mail of dropbox o.i.d.). Anders ben je er niets mee.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja hij kan het niet vinden,
    Maar we hebben al een oplossing: Ik heb alles wat ik in me dia wil gezegd op msn.

Bijdrager
    Jm1996

Hé, bedankt!
    Nee, jammergenoeg niet. Ik werk thuis op een Mac met Office ’11. Op school werken ze nog met Windows XP en Office 2003. Maar je tip met die afbeeldingen over die tekst lijkt te werken…
    Ik ga meteen aan de slag

ik zou trouwens nog even met de docent contact opnemen. Want het zou lullig zijn als het niet werkt in de al middels middeleeuwse powerpoint van jouw school

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, dat doe ik zeker hoor JM! Dinsdag heb ik een afspraak om de PowerPoint te testen in het lokaal waar de voordracht gegeven zal worden. Ik heb mijn PowerPoint geconverteerd van .pptx naar .ppt

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    johnkeates

een LNK is een snelkoppeling van windows explorer. Maakt niet uit naar wie dat bestand gestuurd wordt, je zal het NOOIT, NEVER EVER, NADA [en meer van hetzelfde hier] kunnen openen. Het is namelijk alleen geldig op de computer waar de snelkoppeling gemaakt is en het bronbestand bestaat.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.