10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

PowerPC apps runnen op Lion?

Hey is het mogelijk om PowerPC apps te runnen op Lion, zonder virtualisatie van snowloapard

Moderator
    Strifer

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk met OS X Lion.

Bijdrager
    JohnHenry

Kan ik dan Snow Leopard virtualiseren in VmWare Fusion 3.0 ?

Bijdrager
    Ir.Bob

Alleen als je de server versie van Snow Leopard hebt.

Bijdrager
    JohnHenry

Heb ik niet, op fusion 4 kon het wel geloof ik ?

Bijdrager
    mowat

Als je toch ook Snow leopard hebt, want je wil het virtualiseren , dan kan je die PPC progs toch gebruiken in Snow Leopard ?
    Zet SL eventueel apart op een externe schijf of op een aparte partitie van je HD.
    Ik houd persoonlijk altijd een versie van elk systeem Tiger , leopard , SL , lion enz. een opstartbare (bv. superduperimage) op een HD waar 9 partities op staan , dus ik heb nog ruimte voor enkele versies. Dan kan ja altijd alle niet meer werkende progs blijven draaien , of zelfs teruggaan naar een vorig systeem als het je niet bevalt.

Bijdrager
    JohnHenry

Klint goed Mowat, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Virtualisatie van Snow Leopard wordt alleen ondersteund voor de server versie ervan, omdat de EULA van Apple niet toestaat dat de standaard versie wordt gevirtualiseerd. Misschien is het met een trukendoos wel mogelijk, maar dat is dan illegaal.

Bijdrager
    JohnHenry

Hoe zet ik SnowLeopard dan op een partitie ? en hoe start ik die dan op, hoe werkt dit ?
    hoeveel GB is hiervoor nodig ?

Bijdrager
    mowat

Heel simpel . Je maakt met schijfhulpprogramma een partitie aan op een externe HD , of je gebruikt gewoon een hele externe schijf. Best F/W , dat is wat sneller , maar het kan ook met USB.
    Je neemt je retail SL schijf , of als het de originele schijf van de computer is dan kan je die uiteraard ook gebruiken. Je installeert dan SL op die externe schijf of partitie.Je kan dan bestanden of programma’s naar wens naar van je interne naar die schijf kopieren of er rechtstreeks op installeren.
    Bij het opstarten houdt bij de booing de ALT/option toets ingedrukt en je mac zal de nieuwe schijf ook als opstartschijf laten zien. Als je dan met die schijf opstart dan kan je SL en de PPC progs gebruiken.
    Maak voor de bveiligheid altijd een goede backup. bv. met superduper kan je je volledige interne schijf naar een partitie of naar een hele andere schijf kopieren. Je kan zelfs de SL en die backup van je interne op 1 externe schijf zetten. Gezien een externe schijf toch altijd groot genoeg is tegenwoordig is dat geen probleem.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.